چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

نظر تحلیل‌گران درباره آینده قیمت بیت کوین

سطح 8,000 دلار در بازار ارز دیجیتال بیت کوین نقش مهمی به عهده دارد. بیت کوین پس از تجربه سقوط قیمت از سطح 9,400 دلار چندین بار تلاش ناموفق به سمت محدوده 8,000  را در نمودار قیمت خود ثبت کرد، تا اینکه در حال حاضر در محدوده 8,300 دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است. در بیشتر مواقع آلت کوین‌ها نیز از روند قیمت ارز دیجیتال بیت کوین پیروی می‌کنند.

به دنبال کاهش قیمت 1,700 دلاری بیت کوین در تاریخ 24 سپتامبر، بازار اکثر ارزهای دیجیتال برتر نیز کاهش قیمت را تجربه کردند. طبق گفته یکی از تحلیل گران برتر، شاید این بازار در بازه زمانی کوتاه مدت روند خرسی داشته باشد ولی در طولانی مدت با روند صعودی همراه خواهد بود.

پیش بینی قیمت بیت کوین از زبان بیگ چدز

بیگ چدز (Big Cheds ) یکی از تحلیلگران محبوب ارزهای دیجیتال طی یک پیغام توییتری خاطر نشان کرد، بیت کوین بار دیگر یک شمع هفتگی با انبرک در دره ( tweezer bottom ) را درالگوی کندل استیک نمودار قیمت خود ترسیم کرد.  الگوی کندل استیک زمانی اتفاق می‌افتد که دو شمع قیمت از یک سری سطوح پایین یا بالا برای تشکیل الگوی قیچی در نمودار با هم تراز می‌شوند.

گاهی اوقات الگوهای قیچی ( tweezer patterns ) می‌توانند نشان دهنده بازگشت قیمت یک دارایی باشند. معمولا الگوهای کندل استیک از شمع‌های متفاوت تشکیل می‌شوند. شمع‌های موجود در قالب زمانی بزرگ‌تر با وزن بیشتری همراه خواهند بود. بسته شدن یک شمع هفتگی به شکل الگوی قیچی، نقش مهمی در الگوی نمودار قیمت آن دارایی ایفا می‌کند.

چدز همچنین اشاره کرد که الگوی قیچی در محدوده پایین شاخص باند بولینگر شکل گرفته است و این موضوع به قرار گرفتن قیمت بیت کوین در سطوح پایین دلالت دارد. وی همچنین بیان کرد این موارد نشان دهنده فروش بیش از حد بازار این ارز دیجیتال به شمار می‌رود و از طرفی آخرین شمع هفتگی تشکیل شده در نمودار نیز از قدرت کافی برخوردار نیست.

این تحلیلگر گفت: هم اکنون یک سطح حمایتی از ماه جولای 2018 در نمودار قیمت بیت کوین وجود دارد و متاسفانه در آینده ای نزدیک  هیچ جهش قیمتی از این ارز دیجیتال مشاهده نخواهد شد، از طرفی به نظر می‌رسد این بازار تحت تاثیر یک واگرایی خرسی نیز قرار گرفته است که این واگرایی به وضوح در نمودار زیر قابل مشاهده است.

قیمت بیت کوین

چشم انداز صعودی

پس از ماه‌ها تثبیت، احتمال وجود یک بازار قوی برای شکست صعودی در این نمودار دیده می‌شد ولی اتفاق نیفتاد. این ارز دیجیتال طی یک حرکت قوی نزولی شکست خورد و قیمت آن نیز از قدرت کافی برای تست دوباره الگوی تثبیت شده برخوردار نبود.

از طرفی، قیمت اخیر بیت کوین تشابه زیادی به عکس‌العمل این بازار در ماه نوامبر 2018 دارد که تا حدودی با روند نزولی همراه بوده و منجر به کاهش نوسانات شد.

جالب است بدانید پس از شکست قیمت انجام شده در تاریخ 24 سپتامبر، یکی از معامله گران معروف بیت کوین اظهار داشت که هیچ صندوق خرده فروشی جدیدی وارد این بازار نشده است و عدم علاقه و سرمایه گذاری از سمت سرمایه‌گذاران خرده فروشی می‌تواند به عنوان یکی از دلایل کاهش مومنتوم در بازار در نظر گرفته شود.

چشم انداز نزولی

اگر بخواهیم چشم انداز نزولی پیش بینی این ارز دیجیتال را  بررسی کنیم، می‌بینیم که بیت کوین هنوز موفق به دستیابی به سطوح فیبوناجی بازگشتی 0.618  درجه نشده است. با در نظر گرفتن این موضوع، روند نزولی اخیر قیمت بیت کوین قبل از ثبت جهش قیمت منطقی به نظر می‌رسد.

از طرفی قیمت این ارز دیجیتال در نزدیکی سطح حمایتی 7,500 دلار قرار دارد و این موضوع می‌تواند نتیجه حرکت رشد پارابولیک قیمت بیت کوین بین آوریل تا جولای 2019 باشد.

تحلیل بیت کوین از زبان یکی از تحلیل گران

در تصویر زیر دو نمودار مشاهده می‌کنید که نمودار سمت چپ تصویر بازار گاوی سال 2017 را نشان می‌دهد و تصویر سمت راست مربوط به نمودار کنونی قیمت بیت کوین است.

ابتدا به بررسی کادرهای رنگی می‌پردازیم، در حال حاضر سه فاز تصحیح قیمت برای این ارز دیجیتال وجود دارد که به دنبال آن روند نزولی شروع شده و پس از تشکیل یک مثلث کوچک، این روند نزولی ادامه یافته و یک مثلث با سطح مقاومت را تشکیل داده است.

قیمت بیت کوین

امیدوارم متوجه شده باشید که در سمت راست تصویر یک نمودار صعودی دو قله در حال شکل گیری است. این الگو می‌تواند  قیمت بیت کوین را به سطح 15,000 دلار هم برساند. در تصویر سمت چپ اولین قله قیمت در محدوده 19,000 دلار قرار دارد.

در دسامبر سال 2017 قیمت بیت کوین به نحو جنون آمیزی رشد کرد که دارندگان این ارز انتظار رسیدن قیمت به سمت سطوح 15,000 تا 17,000 دلار را نیز داشتند.

شاید عجیب به نظر برسد ولی به نظر من احتمال رفتن قیمت بیت کوین پس از تشکیل الگوی دو قله به سمت سطوح پایین تر نیز وجود دارد. اگر این نمودار را از فاصله دورتر بررسی کنیم متوجه می‌شویم که بیت کوین در حال تشکیل یک مثلث بزرگ دیگر با سطح مقاومت مسطح است که این موضوع منجر به شکست سطح 15,000 دلار و تشکیل الگوی دو قله در محدوده 19,000 دلار خواهد شد. این الگو به نوبه خود سبب تشکیل یک مثلث با سطح مقاومت صاف شده و سپس نمودار کاملا یکسان خواهد بود.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.