وینک‌

وینک؛ چراغ چشمک زن دنیای رمز ارزها – پادکست

می‌دونستید پروژه وینک‌لینک (WINkLink) از فرازونشیب‌های زیادی گذشته تا به اینجا برسه و حالا توکن این پلتفرم به یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار کریپتو تبدیل شده؟


در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، پروژه وینک‌لینک و توکن وینک رو به طور کامل بررسی کردیم تا به شناخت بهتری از جنبه‌های مختلف این پلتفرم دست پیدا کنیم.

پادکست امروز را بشنوید:

رمز ارز وین که توکن بومی پلتفرم وینک‌لینک هست به تازگی در صرافی اکسکوینو فهرست شده و یه سئوال اساسی که الان کاربرا را با خودش درگیر کرده اینه که این توکن چقدر پتانسیل رشد داره و آینده‌اش چی هست. یعنی کاربران دنیای کریپتو میخوان بدونن آیا ارزش داره که در وینک سرمایه‌گذاری کنن یا نه. اگر میخواید شناخت خوبی از این پروژه داشته باشید باید این اپیزود را با دقت گوش کنید. با ما همراه باشید…

پروژه وینک‌لینک از تغییر نام و خرید و ادغام چند پروژه به وجود اومده. ترون‌بت و جاست‌لینک پروژه‌هایی هستن که وینک‌لینک روی شونه‌های اونا بالا رفته.

ترون بت اولین اپ غیر متمرکزی بود که روی بلاک‌چین ترون تعریف شد. جاست لینک هم اولین پروژه اوراکل غیرمتمرکزی بود که روی شبکه ترون راه افتاد. هر دوی این پروژه‌ها امروز تحت عنوان نام بزرگتری به اسم وینک‌لینک هستن و توکن وین توکن اصلی این پروژه است که در دو استاندارد TRC20 و BEP2 عرضه شده.

نسخه TRC20 این توکن توسط ماشین مجازی ترون (TVM) عملیاتی میشه و با استاندارد فنی ERC-20 هم همخوانی داره. وینک (wink) در انگلیسی به معنی چشمک زدن هست و به همین دلیل لوگوی این پروژه از ترکیب حرف انگلیسی دابلیو و ایموجی چشمک طراحی شده.

عرضه کلی وین در حدود ۹۹۴ میلیارد و عرضه در گردش این پروژه 961 میلیارد هست و 796 هزار آدرس کیف پول این توکن را در اختیار دارند. کل عرضه این توکن تا آگوست ۲۰۲۲ به پایان میرسه که به نظر نکته مثبتی برای سرمایه‌گذاری درش هست.

علاوه بر گیمینگ، اتصال داده‌های دنیای واقعی به دنیای قراردادهای هوشمند از کاربری‌های مهم وینک‌لینک هست.

در حالی‌که اطلاعات زیادی در مورد افراد پشت این پروژه در دسترس نیست اما حمایت کامل جاستین سان از اون رو میشه به عنوان نقطه قوتی دونست که این ضعف رو پوشش میده.

در واقع گفته میشه که محدودیت‌های دولت چین باعث شده تا اعضای تیم وینک‌لینک ترجیح بدن خودشون رو با اسامی مستعار معرفی کنن. ولی خب اکثرشون دارای سوابق درخشانی در توسعه پروژه‌های بزرگ مالی، برنامه‌نویسی و اینترنتی دارن.

آمازون، علی‌بابا و تنسنت نام‌های بزرگی هستن که در روزمه این افراد اومدن.

وین‌ چطور ماین میشه؟

اما شاید برای شما سئوال باشه که بخواید بدونین این توکن چطوری ماین میشه. ماینینگ توکن وین از طریق استفاده از اپلیکیشن‌های این پلتفرم هست. از جمله اپ‌های موجود بر روی این پلتفرم گیم‌ها هستن.

 هر چه یه کاربر وقت بیشتری رو صرف بازی در این پلتفرم کنه، توکن‌های بیشتری به دست میاره.

به علاوه پلتفرم وینک‌لینک به برنامه‌نویسا اجازه میده تا اپ‌ها و یا بازی‌های خودشون را ایجاد کنن و این پروژه‌های قابل ارسال را به این پلتفرم اضافه کنن.

نکته بعدی اینه که برنامه‌نویسای این پلتفرم از کاربرا میخوان تا به علت کارمزد کمتر این شبکه در مقایسه با اتریوم از توکن وین استفاده کنن که باز موجب توسعه کاربرد شبکه ترون میشه.

در حالیکه کاربران باید هزینه زیادی را برای تراکنش‌ها در شبکه اتریوم پرداخت کنند، در این پلتفرم، کاربران تنها به یک کیف پول ترون و حدود هشت واحد توکن ترون نیاز دارند و هزینه‌ایی را بابت انجام تراکنش‌ها پرداخت نمی‌کنند.

برنامه‌نویسان مدعی هستند این گزینه از این جهت ممکن شده که این پلتفرم تنها از پهنای باند خود و شبکه توزیع برق خودش برای انجام تراکنش ها استفاده میکنه.

نکته بعدی اینه که نمیشه توکن‌های به دست اومده توسط اپلیکیشن‌های ثالث رو در مارکت ثانویه فروخت.

وین‌دراپ چیه و چطور کار می‌کنه؟

گزینه دیگه‌ای که برای هولدرهای توکن وین وجود داره وین‌دراپ ه که خیلی پیچیده‌تره. مشارکت‌کنندگان در این پلتفرم شاخص دیگری در اختیار دارند به اسم وین‌پاور (Win Power).

 وین‌پاور بر مبنای تعداد توکن‌های وین هولد شده توسط هر کاربر محاسبه می‌شه. هر چی تعداد توکن‌های هر کاربر بیشتر باشه، وین‌واپرش هم افزایش پیدا میکنه.

هر روز، بسته به میزان وین‌پاور موجود در شبکه، سیستم تعداد مشخصی از توکن‌های ترون رو بین تمام دارندگان توکن وین توزیع می‌کنه. میزان ترونی که هر کاربر دریافت می‌کنه به نسبت وین‌پاور اونه.

اما کدوم کیف پول ها از ارز دیجیتال WIN  پشتیبانی می کنن ؟

کیف پول‌های لجر (Ledger)، ترزور (Trezor)، کیپ‌کی (keep key) و کوین‌می (Coinomi) قابلیت هولد وین رو دارن.

اما آینده قیمت وینک چیه و به کجا میرسه؟

پیش‌بینی‌های مختلفی برای قیمت وین وجود داره. و اینکه آیا واقعا این توکن ارزش سرمایه‌گذاری داره برای خیلیا سئواله. ما در اینجا چندن مونه از پیش‌بینی‌ها و تخمین های انجام شده را با شما مرور می کنیم.

بر اساس پیش‌بینی والت اینوستر (Wallet Investor) در بلندمدت انتظار افزایش قیمت این توکن میره. این پیش‌بینی می‌گه قیمت وین در سال ۲۰۲۶ به رقم ۰.۰۰۳۱ دلار میرسه. یعنی با یک سرمایه گذاری ۵ ساله، انتظار میره سودی در حدود ۴۰۲ درصد به دست میاد که وینک رو به یه گزینه سرمایه‌گذاری سودآور تبدیل میکنه.

دیجیتال کوین پرایس (Digital Coin Price) پیش‌بینی کرده این توکن تا پایان سال ۲۰۲۱ به قیمت ۰.۰۰۰۹۵ دلار  (نودوپنج‌صدم میل) برسه. این منبع وینک رو یه گزینه خوب برای سرمایه‌گذاری میدونه

کریپتو بولزکلاب (Cryptobullsclub) پیش‌بینی کرده قیمت این توکن تا اخر سال ۲۰۲۵ به رقم یک سنت برسد که رشد قابل ملاحظه‌ایی در مقایسه با قیمت فعلی اونه

کوین‌آربیتراج‌بات (CoinArbitageBot) پیش‌بینی کرده است که قیمت این توکن تا پایان سال ۲۰۲۱ به رقم ۰.۰۰۰۸۵ دلار برسد.

خب به پایان این محتوای آموزشی و جدیدمون رسیدیم . امیدوارم که این اطلاعات براتون مفید بوده باشه . اگر سوالی دارید زیر همین پست برامون کامنت بذارید تا کارشناسانمون جواب سوالهاتون رو بدن. با رادیو اکسکوینو همراه باشید. راستی، اگه میخواید درباره این حوزه‌ها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک و کست‌باکس دنبال کنید. با رادیو اکسکوینو همراه باشید

همچنین ببینید

ویتالیک بوترین

هشدار ویتالیک درباره بار اضافه شبکه اتریوم

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران شبکه اتریوم، به‌تازگی یک پست وبلاگ طولانی منتشر کرده و …

نهنگ‌های اتریوم

وحشت‌زدگی نهنگ‌های اتریوم؛ ماجرا چیست؟

مدتی پیش ویتالیک بوترین و بنیاد اتریوم، ۱۵۰۰۰ اتر در کراکن تخلیه کردند و از …

اکسی اینفینیتی

توکنی با ۲۵ هزار درصد رشد در سال ۲۰۲۱ – پادکست

اکسی‌اینفینیتی یکی از پروژه‌های جذاب در حوزه بازی‌های آنلاین و متاورسه که با چند میلیون …

سند باکس

همه چیز در مورد سند باکس جهان مکعبی متاورس – پادکست

توکن سند (SAND) به تازگی به یکی از ترندهای بازار کریپتو تبدیل شده اما سند …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.