پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

هاردفورک بیت کوین کش و تاثیر آن بر قیمت این ارز

همانطور که قبلا اعلام شده بود هارد فورک ارز دیجیتال بیت کوین کش با موفقیت انجام شد. روز جمعه و در تاریخ 15 نوامبر ارز دیجیتال بیت کوین کش که خود هارد فورکی از بیت کوین است با موفقیت به دو زنجیره جدا تقسیم شد. طبق اطلاعات به دست آمده تعداد زیادی از ماینرها اقدام به استخراج 14 بلاک در  زنجیره اشتباه کرده و قدرت هش خود را هدر داده‌اند. در ساعات اولیه شکل گیری این هارد فورک شرکت تحلیلی بیتمکس ریسرچ اعلام کرد در زنجیره ارتقا یافته به غیر از تراکنش‌های متعلق به coinbase ، تراکنش دیگری انجام نشده است و  به نظر می‌رسد استخراج گران قدرت هش خود را با استخراج بلوک در زنجیره‌های اشتباه هدر داده باشند.

هارد فورک بیت کش

بر اساس داده های به دست آمده از coin dance، در زمان اجرای هاردفورک تنها 77 درصد از نودهای بیت کوین کش برای استفاده از قوانین اجماع سازگار بوده و  استخراج گران حدود 175 بیت کوین کش به ارزش 584,062 دلار از دست داده‌اند. از طرفی به دست آوردن پاداش استخراج چندین بلاک به صورت متوالی توسط ماینرها از لحاظ ریاضی امکان پذیر نیست.

هنگام اجرای یک هاردفورک ممکن است نودها به دلایل مختلفی بیرون از شبکه بمانند که دلیل این امر را می‌توان فراموش کردن انجام به روز رسانی، قبل از آماده سازی بلاک برای راه‌اندازی هاردفورک دانست. با این حال طبق اظهارات راجر ور، چهره جنجالی ارزهای دیجیتال، شبکه بیت کوین کش در حال حاضر با کاستی‌هایی روبه رو می‌باشد. پیش از این راجر ور اقدام به راه اندازی یک کمپین برای جایگزینی بیت کوین با بیت کوین کش کرده بود که موفق ظاهر نشد.

از طرفی چهره‌های طرفدار بیت کوین مانند اولیویه یانسس، ور و همراهانش را به باد انتقاد گرفته واظهار داشتند یک نود در شبکه همتا به همتای غیر متمرکز از اهمیت بالایی برخوردار نیست.

تاثیرات هارد فورک بر قیمت بیت کوین کش

لازم به ذکر است هارد فورک انجام شده در شبکه بیت کوین کش باعث بهبود قیمت این ارز دیجیتال نشده و نتوانست عملکرد ضعیف آن را نسبت به دلار بهبود ببخشد. ارز دیجیتال بیت کوین کش با ثبت کاهش 4 درصدی در نمودار قیمت روزانه خود، با قیمت 264 دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است. قیمت کنونی این ارز دیجیتال 93 درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت ثبت شده آن ( 3,920 دلار ) در دسامبر سال 2017 قرار دارد.

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.