سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

ممنوعیت پرداخت‌های رمزارزی در روسیه

ولادیمیر پوتین Vladimir Putin رئیس جمهور روسیه اخیرا قانونی را مبنی بر ممنوعیت ملی استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای روش‌های پرداخت امضا کرد.

این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که دولت و بانک مرکزی روسیه مدت‌هاست که در رابطه با چگونگی اقدامات در برابر رمزارزها بحث می‌کردند.

بانک مرکزی این کشور در ماه ژانویه ممنوعیت کاملی را برای روش‌های پرداخت و سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز پیشنهاد کرد. قانونی که اخیرا مطرح شده است، فرق زیادی با آن ندارد. وزارت دارایی روسیه در ماه فوریه پیش‌نویس مقررات در رابطه با رمزارزها را به دولت ارائه کرد که مانند قانونی است که امروز تصویب شده است. این قانون، امکان سرمایه‌گذاری در رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و یا اتریوم را فراهم می‌کند اما خریداری کالا با استفاده از رمزارزها را رد می‌کند.

روسیه از زمان تهاجم به اوکراین در کانون توجهات رمزارزی واقع شده است، به طوری که شرکت‌های بزرگ رمزارزی از قبیل بایننس و کوین‌بیس، اعلام کردند که از قوانین ایالات متحده واتحادیه اروپا تبعیت خواهند کرد و استفاده مردم این کشور از صرافی‌ها را محدود می‌کنند.

لایحه‌های قانونی در رابطه با ارزهای دیجیتال در روسیه پیچیده است، به طوری که بانک مرکزی این کشور قبل از این خواهان ممنوعیت استخراج بیت کوین و تراکنش‌های رمزارزی شده بود اما در اوایل سال جاری، وزارت دارایی این کشور به ضرورت صدور مجوز برای توسعه فناوری رمزارزی اشاره کرد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.