پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
الگوراند

همه چیز در مورد الگوراند – پادکست

الگوراند (Algorand) یک بلاک‌چین نسل سومه که قصد داره روابط اقتصادی بدون مرز رو از طریق بلاک‌چین عمومی غیرمتمرکز ایجاد کنه.

رمزارز الگوراند هم یکی از ارزهای دیجیتال قدرتمند بازار محسوب می‌شه و طرفداران زیادی داره. در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، الگوراند و بلاک‌چینش رو به طور کامل معرفی کردیم.

پادکست امروز را بشنوید:

اگر با پروژه‌های معروف دنیای کریپتو آشنا باشید، حتما اسم الگوراند را شنیدید. اما واقعا این پروژه چی هست و چه ویژگی خاصی داره؟ امروز در این اپیزود میخوام بهتون کمک کنم که شناخت بهتر و بیشتری از کریپتو داشته باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر سه شنبه ، 2 آذرماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 113 م از رادیو اکسکوینو

قبل از شنیدن کامل این اپیزود، حواستون باشه که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست در هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی در بر نداره.

 تلاش ما در رادیو اکسکوینو اینه که با کیفیت‌ترین مطالب در حوزه رمز ارزها، بلاک‌چین و اقتصاد کریپتو را در اختیار مخاطبانمون قرا بدیم. پس، پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم مالی، خوب مطالعه کنید و آگاهانه گام بردارید.

راستی، اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل‌های مورد استفاده تریدرها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادکستی مثل کست باکس و ناملیک مراجعه کنید.

در ابتدای صحبتمون میپرسیم که الگوراند چیه؟ الگوراند یه بلاک‌چین نسل سوم هست. اگه یادتون باشه قبلا در اپیزود شماره صدویکم در مورد نسل سوم بلاک‌چین‌ها‌ صحبت کرده بودیم. در اپیزود نود و هفتم هم بحث خوبی در مورد ادعاهای بزرگ در مورد بلاک‌چین داشتیم که شنیدن هردوی این اپیزودها را بهتون توصیه میکنم.

جالب است بدانید: چرا چین مخالف بیت کوین است ؟

الگوراند علاوه بر اینکه یه بلاک‌چین نسل سوم هست، هوادارانش مدعی هستن بستری برای توسعه فعالیت و تراکنش‌های متاورس هست. و اگه پادکستامون را دنبال کرده باشید، ما یه اپیزود مفصل هم درمورد مفهوم متاورس داشتیم.

توسعه پلتفرم الگوراند توسط یه شرکت خصوصی به همین نام دنبال میشه. الگوراند اینک (Algorand, Inc.) که دفترش در بوستون آمریکاست، در سال ۲۰۱۷ توسط سیلویو میکالی (Silvio Micali) تاسیس شد. میکالی یه استاد دانشگاه در MIT هست.

همزمان با الگوراند اینک، بنیاد الگوراند روی مدیریت کمک‌های مالی برای توزیع و غیرمتمرکز کردن شبکه کار میکنه. همچنین این بنیاد به طور تخصصی روی پژوهش‌های رمز‌نگاری و علوم کامپیوتری هم کار میکنه.

بیشتر بدانید: بررسی جامع ارز دیجیتال بیت تورنت BTT + نمودار قیمت زنده

شبکه آزمایشی الگوراند در آوریل ۲۰۱۹ در دسترس عموم قرار گرفت و شبکه اصلی در ژوئن ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد.

الگوراند به عنوان یه بلاک‌چین نسل سوم ویژگی‌های خاص خودش رو داره. الگوریتم اجماع در این شبکه به شکل سازوکار اثبات سهام خالص به همراه پروتکل توافق بیزانس هست. به علاوه این پلتفرم اجازه فعال شدن قراردادهای هوشمند بر روی خودش رو میده.

 از دیگر ویژگی‌های این بلاک‌چین اینه که هسته نرم‌افزاری اون به طور اوپن ‌سورس یا منبع باز در گیت‌هاب (GitHub) قرار داره. این پلتفرم در حوزه‌های دیفای یا خدمات مالی غیرمتمرکز، حاکمیت دائو، محیط زیست و توکن‌های غیرمثلی صاحب ادعاهای بزرگی هست.

وبسایت رسمی این پروژه شما رو به یه صفحه وبلاگی در پلتفرم مدیوم ارجاع میده که در اونجا الگوراند را بهتر از اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، سولانا، کاردانو، اولانچ و پالی‌گان معرفی میکنه.

از جمله نکاتی که در مورد این بلاک‌چین گفته میشه اینه که این پروژه طوری طراحی شده که هیچوقت فورک و انشعابی نخواهد داشت.

 طبق اعلام بنیاد الگوراند تنها ۱۰ میلیارد واحد از توکن بومی این شبکه با عنوان الگو ایجاد خواهد شد و این شبکه با داشتن یک بلوک اکسپلورر خاص خودش، یک شمارش رسمی از عرضه در گردش خود را خواهد داشت.

عرضه در گردش فعلی این توکن در حدود ۶ میلیارد و ۱۳۲ میلیون الگو هست. زمان استخراج هر بلوک این شبکه ۴ و نیم ثانیه است.

همراهان همیشگی رادیو اکسکوینو خیلی ممنونم که در این اپیزود همراه ما بودید . اگر دوست دارید که توکن بومی این بلاکچین در پلتفرم جامع اکسکوینو عرضه بشه در کامنت ها نظرتون رو به ما بگید. با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.