سه‌شنبه 28 فروردین 1403
همکاری اکسپدیا و تراولا برای رزرو ۲ میلیون مقصد گردشگری جهان از طریق ارزهای دیجیتال

همکاری اکسپدیا و تراولا برای رزرو 2 میلیون مقصد گردشگری جهان از طریق ارزهای دیجیتال

امکان پرداخت هزینه رزرو اقامتگاه از طریق ارزهای دیجیتال توسط غول خدمات مسافرتی جهان فراهم شد. شرکت اکسپدیا امکان رزرو 700,000  اقامتگاه‌ خود را از طریق ارزهای رمز نگاری شده توسط تراولا دات کام ( Travala.com ) برای علاقمندان به گردشگری در سراسر دنیا فراهم کرد.

طبق اطلاعیه‌ای که در تاریخ 6 ژوئن از سمت این شرکت بزرگ منتشر شد، اکسپدیا امکان رزرو بیش از 700,000 اقامتگاه را از طریق ارزهای دیجیتال به سرویس خدمات خود اضافه کرد تا تعداد اقامتگاه‌های قابل رزرو با ارزهای دیجیتال این شرکت به بیش از 2 میلیون در 230 کشور جهان برسد.

امکان پرداخت هزینه‌های اقامت هتل با ارز دیجیتال

معاون ارشد اکسپدیا، آلفونزو پردز ( Alfonso Paredes ) در همین راستا اعلام کرد که این شرکت قصد دارد پلتفرم مسافرتی تراولا دات کام را بیش از پیش توسعه دهد. وی در ادامه افزود این شرکت اشتیاق فراوانی به نوآوری داشته و در صدد است نیازهای کاربران خود را در مورد انتخاب روش پرداخت برطرف کند.

تراوالا (Travala) ، سرویسی است که به کاربران خود امکان پرداخت هزینه‌های اقامت هتل با ارز دیجیتال را می‌دهد و شرکت اکسپدیا که متعلق به هشتمین آژانس هواپیمایی بزرگ آمریکا می‌باشد، اولین سایتی است که خدمات گردشگری و فروش بلیط هواپیما را به صورت آنلاین در اختیار کل جهان قرار داد.

ارزهای دیجیتال
پرداخت هزینه هتل ها با ارز دیجیتال

در ماه نوامبر سال 2019 تراولا دات کام در اقدامی مشابه بیش از 90,000 اقامتگاه خود را به پلتفرم booking.com اضافه کرد. طبق گزارش‌های به دست آمده پس از این اتفاق، درآمد پلتفرم مسافرتی تراولا دات کام با افزایش 30 درصدی همراه بوده است.

از طرفی در اواخر ماه می شرکت خدمات مسافربری ترول بای بیت ( Travelbybit (  نیز طی مشارکت خود با تراولا امکان پرداخت هزینه رزرو اقامتگاه توسط ارزهای دیجیتال را برای کاربران علاقمند به صنعت کریپتوکارنسی فراهم کرد.

تاثیر ارزهای دیجیتال بر صنعت توریسم

نفوذ ارزهای دیجیتال در صنعت توریسم و مسافرتی تنها محدود به رزرو آنلاین اقامتگاه نمی‌شود. در ماه دسامبر گذشته، اخباری منتشر شد مبنی بر این که تایلند قصد دارد از بلاکچین (blockchain ) در ویزای الکترونیکی Visa On Arrival (eVOA) استفاده کند و شرکت هواپیمایی آلترنیتیو (Alternative Airlines) نیز جهت تسهیل پرداخت کریپتو، با خدمات کریپتوکارنسی یو تراست (Utrust) همکاری کرده است.

وجود چنین مواردی و انتشار اخباری از این دست همگی بر قدرت ارزهای دیجیتال و افزایش پذیرش این ارزها در جامعه اشاره دارد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها از بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال برای ارائه محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین و آفلاین استفاده می‌کنند. برای مسافران، استفاده از ارز‌های دیجیتال به عنوان راهی برای دور زدن هزینه‌های تبدیل ارز، کارمزد مربوط به عابر بانک‌ها و تراکنش و همچنین خطرات کلاهبرداری است که متاسفانه در زمینه استفاده از کارت‌های اعتباری بین المللی کم نیست.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.