سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
دوج کوین

قسمت ششم بهترین توکن های زیر یک دلار برای سرمایه گذاری – پادکست

بسیاری از سرمایه‌گذاران دنیای رمزارزها به دنبال شناسایی رمزارزهایی هستند که هنوز با ارزش واقعی خود فاصله زیادی دارند تا بتوانند با سرمایه‌گذاری هوشمندانه به سود برسند.

در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو به بررسی رمزارز محبوب دوج‌کوین و پتانسیل آن برای سرمایه‌گذاری پرداخته‌ایم.

پادکست امروز را بشنوید:

بعضی از پروژه‌های رمز ارزی اصطلاحا آندرولیو هستن و به نوعی از بازار جا موندن. بررسی و پیدا کردن این توکن‌ها می‌تونه خیلی سود آور باشه. خیلی از اونا هنوز به یک دلار نرسیدن و می‌تونن خیلی سود ده باشن. در پنج قسمت قبل به بررسی توکن های سلر، شیبا، گولم ، ریف ،انکر، زیلیکا، هولو، وی‌چِین و استلار پرداختیم . برای آشنایی با یک توکن زیر یه دلار دیگه با این قسمت از رادیو اکسکوینو همراه باشید.

اکسکوینویی ها سلام عصر 5 شنبه 29 مهرماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و همراه شمام با  قسمت ششم  از مجموعه پادکست های سریالی معرفی توکن های ارزشمند زیر یه دلار

امروز در این اپیزود قصد داریم به بررسی و معرفی رمز ارز محبوبه دوج کوین بپردازیم اما قبل از شروع مثل همیشه باید یادآوری میکنم که این مطلب یه توصیه مالی نیست و برای اتخاذ هر تصمیم مالی باید حتما قبلش کلی تحقیق ، مطالعه و مشورت داشته باشید.

دوج کوین در حال حاضر با مارکت کپ ۳۲ میلیارد دلاری، در رده دهم جدول ارزهای دیجیتال قرار داره.

توکن‌های قابل عرضه دوج کوین بی‌نهایته و محدودیتی برای تولید و عرضه نداره و در حال حاضر بیش از ۱۳۱ میلیارد توکن ازش عرضه شده. برای درک بهتر، باید یادآور بشیم که تعداد کل کوین‌های قابل عرضه بیت کوین ۲۱ میلیون عدده و تا الان کمتر از ۱۹ میلیون از اون استخراج شده.

 این یعنی تعداد توکن‌های موجود دوج کوین حدود ۷ هزار برابر تعداد کوین‌های موجود بیت کوینه! البته این نکته رو هم در نظر داشته باشید که تعداد واحدهایی که هر سال استخراج میشه محدوده و به همین علت دوج کوین نرخ تورم سالیانه ثابتی داره.

بالاترین قیمت تاریخی ثبت شده دوج کوین حدود ۷۲ سنت بوده و همونطور که می‌دونید ایلان ماسک یعنی ثروتمندترین فرد جهان یکی از طرفداران این ارزه و توی جامعه رمز ارزها به عنوان پدر دوج کوین یا دوج فادر شناخته میشه.

دوج کوین ابتدا به عنوان یک شوخی در اواخر سال ۲۰۱۳ معرفی شد، چرا که سازندگان این کوین یعنی بیلی مارکوس و جکسون پالمر معتقد بودن که رمز ارزها زیاد از حد جدی گرفته شدن، پس به فکر راه اندازی یک رمز ارز سرگرم کننده افتادن و دوج کوین رو ایجاد کردن.

اما با حمایت افراد مشهوری از جمله ایلان ماسک، مارک کوبن، کارول باسکین، جین سیمونز، کای گرین، اسنوپ داگ و لیل یاچی در ماه‌های اخیر، توجه خیلی از سرمایه‌گذاران خرد و کلان رو به خودش جلب کرد و در چهار ماهه اول امسال یعنی ۲۰۲۱ تونست ۱۵ هزار و ۹۸۲ درصد رشد کنه. یعنی یک جهش قیمتی ۱۶۰ برابری!!

علاوه‌بر حمایت افراد مشهور، دوج کوین مزایای دیگه‌ای مثل کم بودن کارمزد تراکنش‌ها، استفاده در امور خیریه و کاربرد در پرداخت‌های کوچیک رو هم داره و مهمتر اینکه روی بلاک‌چین خودش یعنی بلاک چین دوج کوین کار می‌کنه و می‌تونه تا ۳۰ تراکنش در ثانیه رو ثبت کنه. این در حالیه که بیت کوین تو هر ثانیه ۴.۶ تراکنش ثبت می‌کنه.

در حال حاضر هم چندین فروشگاه اینترنتی مثل باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس یا فروشگاه بزرگ اتومبیل پست اوآک موتور کارز، امکان خرید محصولات خودشون با دوج کوین رو فراهم کرده ان.

از اونجایی که دوج‌کوین برای شوخی ساخته شده بود، اسم و ایده لوگوی دوج کوین هم جنبه طنز و شوخی داشت و از نژاد سگ شیبا‌اینو گرفته شد. به همین دلیل، دوج کوین اصطلاحا توی دسته میم کوین ها جا میگیره.

میم ها به تصاویر، ویدئوها یا رخدادهای طنزآلودی گفته میشه که توی یک مدت کوتاه، توجه کاربرای زیادی رو جلب خودشون میکنن و اصطلاحا وایرال میشن. اما باید ببینیم که حمایت های ایلان ماسک از دوج کوین جنبه سرگرمی داشته یا اینکه واقعا ماسک به اکوسیستم دوج کوین اعتقاد داره! باید نشست و منتظر بود.

خب دوستان حالا شما نظرتون رو درباره دوج کوین به ما بگید ، آیا فکر میکنید دوج توی بلند مدت میتونه سود رویایی رو به سرمایه‌گذاراش بده؟ یا اینکه کم کم از محبوبیتش کاسته میشه و به دست فراموشی سپرده میشه؟ حتما نظر خودتون را با ما و سایر کاربرا در میون بذارید.

همراهان عزیز رادیو اکسکوینو خیلی ممنونم که در این اپیزود هم همراه ما بودید . شما میتونید برای مطالعه متن کامل اخبار و مقاله این پادکست به وبلاگ ما به ادرس اکسکوینو دات کام اسلش بلاگ مراجعه کنید همچنین اگر تمایل به شنیدن پادکستای ما در پلتفرم های پادکستی دارید ، میتونید مارو در کست باکس و ناملیک گوش کنید.. با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.