چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

همزمان با رویداد هارد فورک کاردانو، قراردادهای هوشمند روی این شبکه اجرا خواهد شد

تیم توسعه دهنده کاردانو به‌تازگی اعلام کرده در صورت عملیاتی‌شدن هارد فورک، کاربران این شبکه قادر خواهند بودتا قراردادهای هوشمند را اجرا کنند. چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو معتقد است که بیشترین به‌روزرسانی‌های آینده کاردانو بین ماه‌های آگوست و سپتامبر سال جاری اعمال خواهد شد. چند روز پیش هاسکینسون هنگام صحبت در مورد هارد فورک آلونزو گفت: «ما مطابق برنامه پیش رفته‌ایم، همه چیز در حال حرکت و تغییر است.»

انتظار می‌رود هارد فورک آلونزو که به افتخار ریاضیدان مشهور آلونزو چرچ (Alonzo Church) نامگذاری شده، در اوایل سپتامبر بر روی شبکه اصلی کاردانو اعمال شود. هارد فورک کاردانو قراردادهای هوشمند را به ساز و کار اثبات سهام آورده و پایان دوره گوگوئن (Goguen) را به ارمغان می‌آورد. کاردانو به لطف این موفقیت می‌تواند در فضای امور مالی غیر متمرکز یا دیفای (DeFi) حضور پیدا کند و با اتریوم، بایننس اسمارت چین (BSC) و سولانا رقابت کند. هاسکینسون در مورد الزامات به‌روزرسانی هارد فورک صحبت کرد و گفته اقدامات فراوانی مورد نیاز است. او در صحبتهای خود به این موضوع اشاره کرد که برای راه‌اندازی هارد فورک آلونزو همزمان دو مسیر موازی در حال انجام است. مسیر یک، رویداد ترکیبی هارد فورک محسوب می‌شود، به معنای رساندن قابلیت‌های آلونزو به نود (node) و مسیر دیگر مسئول ایجاد زیرساخت در اطراف آن نود است. این مسیر به کابران امکان می‌دهد کدهای خارج از زنجیره و درون زنجیره را اجرا کرده و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) کاملی بسازند.

بنیانگذار کاردانو همچنین گفته از لحظه‌ای که هارد فورک وارد زیرساخت کاردانو شود، ‌کاربران قادر خواهند بود قراردادهای هوشمند را اجرا کنند. وی افزود: «این به‌روزرسانی محیط بهتری را برای توسعه و به‌کارگیری اپلیکیشن‌های کاردانو ایجاد می‌کند.»

به‌دنبال اجرایی‌شدن هارد فورک کاردانو، هاسکینسون انتظار دارد پذیرش جهانی رمز ارز کاردانو و توکن آن، آدا (ADA)، افزایش یابد و با اجرای قراردادهای هوشمند، اکوسیستم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز رشد قابل توجهی پیدا کند. به‌این ترتیب از روز اول، کاربران می توانند فرایندها را روی شبکه بلاک‌چین کاردانو اجرا کرده و پیچیدگی این موارد و ارتباطات میان آنها فقط با گذشت زمان بهتر می‌شود.»

کاردانو به‌آرامی شبکه خود را به یک اکوسیستم جهانی بلاک‌چین توسعه و ارتقا می‌دهد. با رسیدن به ۶۶۰،۰۰۰ آدرس در حال استیک، شبکه کاردانو اخیراً به نقطه عطفی دست یافته و در مجموع بیش از ۲۹ میلیارد دلار وارد این شبکه شده که ۷۰ درصد بیشتر از عرضه کل آن بوده است.

همچنین ارز کاردانو اخیراً به عنوان آخرین پروژه‌ به دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale)، سومین صندوق بزرگ ذخیره رمز ارز، پس از بیت‌کوین و اتریوم اضافه شد.

منبع: beincrypto

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.