انواع NFTها

ویدیوکست / انواع NFTها

تا به حال توی پیج اکسکوینو، موارد زیادی درباره NFTها بررسی شده اما هیچ وقت به دسته‌بندی اونا اشاره‌ای نکردیم! تو این قسمت از رادیواکسکوینو تمام دسته‌بندی‌های موجود حال حاضر بازار رو با هم بررسی می‌کینیم تا درک بهتری از وضعیت NFTها داشته باشیم ….

این اپیزود جذاب رو از دست ندید !

تا حالا کلی درباره NFTها صحبت کردیم! الان میدونیم که این دارایی‌ها دقیقا چی هستن، به چه دردی میخورن،‌ از کجا ارزششون رو بدست میارن و چرا دارن معامله میشن. حتی در ویدیوکست هفته پیشمون گفتیم که چرا بعضی هاشون حتی تا میلیون ها دلار معامله میشن !! اگر اون ویدیو رو ندیدین و نمیدونید که چرا باید برای یه عکس JPG این همه پول داد، حتما به ویدیو “چرا چند میلیون دلار بدیم برای یه NFT؟ ” مراجعه کنید…

خب الان وقتشه که بریم به سراغ اینکه بررسی کنیم که nft ها به چند دسته و نوع تقسیم میشن ؟ به نظرتون چه نوع NFTهایی داریم؟ اصلا تو چه بخش‌هایی میشه ازشون استفاده کرد؟ ما تو این قسمت از رادیو اکسکوینو به این سوالا جواب میدیم پس اگه دوس دارین با انواع NFT‌ آشنا بشید این قسمت رو از دست ندید.

اکسکوینویی‌ها سلام. روزهای گرم خرداد ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و با یه قسمت دیگه از رادیو اکسکوینو با محوریت متاورس و NFT همراهتونم.

خب اگه به پروژه‌‌های NFT اصلی بازار نگاه کنیم، میبینیم که این دارایی‌ها کاربردهایی فراتر از کلکسیون‌‌های هنری دارن. به طور کلی الان میشه NFTهای موجود در بازار رو به ده بخش هنر، تصویر پروفایل یا اثبات عکس، زمین‌های مجازی، بازی، عضویت و دسترسی به جوامع، موسیقی، برند، دامین و دیفای تقسیم کرد. خب حالا بیاید به هر بخش‌ یه نگاه کوتاهی بندازیم

بخش هنر و موسیقی

اشکال هنر همیشه در حال تغییر بوده و الان نوبت NFTها شده. چیزی که میتونه از خیلی از خطرات مثل سرقت هنری، اثبات مالکیت و خرید و فروش ناامن جلوگیری کنه. به واسطه این فناوری هنرمندا میتونن آثار خودشون رو تو پلتفرم‌های مخصوص NFT لیست کنن و به راحتی اونا رو به فروش برسونن و خیلی راحت کسب درآمد کنن و از همه مهمتر به لطف بلاکچین، ترسی از دزدیده شدن اثرشون نداشته باشن.بخش هنر و موسیقی

PFP یا تصویر پروفایل


PFP مخفف عبارت تصویر برای اثباته که معمولا به عنوان تصویر پروفایل شناخته میشه. این نوع NFTها بیشتر تو فضای رسانه‌های اجتماعی به عنوان تصویر پروفایل استفاده میشن. استفاده از این نوع NFTها در پلتفرم‌هایی که از NFT در پروفایل‌ها پشتیبانی می‌کنن باعث میشه تا کسی نتونه شخصیت فرد رو جعل کنه تا هویت فرد یکتا باقی بمونه. علاوه بر این ، صاحب های PFPها ممکنه به یه سری امکانات خاص دسترسی‌ پیدا کنن.


زمین‌های مجازی


اگه صفحه ما رو فالو داشته باشید پس حتما با این مفهوم آشنایید. خیلی از پلتفرم‌های متاورسی، ‌زمین‌های مجازی رو برای فروش ایجاد میکنن اون هم با کاربردهای خاص … که مالکیت این زمین ها هم به واسطه یه NFT توی بلاکچین ثبت میشه. پیشنهاد میکنم اگه میخواید اطلاعات بیشتری در مورد این NFTها بدست بیارید ، مقاله مخصوصمون درباره این موضوع رو توی وبلاگمون از دست ندید


بازی


NFT تو بازی‌های ویدیوی نشونگره چیزهای مختلفی مثل آواتارها، تجهیزات بازی و آیتم‌های خاص هر بازیه که به واسطه اون میشه مالکیت هر آیتم رو به ثبت رسوند و از اونا برای ارتقا سطح بازی استفاده کرد. جالبه بدونید محبوبیت بازی‌های NFT محور که قبلا چندین پادکست راجع بهشون منتشر کردیم خیلی افزایش داشته.

عضویت و جوامع


شاید درک این کلمه یکم تو دنیای NFTها سخت باشه. اما از یه سری از NFTها میشه به عنوان کلیدی برای رسیدن به سایت‌ها، مکان‌ها و جوامع مختلفی استفاده کرد که قبلا دسترسی به اونا ملزم به ارتباطات و امکانات زیادی بودن.

خب دسته‌بندی‌های دیگه هم مثل بخش برند برای معرفی و ثبت پتنت‌های تجاری مثل شرکت‌هایی مثل ادیداس استفاده میشه، یا NFTها برای ثبت دامنه مالکیت دامین در فضای وب ۳ که به عنوان ENS شناخته میشه به کار میرن و در آخر هم در فضای دیفای برای تامین نقدینگی، وثیقه‌گذاری و حتی در ترید از این نوع دارایی‌ها میشه استفاده کرد.

پایان

خب دوستان خوبم به پایان یه قسمت دیگه از رادیو اکسکوینو رسیدیم. موردی هست که جا افتاده باشه یا فکر میکنید باید حتما تو این دسته‌بندی‌ها قرار بگیره؟ همه رو توی کامنت‌ها با من در میون بذارید . اگر سوالی در مورد NFT ها دارید از ما بپرسید تا بهتون جواب بدیم . با رادیو اکسکوینو همراه باشید .

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.