پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
کاهش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم

هجوم وال ها و افزایش موجودی 500 کیف پول برتر اتریوم

وال‏ ها اتریوم را در وضعیت bearish بازار، برای خود جمع می‌کنند

80درصد افزایش موجودی در 500 کیف پول برتر ارتریوم

دلیل کاهش قیمت بیت کوین از دیدگاه کمیسیون امنیت و مبادله امریکا

کاهش شدید قیمت بیت کوین در هفته ‏های اخیر و سقوط آزاد قیمت این ارز دیجیتال به زیر 4 هزار دلار، باعث شده است تا سرمایه ‏گذاران با جدیت بسیار بیش‏تری وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را دنبال نمایند. و همه در تلاش هستند تا دلیل پایین آمدن قیمت ارزهای دیجیتال را متوجه شوند. در این بین، هر چند که انگشت‏‌های اتهام به سوی خراب کاری‏ های اخیر بیت کوین کش در بازار می‏‌باشد ولی کمیسیون امنیت و مبادله آمریکا دوباره تأکید کرد که دلیل این شرایط کاهش قیمت در بازار، مربوط به سخت‌گیری‎های صورت گرفته در رابطه با مسائل امنیتی برخی از توکن‏ ها و نیز کمبود توسعه در چرخه‎ی پیاده‌‏سازی Bitcoin ETF، می‏‌باشد. البته در راستای رهایی از این وضعیت، کارشناسان بازار تئوری شکل‏‌گیری کاتالیزر دیگری را در نظر دارند.

فروش یکباره وال ها  علت شکل گیری شرایط فعلی بازار است؟

در واقع باید گفت که این کاتالیزر معرفی شده، به صورتی اعمال می‌شود که وال‏ ها و دارندگان قبلی ارزهای دیجیتال قصد دارند که دارائی‌‏های ارز دیجیتال خود را تماماً به نقدینگی تبدیل نمایند و از این طریق فشار فروش عظیمی را بر روی ارزهای دیجیتال موجود در بازار، مانند اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) داشته باشند. با این وجود تحقیقات گسترده‏‌ی صورت گرفته توسط سازمان Diar که یک سازمان برتر در زمینه‏‌ی آنالیز مربوط به داده‏‌های ارزهای دیجیتال است، بر این باور است که بر خلاف گزارش‌‏های صورت گرفته نباید شاهد چنین وضعیتی باشیم.

وال‏ های اتریوم، به جمع‏ آوری اتریوم ادامه می‏‌دهند

بر اساس گزارش هفتگی ارائه شده توسط Diar، وال‎ها در بازار اتریوم ، همچنان به دنبال ذخیره و در اختیار گرفتن اتریوم هستند و این موضوع به صورت مستقیم معاملات صورت گرفته در بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

80درصد افزایش موجودی در 500 کیف پول برتر ارتریوم

80 درصد افزایش موجودی 500 کیف پول برتر اتریوم

بر اساس آمار منتشر شده توسط Diar درخصوص آنالیز توکن‏‌ها ، از ژانویه سال 2018، میزان اتریوم ذخیره شده در 500 کیف پول برتر این ارز دیجیتال در حدود 80 درصد افزایش داشته است. در این بین، پیش ‏بینی می‏‌شود که میزان اتریوم ذخیره شده توسط وال‏ ها، از اول ژانویه که در حدود 11 میلیون اتریوم بود در 30ام ماه نوامبر، توسط همان گروه از کاربران به حدود 20 میلیون افزایش داشته باشد.

تنها 20 درصد از اتریوم استخراج شده در گردش مالیست!

این بدان معناست که در حال حاضر 20 درصد از اتریوم، در گردش مالی بازار در حال جریان است که این موضوع حاکی از فعالیت‏‌های وال‏ ها و ریسک آن‏‌ها بر روی اتریوم در شرایط واژگونی بازار می‏‌باشد.

توکن های اتریوم تحت تاثیر تغییرات مقرراتی در پروژه های مربوط به ICO ها

از طرفی دیگر، Diar این چنین بیان نمود که دلیل دیگر تقویت و افزایش موجودی کیف پول‏ های اتریوم ، به خاطر برخی از تغییرات مقرراتی صورت گرفته در پروژه‏‌های مربوط به ICOها است. به طوری که بر اساس نکات ذکر شده در بالا، آژانس دولتی آمریکا، اخیراً AirFox و Paragon را مجازات نموده است. این درحالی است که مؤسس EtherDelta نیز به دلیل مدیریت یک پلتفرم بدون لیسانس امنیتی جریمه شده است. هر دوی این اقدامات قانونی باعث ایجاد ترس در صاحبان آلت کوین ( altcoin ) ها شده است که این موضوع در نوع خود به عنوان یک عامل کاتالیزگر عمل نموده و باعث شده است تا برخی از سرمایه‏ گذاران، با عجله نسبت به فروش توکن‏ های خود و تبدیل آن‏ ها به اتریوم اقدام نمایند.

به گزارش Diar میزان موجودی اتریوم در سه ماهه ی چهارم سال 270 درصد افزایش داشته است.

حال بدون در نظر گرفتن دلیل اصلی این افزایش موجودی و انباشته شدن اتریوم، Diar، گزارش خود را بدین صورت پایان داد که هر چند که قیمت اتریومی که توسط وال‏ ها نگهداری می‏‌شود، در حدود 90 درصدی کاهش داشته است ولی با این وجود میزان موجودی اتریوم در سه ماهه‏‌ی چهارم سال با افزایشی 270 درصدی رو به رو شده است که این موضوع باعث امیدواری بسیاری از افراد نسبت به شکل‏‌گیری یک شرایط bullish در بازار شده است.

افزایش  UTXO و تاثیر آن در بازار ارزهای دیجیتال

نا گفته نماند که وال‏ ها علاوه بر انباشتن اتریوم ، در مورد بیت کوین نیز  چنین روندی در پیش گرفته اند ، و این امر نشان از  روند انباشتن و ذخیره‏ در بازار bearish سال 2018  است. همانطور که قبلاً توسط NewsBTC.com منتشر شده،  FlibFlib ، تحلیل‏گر مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال، در اوایل ماه نوامبر شدیداً توجه همه را به اندازه‏‌ی خروجی‏‌های غیر قابل استفاده از تراکنش‎‏ها (UTXO ها) به عنوان یک شاخص مهم در شکل‏‌گیری وضعیت موجود جلب نموده است. این تحلیل‏گر این چنین بیان نمود که هر چقدر که UTXO افزایش داشته باشد، به همان نسبت نیز شاهد رخ دادن ذخیره و انباشتن بیت کوین در بازار خواهیم بود. ولی در صورتی که این شاخص با کاهش رو به رو شود، پیش‏‌بینی می‏‌شود که احتمالاً سرمایه‏‌گذاران، بیت کوین‏‌های خود را به صورت گسترده به فروش برسانند.

راهکار صعود دوباره قیمت بیت کوین از دید FlibFlib ، تحلیل گر ارزهای دیجیتال

با توجه به این موضوعات در نظر داشته باشید که UTXO از ژولای امسال و حتی در زمان کاهش 40 درصدی صورت گرفته در نوامبر، تأثیرات خود را بر بازار داشته است. بسیاری بر این عقیده هستند که bull های بیت کوین، منتظر شکل‎گیری شرایط خاصی برای اقدام هستند. همچنین این تحلیل‏گر، این چنین بیان نمود که این انباشتن تدریجی بیت کوین نیز برای بالابردن قابل توجه قیمت بیت کوین، کافی نخواهد بود. در نهایت این تحلیل‏گر تأکید کرد که برای مشاهده افزایش قیمت بیت کوین در بازار، باید شاهد بهبود‏  UTXO باشیم تا بلکه این شرایط brearish بازار به پایان برسد.

 

منبع : newsbtc

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.