دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز

ویدیوکست رادیو اکسکوینو/ دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز چیست؟

دیفای باعث ایجاد تحولات خیلی بزرگی میشه و یکی از اصلی‌ترین مزایای اون، قدرت متمرکزی که باعث ایجاد فساد یا تورم زیاد، در سیستم مالی میشه رو از بین برده ! پس وجود یک سیستم جایگزین که از جنس خود مردم باشه و اختیار اون در دست یک شخص یا گروه خاص نباشه لازمه!
دیفای راه حل خیلی از دغدغه‌ها و مشکلات ماست که ما در این ویدیو به طور کامل این فناوری رو براتون تشریح می‌کنیم ….

این ویدیو رو از دست ندید!

در تموم دنیا، مردم به دولت‌ها اعتماد می‌کنن ،اونم به این خاطر که دولت ارزش پول ملی اونا رو حفظ کنه و بانکا خدمات مالی سالم و عادلانه براشون در نظر بگیره اما تجربه نشون داده که قدرت متمرکز باعث ایجاد فساد یا تورم زیاد میشه.
پس وجود یک سیستم جایگزین که از جنس خود مردم باشه و اختیار اون در دست یک شخص یا گروه خاص نباشه لازمه.
دیفای به معنی مبادلات مستقیم بین دو نفر بدون واسطه شخص سومه. وام‌دهی و سپرده‌گذاری همه جز امور مالی (دیفای) هستن . منظور از غیرمتمرکز بودن اینه که این کارا بدون حضور نهادای واسطه مثل بانکا انجام میشه. شاید در مفهوم ساده باشه اما دیفای باعث ایجاد تحولات خیلی بزرگی میشه . که قراره با هم بررسیش کنیم.


اکسکوینویی‌ها سلام. امیدوارم که روزهای قشنگی رو بگذرونید و در سرمایه‌گذاریتون موفق عمل کنید . من ساحل اختری هستم و در این قسمت میخوام در مورد جذابیت‌های اصلی دیفای ، نحوه کارش، محصولات و خدماتی که میتونه به ما ارائه بده و همچنین آینده امور مالی غیرمتمرکز باهاتون صحبت کنم. با ما همراه باشید.


دیفای و تنوع در خدمات


امروزه منابع مالی غیرمتمرکز تونستن سرمایه‌گذارای زیادی رو به سرمایه‌گذاری و کسب درآمد بالا از طریق این حوزه جذب کنن. با این حال، سرمایه‌گذارا نباید فراموش کنن که بازار رمزارزها، بازار بسیار بی ثبات و دارای نوسانیه .
به این موضوع حتما دقت کنید
بی‌شک، دیفای بعد از بیت کوین داغ‌ترین بخش در فضای رمزارزهاس که دنیای گسترده‌ای از صرافی‌های غیرمتمرکز، وام‌دهی همتابه‌همتا (P2P)، وام‌گیری، معامله‌گری و نوآوری‌هایی مثل توکن‌های غیرمثلی (NFT) رو پیش پای سرمایه‌گذارا قرار داده.

-خب به نظرم بیاید در مرود بعضی از جذابیت های اصلی دیفای که این روزا یه ترند جهانی محسوب میشه صحبت کنیم

۱. دیفای هزینه هایی رو که بانک ها و سایر شرکت‌های مالی برای استفاده از خدمات خودشون دریافت می کنن، حذف می‌کنه. یعنی به جای اینکه پولتون رو در بانک نگه دارید، در یک کیف پول دیجیتالی امن نگهداری می‌کنید. هر کسی هم با اتصال به اینترنت میتونه بدون نیاز به تایید از اون استفاده کنه. شما می توانید وجوه رمزارزیتون رو در چند ثانیه یا چند دقیقه انتقال بدین.

2- دیفای از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کنه که یک پایگاه امن داده است. برنامه‌هایی به اسم دی اپس dApps به معنی برنامه‌های غیرمتمرکز برای مدیریت تراکنش‌ها و اجرای بلاک‌چین استفاده میشه.

!! در بلاک‌چین، تراکنش‌ها در بلوک‌ها ثبت و بعد توسط سایر کاربرا تایید میشن.


اگه این تایید کننده‌ها سر یه تراکنش توافق کنن، بلوک بسته و رمزگذاری و بلوک دیگه ای ایجاد میشه که اطلاعات مربوط به بلوک قبلی رو در خودش داره. بلوک‌ها از طریق اطلاعات موجود تو هر بلوک بصورت زنجیره به هم متصل میشن. اطلاعات موجود در بلوک‌های قبلی رو نمیشه بدون تاثیر بر بلوک‌های بعدی تغییر داد، بنابراین راهی برای تغییر زنجیره بلوک وجود نداره. این مفهوم، همراه با سایر پروتکل های امنیتی، ماهیت امن یک بلاک‌چین رو ارائه می‌ده.


آینده دیفای


اینو باید در نظر داشته باشیم که امور مالی غیرمتمرکز هنوز در مراحل اولیه تکامل خودش قراره داره. قوانین فعلی بر اساس ایده صلاحیت‌های مالی مجزا تدوین شدن که هرکدام مجموعه‌ای از قوانین خاص خودشون رو دارن.
پس باید صبر کنیم تا ببینیم این نوآروی میتونه کل سیستم مالی رو تغییر بده یا نه؟

پایان


نظر شما چیه ؟ به نظرتون این فناوری جدید میتونه باعث تغییر روند زندگی و سیستم مالی و اقتصادی بشه ؟ برامون کامنت بذارید .
با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

اکس باکس اکسکوینو

اکس باکس اکسکوینو: یک جعبه پر از پاداش و جایزه

اکس باکس اکسکوینو،‌طرح جدیدی است که کاربران می‌توانند در آن، با استیکینگ مبلغ مشخص، روزانه …

بیمه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین چیست؟

ضرب‌المثل معروف گذر پوست به دباغ‌خانه می‌افتد به‌خوبی در مورد شرکت‌های بیمه صدق می‌کند. چه …

امنیت بیت کوین

آیا بیت کوین امن است؟ امنیت بیت کوین چگونه تامین می‌شود؟

رمزارز بیت کوین در چند ماه گذشته، فراز و فرود شدید و بی‌سابقه‌ای را تجربه …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.