افزا

آیا بحران اقتصادی سبب افزایش قیمت بیت کوین می‌شود؟

آیا رسیدن قیمت بیت کوین به بالاترین نقطه خود پس ازشروع بحران فعلی نشانه آغاز افزایش قیمت این ارز دیجیتال خواهد بود؟

پس از آغاز انتشار ویروس مرگبار کرونا در سراسر دنیا و شکل‌گیری بحران اقتصادی جهانی، ارز دیجیتال بیت کوین هفته نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. روز گذشته بیت کوین بیشترین قیمت خود از زمان شروع ویروس کرونا در ماه مارس را ثبت کرده و به محدوده بالای 7,200 قدم گذاشت. این حرکت بیت کوین نشان دهنده یک روند چشمگیر روزانه بوده و تاثیر مثبتی بر کل این بازار مالی گذاشت. این تغییر قیمت بیت کوین سبب شد سایر آلت کوین ها در نمودار قیمت خود افزایش دورقمی را تجربه کنند.

پس از رسیدن قیمت بیت کوین به 7,200 دلار، این ارز دیجیتال با کاهش قیمت همراه بوده و در حال حاضر در محدوده 6,600 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد. تحلیل‌گران معتقدند در حال حاضر سطح 7,000 دلار از اهمیت ویژه برخوردار است و اگر گاوها از قدرت کافی برای شکستن این سطح برخوردار باشند، سطح 7,500 دلار دور از دسترس نخواهد بود.

وضعیت استیبل کوین ها در بحران اقتصادی

از طرفی در میان بحران اقتصادی کنونی، استیبل کوین ها نیز در کانون توجه قرار گرفتند. حجم گردش رمز ارز تتر ( Tether ) برای اولین بار درطول تاریخ خود به بالاتر از 6 میلیارد رسید. این رمز ارز و نحوه تاثیرگذاری آن بر این بازار مالی بسیار قابل توجه خواهد بود.

همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به محدوده 7,300 دلار برخی از تحلیل‌گران پا را فراتر گذاشته و منتظر رسیدن قیمت بزرگ‌ترین ارزدیجیتال دنیا به سطح 8,000 دلار بودند. اخیرا بازار سهام ایالات متحده نیز نوسانات قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد. دن نیلز ( Dan Niles ) هم بنیانگذار Alpha One Capital Partners در یادداشتی به مشتریان خود گفت در پی انتشار ویروس کرونا ممکن است شاهد اصلاح قیمت سریع در بازار سهام ایالت متحده باشیم.

از طرفی با افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا و از دست دادن شغل بسیاری از افراد جامعه در سه ماهه دوم سال 2020 تقاضا برای دارایی‌های پرریسک مانند سهام و دارایی دیجیتال نیز دوباره کاهش خواهد یافت.

رالی‌های افزایش قیمت تقلبی در سال 2020

طبق گزارشات قبلی کوین تلگراف یکی از معامله‌گران برجسته بیت کوین به نام پنتارهودی ( PentarhUdi ) پیش بینی کرده بود قیمت بیت کوین قبل از رسیدن به محدوده 3,000 دلار روند بهبود خود را از سطح 5,200 به سمت شاخص میانگین متحرک ساده 200 هفته‌ای ( محدوده 8,500 دلار ) آغاز خواهد کرد.

قیمت بیت کوین

رالی افزایش قیمت بیت کوین که در نهایت منجر به فشار فروش شدید در بازار می‌شود در 12 ماه گذشته چندین بار مشاهده شده است. علت این موضوع را می‌توان در افزایش سریع قیمت بیت کوین دانست. این موضوع به نهنگ‌ها فرصت تنظیم موقعیت خود را که اغلب منجر به تصحیح قیمت خواهد شد فراهم می‌کند.

پیش از این قیمت بیت کوین تا حد زیادی وابسته به بازار سهام ایالات متحده بود. تا آن‌جا که نسبت به تغییرات داو جونز نیز واکنش نشان می‌داد. بسیاری از معامله‌گران بر این باور بودند که بین بیت کوین و بازارهای مالی سنتی ارتباطی قوی وجود دارد ولی در اواخر ماه مارس بیت کوین همبستگی خود با بازار سهام ایالات متحده را از دست داده و به تنهایی به راه خود ادامه داد.

بیت کوین، طلای جدید

بدیهی است یکی از عواملی که سبب محبوبیت بیت کوین شده است تلاش این ارز دیجیتال برای رسیدن به جایگاه طلا می باشد. فیلیپ سالتر، یکی از افراد شناخته شده در زمینه ماینینگ بر این باور است بحران اقتصادی  کنونی تاثیر به سزایی بر قیمت بیت کوین نخواهد داشت و اگر نابودی اقتصادی به صورت واقعی وجود داشت، محبوبیت بیت کوین ازبین می‌رفت. بیت کوین مجددا جایگاه خود به عنوان یک دارایی امن در برابر سیستم بانکی سنتی را به دست خواهد آورد و با گسترش بدبینی نسبت به اقتصاد قدیمی و سنتی ، علاقه و کشش افراد به سمت بیت کوین بیشتر خواهد شد. هرچه به هالوینگ آینده نزدیکتر شویم، وضعیت هیجان انگیزتر خواهد شد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.