پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ویدیو / برو فضا، بیل بزن، پول در بیار! آموزش بازی Alien Worlds

تو این قسمت از رادیو اکسکوینو آموزش شروع و کسب درآمد از یکی از پرطرفدارترین بازی‌های متاورسی یعنی Alien worlds رو آموزش دادیم! یه بازی NFT محور که بین گیمرا خیلی محبوب شده !

قراره توی این ویدیو این بازی رو در کنار هم یاد بگیریم :

تو این قسمت از رادیو اکسکوینو میخوایم درباره یکی از بهترین و پر طرفدارترین بازی‌های متاورسی که دو سه هفته پیش هم بهش اشاره داشتیم صحبت کنیم.

ایلیین وردز یه بازی متاورسی NFT محور
ایلیین وردز! یه بازی متاورسی NFT محور که کاربرا به اکتشاف و کاوش جهان هستی میپردازن. یه بازی که میشه باهاش کلی کسب درامد کرد.
بازیکنا این بازی رو با سه ابزار ماینینگ شروع می‌کنند که می‌تونن اونا رو برای ماین کردن سیارات بازی استفاده کنن. ماینینگ بزرگ‌ترین بخش این بازیه. به طور کلی همه چیزایی که ماین میشه در اصل نسخه درون بازی رمزارز این پروژست. تو این بازی بازیکنا باید یه سیاره انتخاب کنن، به اکتشاف اون بپردازن و بعدش تریلیوم TLM ماین کنن.
توکن تریلیوم یکی دیگه از فاکتورهای مهم بازیه. ایلین وردز به بازیکنا توکن تریلیوم پاداش میده و این پاداش به ۳ تا عامل مهم بستگی داره: ابزار ماینینگ / میزان ظرفیت ماینینگ موجود در سیاره‌ای که در اون بازی میکنید / زمینی که در آن استخراج می‌کنید
//
استخراج TLM معمولا بین ۲ تا ۳ ثانیه طول میکشه اما بسته به شرایط ممکنه تا ۲-۳ دقیقه هم زمان ببره. این زمان به شرایطی که چند ثانیه قبل گفتیم بستگی داره. کاربرا میتونن از TLMیی که بدست میارن برای خریدNFTهای جدید یا دسترسی سیارات کشف نشده استفاده کنن.
//
خب حالا نوبت شروع بازیه. معرفی بازی بسه!
اول از همه باید یه wax.io بسازید که یکی از شناخته‌شده‌ترین شبکه‌های بازی‌های غیرمتمرکزه و فقط برای دسترسی به NFTها استفاده میشه. ساخت این کیف پولم خیلی آسونه و برای فعال کردنش شما به یه جیمیل نیاز دارید. برای افتتاح حساب به این سایت برید

بعد از اینکه کارتون با سایت وکس تموم شد به سایت بتای ایلین وردز برید.

روی Start Now بزنید و تو پنجره باز شده جدید به کیف پول وکس خودتون لاگین کنید.
خب شما الان به صورت رسمی وارد دنیاهای بیگانه‌ شدید (با لبخند) حالا نوبت اینه که حسابتون رو کامل راه‌اندازی کنید.
تو این مرحله یه نام کاربری برای خودتون مشخص کنید و تو مرحله بعد آواتار خودتون رو بسازید. راستی با پیشرفت توی بازی و ماین کردن بیشتر میتونید آواتارهای باحال‌تری هم بدست بیارید. خب مثل هر سایت دیگه‌ای نوبت قبول کردن سیاست‌ها و شرایط بازیه. اگه همه جی رو قبول دارید روی Im ready بزنید تا ثبت‌نامتون تموم بشه.
خب حالا که حسابتون رو به صورت کامل ساختید باید یه سیاره رو برای شروع بازی و ماین کردنتون انتخاب کنید. ما تو رادیو اکسکوینو از سیاره نارون Naron استفاده میکنیم. ظرفیت ماینینگ فعلی سیاره هم میزان تریلیوم قابل استخراج این سیاره رو نشون میده.
حالا که بین سیاره‌های موجود یکی رو انتخاب کردید باید یه زمین استخراج رو انتخاب کنید این زمین حکم یه NFT رو تو این بازی داره و جزیی از این سیارست. راستی شما میتونید به بقیه کاربرا اجازه بدید تا بیان و تو زمین شما ماین کنن.
فقط انتخاب زمین خیلی مهمه و باید به عوامل مهمی که در ادامه میگیم توجه کنید.

خب گفتیم انتخاب زمین خیلی مهمه از جمله عواملی که توی انتخاب این زمین های اهمیت داره ،

اول نرخ کارمزده: این شاخص به میزان درصدی از TLM استخراج شده کاربر که به مالک زمین میرسه اشاره داره. یعنی اگه نرخ ۲۹ درصد باشه و شما ۱۰۰ TLM ماین کنید ۸۰ TLMش به شما میرسه و ۲۰ تاش میره تو جیب صاحب زمین

دومین عامل مهم نرخ سوده :‌ مثل شاخص قبلی بازده هر زمین برابر با یه عددیه که تو میزان دارایی ماین شده شما تاثیر میذاره.

سومین عامل زمان شارژه : این شاخص نشون دهنده زمان انتظار برای استخراج دوبارست. شما نمیتونید به صورت دايمی به ماین کردن بپردازید.
ووو چهارمین عامل مهم میزان شانس کسب NFT هستش. این عدد هم شانس شما برای کسب NFT ازون زمین رو بتون نشون میده.
//
خب بعد از بررسی زمینتون اگه دوست داشتید روی ساندز گود کلیک کنید تا اون زمین برای شما انتخاب بشه. شما میتونید با انتخاب گزینه I want to choose where I mine یه زمین با مشخصات دلخواهتون انتخاب کنید

خب حالا که زمینتون رو انتخاب کردید به مرکز استخراج اون زمین فرستاده میشید. علاوه بر این مرکز،‌ سه تا ابزار ماینینگ هم در اختیارتون قرار داده میشه. اکه میخواید ابزار یا بیل‌های بیشتری رو انتخاب کنید رو علامت +به علاوه کلیک کنید و برای انتخاب اون روی اکوییپ بزنید. Equip

//
خب الان دیگه وقت ماین کردن TLMعه.
همونطور که گفتیمپ، ماینینگ بخش کلیدی این بازیه. روی گزینه Mine کلیک کنید و مراحل رو طبق راهتمای روی صفحه خود بازی پیش ببرید. فقط حواستون به تایمر بالای صفحه هم باشه.
بعد از اتمام استخراج، با کلیک بر روی گزینه Claim میتونید TLMیی که استخراج شده رو مشاهده کنید.
به همین راحتی میتونید تو این دنیای بیگانه به ماین TLM بپردازید
راستی علاوه بر ماین کردن TLM شما میتونید تو این دنیا به واسطه مینیون هایی که در اختیار دارید با بقیه بازیکنا مبارزه کنید. این مینیون‌ها خودشونم یه نوع NFTـن. اگه هم مینیون‌هاتون تو نبرد زخمی بشن یا انرژيشون رو از دست بدن باید یه سر بیمارستان فدراسیونی این دنیا بزنید.
خب مینیون‌های شما قرار نیس با دست خالی با بقیه مبارزه کنن و به سلاح نیاز دارن. در اصل این سلاح‌ها هم NFTـن که هر کدوم ویژگی‌های خاص خودشو داره. قبل مبارزات هم حواستون به سلاح‌های اسیب‌دیدتون باشه و فراموش نکنید که ببریدشون به تعمیرگاه!
//
خب دیگه الان هر چیزی رو که برای شروع اولیه این بازی نیاز داشتید میدونید بجز اینکه شاید براتون سوال باشه که هزینه بازی کردن تو ایلین وردز چقدره؟
همونطور که توضیح دادیم همه جیز اول بازی رایگانه و اگه امکانات بهتاری میخواید باید NFT اونا رو بخرید.
//
خب دوستان خوبم به پایان ویدیو آموزش بازی ای لی ین وردز رسیدیم . امیدوارم که بتونید این بازی بلاکچینی رو نصب کنید ازش لذت ببرید . اگر سوالی دارید برای ما کامنت بذارید تا کارشناسانمون راهنماییتون کنن.
با مجوعه ویدیوهای آموزشی رادیو اکسکوینو همراه باشید .

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.