پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

معامله 18 بیت کوین در 7 ساعت ابتدایی فعالیت پلتفرم بکت!

روز گذشته 22 سپتامبر ( 31 شهریور ) اولین قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین توسط پلتفرم جهانی بکت ( Bakkt ) عرضه شد و با شروع کار این پلتفرم، تعداد هجده بیت کوین در 7 ساعت ابتدایی معامله شد.

طبق اطلاعات به دست آمده از کوین تلگراف، قراردادهای آتی بکت امروز از ساعت 3:30   بامداد به وقت تهران در دسترس خریداران قرار گرفته است.

قراردادهای آتی بکت

تفاوت اصلی معاملات آتی بکت با سایر معاملات آتی در پرداخت آن است. در این قراردادها از بیت کوین واقعی به جای ارز سنتی معادل با قیمت بیت کوین استفاده می‌شود. این موضوع می‌تواند به افزایش قیمت و نقدینگی بیت کوین کمک کند.

در حالی که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در محدوده 10,042.50 دلار قرار داشت، در ساعات اولیه آغاز به کار این پلتفرم حدود 18 بیت کوین مورد معالمه قرار گرفت.

بسیاری از منتقدان حجم معاملات انجام شده در این پلتفرم را با پلتفرم‌های قبل مقایسه کرده‌اند و یکی از معامله گران در این باره چنین اظهار کرده است

حجم قراردادهای آتی  گروه CME در هفته اول کاری خود رقمی معادل 460 میلیون دلار بود که در حال حاضر این مقدار برابر با 700  میلیون دلار است.

علی رغم انتظار طولانی برای راه اندازی قراردادهای آتی بکت، این قراردادها هنوز نتوانستند تاثیر خود را بر بازار بگذارند و قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر زیر محدوده 10,000 دلار قرار دارد.

البته سنجش عملکرد و ارزش این قراردادها تا زمان به پایان رسیدن آن‌ها مشخص نخواهد شد.. هنگامی که این قراردادها به پایان خود برسند و زمان پرداخت با بیت کوین فرا برسد می‌توانیم شاهد تحرک در بازار باشیم.

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.