بازی آلیس

معرفی آلیس؛ دنیای خودت رو بساز و پول دربیار – پادکست

بازی My Neighbor Alice یکی از معدود بازی‌هاییه که با داستان و امکانات سرگرم‌کننده‌ای که داره نه تنها گیمرهای بازی‌های بلاک چینی، بلکه عموم گیمرها رو مجذوب خودش کرده.

توکن این بازی با نام آلیس (ALICE) هم یکی از رمزارزهای محبوب متاورسیه که از محبوبیت خوبی برخورداره. در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، با این پلتفرم، امکانات و توکنش آشنا می‌شویم.

این پادکست رو بشنوید:

صرافی اکسکوینو بیش از یه ماه پیش در دهم آذر ۸ توکن جدید رو به پلتفرم معاملاتیش اضافه کرد. چون این توکن‌ها با بررسی‌های زیادی انتخاب شده بودن و این باعث شد تا یه فرصت عالی در اختیار کاربرای ایرانی قرار بگیره که بتون پروژه‌هایی با پتانسیل عالی رو در یه بستر امن خریداری کنن. تحقیقات کارشناسای اکسکوینو به این نتیجه رسید که پروژه‌های متاورس و ترون میتونن پتانسیل بالایی داشته باشن و ما با اضافه کردن این توکن‌ها به پلتفرممون گزینه‌های بهتری رو در اختیار کاربرای ایرانی قرار دادیم.  

در اپیزودهای قبلی چند تا از این توکن‌ها را معرفی کرده بودیم و امروز میخوایم بریم سراغ توکن آلیس.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر یکشنبه 26 دی ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 166 از رادیو اکسکوینو

پروژه‌های پی‌تو‌ایی (P2E) یا همون پلی‌تو‌ارن (Play to Earn) دارن به شدت رشد میکنن و ما چندتاشون رو در اپیزودهای قبلیمون معرفی کردیم. یکی از این پروژه‌ها بازی همسایه من آلیس یا همون مای ‌نیبر آلیس (My Neighbor Alice) هست.

ولی قبل از این که بیشتر پیش بریم، یادآوری می‌کنم که این پادکست تنها برای آموزش و افزایش دانش کاربرای کریپتو طراحی شده و هیچ منفعت مالی برای مجموعه اکسکوینو نداره. پس حواستون باشه که برای اتخاذ تصمیمات مالی باید خودتون مطالعه کنید و بر مبنای شرایط همون لحظه تصمیم بگیرید. این پادکست توصیه مالی نیست. 

همسایه من آلیس یه بازی مبتنی بر بلاک چینه که بر اساس مفهوم مشابهی با بازی‌های فارم‌ویل (FarmVille) و انمیال کراسینگ (Animal Crossing) ساخته شده. این بازی چنان روایت قوی و جالبی داره که کاربرا رو به راحتی به خودش جذب می‌کنه تا به شکلی مهیج و خلاقانه دنیایی پر از عجایب بسازن.

هرکسی می‌تونه با خرید قطعه‌های زمین مجازی و ساخت و ساز به شکلی که خودش میخواد در دنیای همسایه من آلیس بازی کنه.

این پلتفرم یه بازی بلاک چینی چندنفره است که به کاربرا اجازه می‌ده با سایر کاربرا و بازیکنا در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنن که این ویژگی به تجربه کلی بازی کمک زیادی میکنه.

یکی از ویژگی‌هایی که گیمرها را جذب این بازی کرده، جهان باز بودن دنیای بازی است. به زبان ساده یعنی گیمرها می‌توانند در جهان آلیس بدون هیچ محدودیتی به کاوش بپردازند و حتی شخصیت‌های خود در بازی را شخصی‌سازی کنند.

دنیای آلیس متشکل از تعداد زیادی جزیره است که به شکل زمین بخش‌بندی شدن. این زمین‌ها همگی ان‌اف‌تی (NFT) هستن، بنابراین کاربرا می‌تونن اونا رو به راحتی بخرن، بفروشن یا شخصی‌سازی کنن.

آلیس در جولای ۲۰۲۱ در پلتفرم استیم توسط انتلر اینتراکتیو (Antler Interactive) راه اندازی شد. انتلر اینتراکتیو یه شرکت توسعه‌دهنده بازیه که بر روی بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و موبایل تمرکز داره.

این پروژه بر روی شبکه کرومیا (Chromia) ساخته شده که ذخیره‌سازی داده و مدیریت پایگاه داده رو با امنیت و تغییر ناپذیری بلاک چین ترکیب می‌کنه.

توکنومیک

اما کمی در مورد توکنامیک آلیس براتون بگم:

توکن بومی این پروژه آلیس با نماد ای‌ال‌آی‌سی‌ئی (ALICE) هست که به عنوان روش اصلی پرداخت در شبکه استفاده می‌شه. یعنی هم میشه اون رو برای خرید آیتم‌های درون بازی استفاده کرد، هم استیکیش کرد و درآمد داشت. به علاوه به ازای بازی در آلیس میتونید توکن آلیس ببرید و کسب درآمد کنین. این توکن برای حاکمیت هم استفاده میشه.

طبق داده‌های کوین مارکت کپ آلیس، در مارس ۲۰۲۱ با قیمتی حدود ۲۳ دلار در بایننس لانچ‌پد عرضه شد. این پروژه در روزهای بعد عرضه شاهد افزایش قیمت تا حدود ۲۹ دلار بود اما کمی بعد قیمت با افت شدیدی به مدت طولانی در محدوده ۱۴ تا ۱۸ دلار نوسان کرد.

در حال حاضر قیمت این توکن در حدود 10 دلار و 85 سنته و در مجموع ۱۰۰ میلیون توکن قابل عرضه داره که ۳۰ میلیون و ششصد هزار از این توکن‌ها در گردش هستن.

مزایا و معایب

از آنجایی که توکن آلیس را می‌توان استیک کرد، هولد طولانی مدت اون می‌تونه درآمد منفعلی برای شما به ارمغان بیاره و این یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این پروژه است.

مزیت دیگه اینه که شرکت سازنده این بازی هم در صنعت بازی و هم در فضای دیفای محبوبه، بنابراین این پروژه اعتبار خوبی داره.

و یه مزیت مهم فاندا اینه که تعداد توکن‌های این پروژه محدود و توکنومیک جالبی داره.

اما در مورد معایب این پروژه میتونیم به این نکته بیپردازیم که چون این پروژه بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده ، در حال حاضر کارمزد تراکنش‌ها بسیار زیاده و همین خرید و فروش بعضی دارایی‌های رو درون بازی برای کاربران دشوار می‌کنه.

قبل از شروع یه چیزی رو مثل همیشه یادآوری کنم: اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل بیشتر بدونید، حتما به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ سر برنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک، کست‌باکس و دنبال کنید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.