چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
ارزهای دیجیتال

مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال در هفته ای که گذشت

دوستان کریپتویی اکسکوینو برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال طی هفته گذشته تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ارز دیجیتال بیت کوین

طبق معمول هر روز، ارز دیجیتال بیت کوین و خبرهای مربوط به قیمت این رمز ارز در صدر اخبار مربوط به ارزهای رمز نگاری شده قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد نوسانات ماه نوامبر به همین راحتی دست از سر طرفداران این ارز دیجیتال برنمی‌دارد. قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا طی هفته گذشته به محدوده 7,150 دلار نیز قدم گذاشت و تلاش گاوها برای هدایت قیمت آن به سطوح بالاتر در نقطه 7,800 دلار متوقف شد. بیت کوینِ محبوب طی چند روز اخیر در محدوده 7,460 دلار مورد خرید و فروش قرار گرفته است.

از طرفی شبکه بیت کوین به یک رکورد جدید در قدرت پردازش دست یافت که طی آن توانست در یک ساعت چیزی حدود بیشتر از 8.9 میلیارد تراکنش را پردازش کند. این موضوع به خوبی نشان دهنده این موضوع است که نه تنها ارزش ارزهای دیجیتال طی چند سال گذشته از رشد پایداری برخوردار بوده است، بلکه شبکه این ارزها نیز مسیر پیشرفت را طی کرده و در تلاشند با افزایش مزیت‌های خود به یک بلوغ کامل دست پیدا کنند. سرعت پذیرفته شدن ارزهای دیجیتال در جوامع مختلف به طرز عجیبی رو به افزایش است و عواملی از قبیل تحت پوشش قرار گرفتن بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگی مثل سافت بانک توکیو این پذیرش عمومی را بیشتر خواهد کرد.

قیمت بیت کوین

میزان سلطه بیت کوین بر بازار بین 66 الی 67 درصد متغیر است. این بدان معنی است که آلت کوین ها قصد خالی کردن میدان را ندارند. حتی برخی از آلت کوین ها مانند ارز دیجیتال ماتیک فراتر از انتظار ظاهر شده و رشد 160 درصدی را طی هفته گذشته تجربه کردند.

آلت کوین ها

در این میان انجین کوین ( Enjin Coin ) نیز با رشد 60 درصدی خود طی هفته گذشته سبب خوشحالی این ارز دیجیتال شد. سایر ارزهای برتر از جمله لایت کوین ، اتریوم ، بایننس کوین و … نیز در حوالی محدوده قیمت خود مورد خرید و فروش قرار گرفتند.

مرور مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال بار دیگر این نکته را خاطر نشان می‌کند که این بازار جوان هنوز از فضای کافی برای پیشرفت برخوردار است. از طرفی صندوق‌های پوششی یا صندوق‌های پوشش ریسک ارزهای دیجیتال نیز طی سال جاری در معرض بسته شدن قرار دارند و این موضوع بر اداره این بازار توسط سرمایه گذاران خرده فروشی دلالت دارد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال درگیری بین گاوها و خرس‌ها نیز افزایش می‌یابد. تحلیل گران خوش بین بر این باورند شروع سال نو میلادی باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد و این در حالی است که برخی دیگر معتقدند بیت کوین تا هالوینگ سال آینده افزایش قیمت آن‌چنانی را تجربه نخواهد کرد.

مقدار مارکت کپ کل بازار ارزهای دیجیتال در محدوده 203 میلیارد دلار قرار داشته و حجم معاملات انجام شده در 24 ساعت گذشته برابر با 57 میلیارد دلار است. با اینکه ارز دیجیتال بیت کوین حدود  66 درصد از سهم کل این بازار را در اختیار دارد، باید منتظر رفتار قیمت این ارز دیجیتال در روزهای حساس پایانی سال باشیم.

مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت

1. ارائه دبیت کارت هایی که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند توسط سافت بانک ژاپن

یکی از محبوب ترین بانک‌های ژاپن طی تازه ترین اقدامات خود نوعی دبیت کارت ( کارت اعتباری ) با تراشه IoT ( اینترنت اشیا ) در اختیار مشتریان خود قرار داده است که این کارت ها می‌توانند مانند کیف پول همراه  ( منظور کیف پول ارزهای دیجیتال است ) عمل کنند. مشتریان این بانک قادر خواهند بود تراکنش‌های خود را توسط ارز فیات و همچنین ارزهای دیجیتال انجام دهند.

2. فرصت خرید بیت کوین 6,800 دلاری را از دست دادید؟

طی هفته گذشته بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا طی ساعاتی پر از هیجان و استرس به مرزهای 6,800 دلار رسید و بلافاصله بهبود قیمت را تجربه کرد. این موضوع سبب خوشحالی بسیاری از سرمایه گذارانی شد که مدت زیادی منتظر رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به این سطح و خرید آن بودند.

3. بسته شدن صندوق‌های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال!

طبق آخرین اخبار بیش از 70 درصد صندوق‌های ارزهای دیجیتال تنها طی سال جاری بسته شدند و این بازار توسط سرمایه گذاران خرده فروشی هدایت می‌شود. لازم به ذکر است بیشتر این صندوق‌ها در خدمت افراد ثروتمند قرار داشتند. همچنین تعداد صندوق‌های سرمایه گذاری تشکیل شده در سال 2019 نیز با کاهش روبه رو بوده است.

4. کارزار ریاست جمهوری جان مکافی

چهره نام آشنا و جنجالی ارزهای دیجیتال یعنی جان مکافی فعالیت ریاست جمهوری سال 2020 را به طور رسمی آغاز کرد. وی در حالی که اظهار کرد نمی‌تواند رییس جمهور شود گفت تنها کاری که می‌تواند انجام دهد مختل کردن سیستم فعلی است و تمام تلاش خود را برای انجام آن به کار خواهد بست.

5. رکورد جدید شبکه بیت کوین

شبکه قدرتمند بیت کوین رکورد جدید خود برای پردازش چیزی حدود 8.9 میلیارد تراکنش در یک ساعت را ثبت کرد. این یک رکورد جدید برای پردازش تراکنش‌های بیت کوین در بازه زمانی یک ساعته است که طی چند سال اخیر نیز از رشد قابل توجهی بهره‌مند بوده است.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بیت کوین

طی هفته جاری ارز دیجیتال بیت کوین در تلاش بود روند خرسی تشکیل شده را متوقف کند ولی با این حال موفق به دستیابی به محدوده بالای سطح مقاومت 7,800 دلار نشد. این ارز دیجیتال با رسیدن به سطوح زیر شاخص میانگین متحرک 100 و 200 روزه حدود 21 درصد از ارزش خود را طی ماه گذشته از دست داد. بیت کوین برای رسیدن به سطوح بالاتر ابتدا باید از مرز سطح مقاومت 7,800 دلار بگذرد که  در این صورت سطح مقاومت بعدی در محدوده 8,000 یا 8,265 دلار شکل خواهد گرفت.  از طرف دیگر اگر فروشندگان این ارز دیجیتال قیمت آن را به سمت محدوده پایین‌تر از 7,400  دلار هدایت کنند در این صورت نیز شاهد شکل گیری سطح حمایت فوری در محدوده 7,075 دلار ( یا حتی سطوح 6,790 و 6,520 دلار ) خواهیم بود.

نمودار قیمت بیت کوین

آخرین و مهم‌ترین اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را از وبلاگ اکسکوینو دنبال کنید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.