سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
٥ آلت كوين برتر

٥ آلت كويني كه ميتونه پرايدت رو پورشه كنه ! – پادکست

لارک دیویس (Lark Davis) یکی از یوتیوبرهای خیلی معروف حوزه رمزارزهاست که در یکی از ویدیو‌های هفته اخیرش ۵ پروژه رو معرفی کرده و معتقده این پروژه‌ها پتانسیل رشد زیادی دارند. تو این اپیزود جذاب از پادکست رادیو اکسکوینو، به معرفی این ۵ آلت‌کوین پربازده پرداختیم.


تا دیر نشده این اپیزود جذاب رو بشنوید:

شنبه دهم آذر اولین روز ماه دسامبر هست و خیلی‌ها دنبال اینن که بدونن کدوم پروژه‌ها میتونن یه ماه طلایی رو در دسامبر تجربه کنن. بسیاری از اینفلوئنسرها و تریدرهای یوتیوب و توئیتر لیست‌های محبوب خودشون را برای ماه دسامبر ارائه دادن. برای دستیابی به این لیست جادویی با این اپیزود ما همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر سه شنبه 9 آذر ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و امروز قراره به همراه شما  نظر لارک دیویس در مورد پروژه‌های پرپتانسیل ماه دسامبر رو بررسی کنم.

اما قبل از شنیدن کامل این اپیزود، حواستون باشه که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست در هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی در بر نداره.

 تلاش ما در رادیو اکسکوینو اینه که با کیفیت‌ترین مطالب در حوزه رمز ارزها، بلاک‌چین و اقتصاد کریپتو را در اختیار مخاطبانمون قرا بدیم. پس، پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم مالی، خوب مطالعه کنید و آگاهانه گام بردارید.

راستی، اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل‌های مورد استفاده تریدرها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادکستی مثل کست باکس و ناملیک دنبال کنید.

مقدمه

لارک دیویس یه اینفلوئنسر معروف یوتیوبی هست که ۴۶۸ هزار نفر صفحه یوتیوبی اش رو دنبال می‌کنن و ۷۱۲ هزار نفر دنبال کننده توئیتری داره.  دیویس در یکی از ویدئو‌های هفته اخیرش ۵ پروژه را معرفی کرده و معتقده این پروژه‌ها پتانسیل زیادی دارن تا سرمایه‌گذاران اولیه‌شون را پولدار کنن. اون میگه دسامبر ماهی هست که باید شاهد ظهور پر قدرت این پروژه‌ها باشیم.

وی‌لانچ

اولین پروژه‌ایی که در این ویدئو معرفی شده وی‌لانچ (Vlaunch)‌ هست. وی‌لانچ‌ یه لانچ‌پد کریپتویی هست که از حمایت تولیدکنندگان محتوای کریپتویی برخورداره. یعنی این پروژه موفق شده یک شبکه بزرگ از اینفلوئنسرها و نویسندگان کریپتویی را به دور خودش جمع کنه و این اولین پروژه از این نوع در فضای کریپتو هست.

 هر پروژه‌ایی که از این بستر لانچ بشه، در همون ابتدا توسط تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا حمایت میشه. این لانچ‌پدِ مالتی‌چین یا چند زنجیره‌ایی تمرکز خودش را رو این گذاشته که با حمایت این شبکه گسترده از پیشتازان فکری در دنیای کریپتو برای پروژه‌هایی که به زودی لانچ خواهند شد، ایجاد ارزش کنه.

بنابر اطلاعات منتشر شده بر روی کوین مارکت کپ، بیش از ۱۸۰ اینفلوئنسر مطرح دنیای کریپتو در این شبکه بزرگ تولید محتوا حضور دارن.

توکن بومی این پروژه با نماد وی‌پد (VPAD) هنوز در هیچ مارکتی برای خرید و فروش عرضه نشده و فقط به شکل ایردراپ (airdrop) به اعضاء و دنبال کنندگان صفحه تلگرامی این پروژه تعلق میگیره.

 لارک دیویس معتقده این پروژه یک سازوکار ضد تورمی هم در عرضه خودش داره که ارزش سرمایه‌گذاری درش را افزایش میده.

دیلی هودل (dailyhodl) میگه این پروژه توسط اینفلوئنسرهای معروف به نام ام‌ام کریپتو (MMCrypto) و کریپتو مو (CryptoMo) راه‌اندازی شده و محصول نهایی‌اش بر متاورس تمرکز داره.

کویید

 پروژه دومی که دیویس معرفی کرده اسمش کویید (QUIDD)‌ هست. توکن این پروژه یه توکن ایی‌آر‌سی بیست هست که بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و الان قیمتی در کانال ۴ دلار داره.

پروژه کویید یه مارکت‌پلیس برای عرضه توکن های غیر مثلی یا همون ان‌اف‌تی‌ها ست. با توجه به اینکه دنیای متاورس هم وابستگی شدیدی به ان‌اف‌تی‌ها داره، لارک پیش‌بینی میکنه پروژه‌های مرتبط با ان‌اف‌تی‌ها رشد خیره‌کننده‌ایی داشته باشن. همین الان بیش از ۷۰ هزار توکن غیر مثلی در کویید ارائه میشه.

(مکث)

سویج

پروژه سومی که لارس دیویس معتقده میتونه درآمد زیادی برای سرمایه‌گذارا بیاره و پتانسیل بالایی داره پروژه سویج (SAVAGE) هست.

این پروژه ادعا میکنه اولین بازار ان‌اف‌تی هست که به تولیدکنندگان محتوا اجازه میده تا عکس‌ها و ویدئو‌های با کیفیت خودشون را به عنوان توکن غیر مثلی بفروشن و هیچ آلودگی زیست محیطی ناشی از انتشار گازهای کربنی نداشته باشن.

توکن بومی این پروژه با نماد SAVG هنوز در هیچ مارکتی خرید و فروش نمیشه و فعلا فقط به شکل ایردراپ به دنبال کنندگان کانال تلگرامی این پروژه تعلق میگیره. 

دیویس معتقده این پروژه میتونه شاتراستاک دنیای بلاک‌چین و ان‌اف‌تی باشه. بنابر آنچه دیویس میگه، ۸۵ درصد از درآمد فروش آثار، به خود خالق اثر تعلق میگیره و پلتفرم تنها ۱۵ درصد را ازش کسر میکنه.

 ایده این پروژه اینه که الان بیش از هفت میلیارد انسان، گوشی همراه هوشمند یا همون اسمارت فون دارن و میتونن عکس‌ها و فیلم‌هایی بگیرن که خاص باشن و هیچ کس نتونه مثل اون را تولید کنه. شما میتونید عکس‌ها و فیلماتون را به عنوان یه توکن غیر مثلی در این پلتفرم پست کنید و از فروشش کسب درآمد کنید.

 دیویس میگه یه تعداد از عکاسا و فیلمبردارای نشنال جئوگرافیک پشت این پروژه هستن و درک درستی از عکس و فیلم دارن.

توکن اس‌ای‌وی‌جی یوتیلیتی توکن این اکوسیستم هست و دیویس میگه احتمالا در میانه ماه دسامبر عرضه عمومی بشه. آدرس سایت رسمی این پروژه savage.app هست و در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، تلگرام، یوتیوب و اینستاگرام صفحه رسمی داره.

 یک وایت پیپر یا سفید نامه مختصر ۹ صفحه‌ایی در قالب یه فایل پی‌دی‌اف در سایت رسمی این پروژه قرار داره که میتونید برید و به طور دقیق اونا مطالعه کنید. دفتر اصلی این پروژه در کانتی آلبانی (Albany) در ایالت اورگان (Oregon) آمریکا قرار داره.

دی‌تراول

اما پروژه چهارمی که دیویس میگه باید شاهد ظهورش در ماه دسامبر باشیم پروژه دی‌تراول (dtravel) هست.

 این پروژه یه دائو (DAO) یا همون سازمان خودگردان غیرمتمرکز هستش. یعنی این پروژه توسط کسایی اداره میشه که خودشون از این پلتفرم استفاده می‌کنن. لارک دیویس میگه دی‌تراول همون ایر‌بی‌ان‌بی (Airbnb) دنیای کریپتو هست.

خب شاید لازم بشه بگم ایر‌بی‌ان‌بی چی هست. این شرکت یه سرویس اجاره دادن یا به اشتراک گذاشتن خونه برای مسافرت هست.

 یعنی کاربرا یا میتونن خونه خودشون را با یه توریست به اشتراک بذارن، و یا خودشون با پرداخت یه مبلغی به مراتب کمتر از هزینه هتل در حین مسافرت برن خونه یه کاربر دیگه. شعار این پروژه اینه که این یه تحول اساسی در به اشتراک گذاری خونه هست.

دی‌تروال جایی هست که بلاک‌چین و توریسم بهم گره میخورن. هزینه کمتر برای انجام تراکنش‌ها موجب میشه تا هم کسی که خونه‌اش را به اشتراک میگذاره پول بیشتری دربیاره و هم کسی که به سفر رفته کمتر هزینه کنه.

این جامعه خودگردان توسط میزبان‌ها، میهمان ها و سایر علاقه مندانی که در این پلتفرم هستن اداره میشه و یه سبک جدیدی از اداره‌ی یه پلتفرم توریستی را ارائه میده که همه دارای حق رای هستن و میتونن به جامعه‌ایی که درش حضور دارن به طور فعال‌تری شکل بدن.

یعنی هر کسی که یوتیلیتی توکن این پروژه با نماد (TRVL) را استیک کرده حق داره برای این دائو تصمیم بگیره. خود این پروژه در وبسایت رسمی‌اش به آدرس (dtravel.com) ادعا میکنه پلتفرم‌های سنتی برای به اشتراک‌گذاشتن خونه مبالغ بیشتری برای خدمات ارائه شده میگیرن.

طبق این ادعا شما ۲۰ درصد بابت هر رزرو در پلتفرم‌های سنتی پرداخت می کنید که اینجا در دی‌تراول این کارمزد به ۷ و نیم درصد کاهش پیدا کرده.

تی‌آر‌وی‌ال یه توکن ایی‌آر‌سی بیست هست. ماکسیمم عرضه این توکن یک میلیارد هست و فقط در چند روز گذشته که تازه عرضه شده تونسته رشد خیره‌کننده‌ایی را ثبت کنه.

تعداد ۵۵۵ هزار از این توکن با قیمت اولیه ۹ سنت در همین ماه عرضه شد و همین حالا در حین نگارش این متن ارزش این توکن چند برابر شده و به قیمت یک دلار و ۴۸ سنت معامله میشه. قراره یه نسخه BEP-20 از این توکن هم در زنجیره هوشمند بایننس یا همون بی‌اس‌سی BSC عرضه بشه.

جالبه بدونید همین چند روز پیش پلتفرم travala.com) هم با دی‌رتاول قرارداد امضاء کرد و قرار شده تراولا دات کام هم توکن تی‌آر‌وی‌ال را بپذیره.

رین میکر گیمز

رین میکر گیمز (Rainmaker) پنجمین پروژه‌ایی هست که لارک دیویس در این ویدئو معرفی میکنه. یوتیلیتی توکن این پروژه که یه توکن ای‌آر‌سی بیست هست با نماد آرام‌جی (RMG) هنوز عرضه نشده و دیویس میگه احتمالا در میانه ماه دسامبر عرضه خواهد شد.

 اون توصیه میکنه با دنبال کردن صفحه توئیتر این پروژه از عرضه اولیه اون جا نمونید. این پلتفرم ادعای این را داره که یه بستر جهانی رایگان برای کسب درآمد از گیمینگ هست.

نکته اینجاست که برای بازی در بسیاری از پلتفرم‌ها کاربرا نیاز دارن تا حداقل یه ان‌اف‌تی بخرن و با اون وارد بازی بشن. خب خیلیا از کاربرا قدرت خرید توکن‌های ان‌اف‌تی را ندارن .

ولی رین‌میکر گیمز با ارائه رایگان ان‌اف‌تی به این کابرا، بهشون اجازه میده تا وارد دنیای گیمینگ بشن و کسب درآمد بکنن. این پلتفرم چندین بلاک‌چین مثل سولانا، پالیگان، بایننس اسمارت چین و ایمیتبل ایکس (Immutable X) را به هم وصل میکنه و به کاربرا اجازه میده تا ان‌اف‌تی‌هاشون را بفروشن، اجاره بدن و یا به رهن بگذارن.

دلیلش هم اینه که هیچ کاربری نمیتونه ۲۴ ساعته بازی بکنه، پس با این قابلیت میتونه از ان‌اف‌تی‌هاش درآمد کسب کنه و در ساعاتی که مشغول به بازی نیست اونا را اجاره بده.

پایان‌بندی

   البته در انتهای این اپیزود یه بار دیگه یادآوری میکنم که این پادکست یه توصیه مالی نیست و باید خودتون تحقیق بیشتری انجام بدید.

نکته بعدی اینه که اینها پروژه‌هایی هستن که لارک دیویس معرفی کرده و ما ممکنه نظرات سایر اینفلوئنسرها را در اپیزودهای بعدی بهتون ارائه بدیم.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.