پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
نارضایتی مدیر عامل ریپل از تأثیر پذیری قیمت بیت کوین بر روی قیمت ریپل

تاثیر پذیری قیمت بیت کوین روی قیمت ریپل

نارضایتی مدیر عامل ریپل از تأثیر پذیری قیمت بیت کوین روی قیمت ریپل

نارضایتی مدیر عامل ریپل از تأثیر پذیری قیمت بیت کوین بر روی قیمت ریپل

ظهور ریپل

در سال‏های اخیر ارزهای دیجیتال پیشرفت و توسعه ‏ی قابل توجهی در بازارهای جهانی داشته اند و توانسته ‏اند جایگاه مناسبی را در خرید و فروش‏های روزانه‏ ی بازار به خود اختصاص دهند. این پیشرفت به گونه ‏ای بوده است که همه روزه شاهد ظهور و تولد ارزهای جدیدی هستیم که هر یک با اهداف و استفاده خاصی وارد بازار ارزهای دیجیتال می‏ شوند و نظر و علاقه ‏ی سرمایه‎ گذاران را به خود جلب می‏نمایند.

یکی از این ارزهای دیجیتال ریپل می‏ باشد، ریپل در سال 2012 توسط آقای Arthur Britto و همکارانش به وجود آمد و وارد بازار شد. این ارز در مدت کوتاهی توانست نظر همگان را به خود جلب نموده و یکی از ارکان کسب در آمد سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال به شمار رود. همچنین بر اساس آمار منتشر شده در سال 2017، ارز ریپل توانست به عنوان پر سودترین ارز در بازار و بورس ارزهای دیجیتال شناخته شود. با همه‏ ی این ویژگی‏ها و آمار خوب، ارز ریپل دارای ضعف بزرگی می‏باشد و آن تأثیر پذیری قیمت این ارز از روی قیمت بیت کوین می‏باشد.

تاثیر پذیری ریپل از بیت کوین و نارضایتی مدیر عامل ریپل

در این راستا در محاسبه ‏ای با شبکه ‏ی CNBC، آقای Brad Garlinghouse مدیر عامل شرکت ریپل نظرات خود درباره ‏ی این ضعف ریپل را بدین گونه مطرح نمود که ارز ریپل به مدت قابل توجهی در بازار ارز دیجیتال حضور داشته و در این مدت توانسته است که اعتبار و ارزش خود را به همگان نشان دهد ولی با این وجود ارز ریپل از تغییرات و نوسانات قیمت بیت کوین در امان نیست و در صورت ایجاد تغییراتی در قیمت بیت کوین، این ارز عکس العملی هم سو با بیت کوین نشان داده و به مانند بیت کوین تغییر قیمت می ‏یابد.

آقای Brad Garlinghouse، این همسویی و تأثیر پذیری را کاملاً ناعادلانه دانست و بیان نمود که ارز ریپل باید در تغییر قیمت دارای رفتار کاملاً مستقل از سایر ارزها  باشد و اشاره کرد که دلایلی وجود دارد که باعث بروز چنین شرایطی شده است. از جمله ‏ی این دلایل می‏توان به عدم اعتماد سرمایه گذاران و تجار به ارز ریپل دانست، با وجود این که ریپل همواره توانسته در طی دوره‏ ی اخیر ارزش تجاری خود را نشان داده و از لحاظ کاربردی نیز بسیار مفید و کارامد عمل کرده و امکانات و خدمات مناسبی را در اختیار کاربران قرار ‏دهد.

امیدواری به آینده ریپل

آقای Brad Garlinghouse معتقد است زمانی ارز ریپل می‏تواند به استقلال رفتاری دست یابد که سرمایه گذاران و اهالی بازار به تفاوت‎های کاربردی و ذاتی بین این ارز و ارزهای دیگر مخصوصاً بیت کوین به خوبی پی ببرند و ارز ریپل را جدا از ارزهای دیگر به حساب آورند. ایشان همچنین معتقد هستند که خود بازار ارز دیجیتال به سادگی از کنار موفقیت‏ های ریپل در بازار می‏گذرد و آن را ناچیز در نظر می‏ گیرد در صورتی که باید توجه بیش‏تری به این ارز شود. ایشان همچنین بیان نمودند که در آینده‏ ی نزدیک که تقریباً بازه ‏ی 10 سال آینده به شمار می‏رود، بسیاری از ارزهای دیجیتال فعلی موجود در بازار ارزش خود را از دست داده و نابود خواهند شد و در آن زمان ارز ریپل از جمله ارزهایی خواهد بود که توانسته با ثبات در بازار ارزهای دیجیتال حضور داشته و به فعالیت خود ادامه دهد.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.