سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
سند باکس

همه چیز در مورد سند باکس جهان مکعبی متاورس – پادکست

توکن سند (SAND) به تازگی به یکی از ترندهای بازار کریپتو تبدیل شده اما سند یک ارز دیجیتال معمولی نیست! سند، توکن بازی محبوب متاورسی با نام سند باکسه که به کاربران اجازه می‌ده تا با ساخت انواع دارایی‌ها، املاک و آواتارها، بازی کنند و به درآمد برسند.

در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، به طور کامل با این توکن محبوب آشنا خواهیم شد.


پادکست امروز را بشنوید:

دو هفته پیش، صرافی اکسکوینو هشت توکن جدید رو به پلتفرم معاملاتی خودش اضافه کرد که همگی براساس تحقیق و بررسی‌های زیاد انتخاب شده بودن. یعنی کارشناسان خبره اکسکوینو پروژه‌هایی را انتخاب کردن که هنوز در ایران شناخته شده نیستن و اتفاقا پتانسیل خیلی بالایی هم دارن.

شاید یکی از جذاب‌ترین توکن‌هایی که اخیرا به اکسکوینو اضافه شده توکن سند از پروژه سند‌باکس باشه. این پروژه که با عنوان پرچمدار حوزه متاورس معروفه، مورد توجه خیلی از سرمایه‌گذارای خوب بازار قرار گرفته.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر شنبه 20 آذر 1400 من ساحل اختری با اپیزود 129 از پادکست رادیو اکسکوینو که متنش توسط همکارم یاسر نظیفی نوشته شده.

قبل از شنیدن کامل این اپیزود، حواستون باشه که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست در هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی در بر نداره. تاکید میکنم، پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم مالی، خوب مطالعه کنید و آگاهانه گام بردارید.

سند توکن بومی پروژه سند‌باکس هست

این پروژه یکی از مطرح‌ترین پروژه‌های حوزه متاورسه و ما قبلا در اپیزود 109 به طور مفصل مورد متاورس صحبت کردیم. البته این هم بگم که قراره پنجشنبه هر هفته با پادکست سریالی متاورس با شما همراه باشیم که قسمت اولش هم در روز 5 شنبه 18 آذر ماه پخش شد .

سندباکس یک جهان موازیه که افراد می‌تونن در اون، زمین یا هر نوع ملک دیگری را خرید و فروش کنن.  این املاک درست مثل دنیای واقعی، می‌تونن همراه با رشد قیمت باشن. برای خرید و فروش در دنیای مجازی سندباکس، کاربرا باید از رمزارز سند استفاده کنن. ارزش بازار این توکن ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار هست و رتبه سی‌و‌نهم را در کوین‌مارکت کپ داره.

ماکسیسم عرضه این توکن ۳ میلیارد سند خواهد بود و تا الان تقریبا ۳۰ درصد کل این تعداد عرضه شده. یعنی عرضه در گردش سند ۸۹۲ میلیون توکن هست. برخی منابع میگن تعداد کسایی که از این توکن دارن در حدود ۶۰ هزار و هفتصد نفر هست و ۸۶ درصد از کل عرضه در گردش این توکن در اختیار ده نهنگ هست.

کارشناسای اکسکوینو میگن، با اینکه نمیشه هیچ پیش‌بینی درستی از آینده قیمتی سندباکس داشت، اما بدون تردید سندباکس آینده روشنی داره و از بهترین‌های بازار خواهد بود.

اتریوم

سندباکس یه پروژه هست که از کلمات کلیدی متاورس، گیم، ان‌اف‌تی و اتریوم تشکیل شده. این پروژه بر بستر بلاک‌چین اتریوم تعریف شده. نوع حاکمیت هم در این بازی متفاوت از بازی‌های سنتی هست.

دیگه اینجا شرکت سازنده همه کاره نیست. سندباکس توسط شرکت پیکسول (Pixowl) ساخته شده، اما کنترل کامل بازی و دارایی‌ها در اختیار خود کاربران قرار داره و حق سازندگان بازی برای دخالت در روند اون، کاملا محدود شده.

یه ویژگی دیگه این فضای جدید اینه که به کاربرا اجازه میده تا اشیاء سه‌بعدی مثل انسان‌ها، حیوانات و ابزارها را بسازن. این اشیاء با نام دارایی‌ها یا همون استز (ASSETS) در بازی شناخته می‌شن و برای ساخت‌شون از پروتکل ERC-1155 اتریوم استفاده می‌شه. با استفاده از قرارداد هوشمند وکس ادیت (VoxEdit) کاربرا می‌تونن این اشیاء سه‌بعدی را به‌صورت توکن‌های غیرمثلی (NFTs) یا توکن‌های مثلی بسازن.

اما به هر حال، همین وابستگی این پروژه به اتریوم را هم میشه یه نقطه ضعف دونست. ما قبلا راجع به معایب توکن‌های ERC20 و وابستگیشون به اتریوم در اپیزود چندم با عنوان معایب پروژه‌های کریپتویی صحبت کردیم.

خب به پایان این محتوای آموزشی و جدیدمون رسیدیم . امیدوارم که این اطلاعات براتون مفید بوده باشه . اگر سوالی دارید زیر همین پست برامون کامنت بذارید تا کارشناسانمون جواب سوالهاتون رو بدن. با رادیو اکسکوینو همراه باشید. راستی، اگه میخواید درباره این حوزه‌ها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک و کست‌باکس دنبال کنید. با رادیو اکسکوینو همراه باشید

همچنین ببینید

نهنگ‌های اتریوم

وحشت‌زدگی نهنگ‌های اتریوم؛ ماجرا چیست؟

مدتی پیش ویتالیک بوترین و بنیاد اتریوم، ۱۵۰۰۰ اتر در کراکن تخلیه کردند و از …

اکسی اینفینیتی

توکنی با ۲۵ هزار درصد رشد در سال ۲۰۲۱ – پادکست

اکسی‌اینفینیتی یکی از پروژه‌های جذاب در حوزه بازی‌های آنلاین و متاورسه که با چند میلیون …

وینک‌

وینک؛ چراغ چشمک زن دنیای رمز ارزها – پادکست

می‌دونستید پروژه وینک‌لینک (WINkLink) از فرازونشیب‌های زیادی گذشته تا به اینجا برسه و حالا توکن …

ایلان ماسک

آیا کنگره به دستکاری ایلان ماسک در قیمت دوج ورود می‌کنه؟ – پادکست

ایلان ماسک به عنوان یک کارآفرین میلیاردر، تاثیر زیادی در بازار کریپتو داره و به …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.