آیا با کم شدن عرضه بیت کوین پس از هالوینگ، قیمت آن تغییر خواهد کرد؟

ارز دیجیتال بیت کوین حدود سه هفته آینده پاداش استخراج هر بلوک از شبکه را نصف خواهد کرد و طبق معمول، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره قیمت بیت کوین پس از هالوینگ به گوش می‌رسد. در روزهای آغازین سال 2020 اکثر سرمایه‌گذاران منتظر رالی افزایش قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا بودند ولی بیت کوین بار دیگر ثابت کرد داستان‌های از پیش تعیین شده از قدرت کافی برای تغییر قیمت آن برخوردار نیستند.

در آخرین قسمت از پادکست Crypto Funky، جان کیم از بنیاد Litecoin در مورد رویداد هالوینگ پیش رو، پیامدهای آن و اهمیت چنین رویدادی برای آینده پادشاه ارزهای دیجیتال بحث کرده است. باید در نظر داشت که ماینرهای بیت کوین برای عادت کردن و منطبق شدن با شرایط جدید به اندکی زمان نیاز خواهند داشت.

بعد از هالوینگ بسیاری از استخراج کنندگان به دلیل کم‌تر شدن سود به دست آمده ماینرهای خود را خاموش می‌کنند. پس از آن سختی شبکه تنظیم شده و دوباره ماینرها به این حوزه باز می‌گردند.

طبق داده‌های به دست آمده از Glassnode با توجه به کاهش قابل ملاحظه درآمد استخراج کنندگان طی 6 ماه گذشته، احتمال به وقوع پیوستن چنین سناریویی بسیار زیاد است.

جان کیم همچنین اظهار داشت هالوینگ‌های قبلی باعث افت اولیه قیمت بیت کوین شدند، اما پس از حدود 150 الی 180 روز قیمت و مومنتوم بیت کوین رو به افزایش بوده است.

پس از هالوینگ عرضه بیت کوین در بازار کم و تقاضا برای خرید این ارز دیجیتال افزایش خواهد یافت. بنابراین احتمال افزایش قیمت این ارز دیجیتال در بازار هم وجود خواهد داشت.

قیمت بیت کوین

اخیرا خبرهایی مبنی بر صد هزار دلاری شدن قیمت بیت کوین به گوش می‌رسد که جان کیم چنین پیش بینی‌هایی را بسیار محافظه کارانه دانست.

افزایش قیمت بیت کوین

جالب اینجاست در حالی که بازار ارزهای دیجیتال خود را برای هالوینگ آماده می‌کند، تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین نیز با روند افزایشی همراه بوده است. این موضوع احساسات غالب بازار را نشان داده و نشانه مثبتی برای ارز دیجیتال بیت کوین در نظرگرفته می‌شود.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.