قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

پایان اخبار ضد و نقیض در مورد قیمت بیت کوین !

این روزها اگر شما هم اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنید حتما داستان‌های بسیاری راجع به بیت کوین شنیده‌اید. بعضی از افراد معتقدند که پایان حکومت ارزهای دیجیتال نزدیک است و بیت کوین به عنوان پادشاه بلامنازع سرزمین ارزهای دیجیتال به سلطنت خود پایان خواهد داد. این در حالی است که بعضی متخصصان ارزهای دیجیتال، سرسختانه معتقدند که ارز دیجیتال بیتکوین توانایی رسیدن به قیمت 25,000.00  دلار را دارد. با شنیدن چنین اخبار ضدو نقیضی، شاید دچار سردرگمی شویم و ندانیم که چه بر سر ارزهای دیجیتال ما خواهد آمد.

حقیقت این است که هیچ کس به طور قطع و یقین قادر به پیش بینی آینده نیست و این موضوع درباره ارزهای دیجیتال و طبیعتا بیتکوین هم صدق می‌کند ولی حداقل در شرایط کنونی، مورد روشن و واضح، پایان نیافتن بیت کوین در آینده نزدیک است.

پس  این سوال پیش می‌آید که:

چرا بعضی افراد معتقدند بیت کوین از ادامه رالی افزایش قیمت انصراف خواهد داد؟

طبق گزارشات اخیر، دیوید جرارد (David Gerard) که اظهارات بسیاری درباره بیتکوین داشته است، معتقد است که اتفاقات اخیر در بازار این ارز و رالی افزایش قیمت بیت کوین ، تنها نتیجه یک دستکاری است و در آینده شاهد افت قیمت این ارز دیجیتال خواهیم بود.

جرارد همچنین معتقد است که جریانات اخیر بازار بیت کوین و جهش قیمت این ارز دیجیتال، با وجود بحث‌هایی که در این صنعت وجود دارد (Trther-bitfinex و Binance) طبیعی نیست. طبق اظهار نظر وی، افزایش قیمت اخیر بیت کوین به دلیل دستکاری نهنگ‌های سرمایه‌گذار شکل گرفته است و نتیجه خریدهای کلان آن‌ها به منظور فروش کوتاه مدت است.

پس از افزایش قیمت بیت کوین ، سرمایه‌گذاران شروع به فروش سکه‌هایی می‌کنند که به تازگی خریداری کرده‌اند. این بدان معنی است که الگوی بامپ و دامپ (pump and dump) با مقیاس بزرگتر در بازار شکل می‌گیرد. او همچنین معتقد است که در حال حاضر قیمت بیتکوین افزایش خواهد یافت و این امر در پی پوشش گسترده رسانه‌ها که باعث به وجود آمدن سرمایه‌گذاران نوپایی که قادر به مقاومت در برابر FOMO نیستند، به وقوع می‌پیوندد.

(توضیح مترجم: الگوی پامپ و دامپ یک استراتژی در بازار است که مورد قبول سرمایه‌گذاران باوجدان نیست، به این ترتیب که معمولا در قیمت پایین یک ارز، با اظهارات دروغین سعی در بالا بردن قیمت ارز مورد نظر می‌کنند و پس از افزایش قیمت، ارزهای خود را در بالاترین قیمت به فروش می‌رسانند)

در پایان چه خواهد شد؟

به هر حال چنین دستکاری‌هایی هرگز در بازار ماندگار نخواهند بود. زمانی که پوشش خبری باعث بالا رفتن قیمت بیت کوین شود از سمت دیگر تصحیح قیمت رخ خواهد داد. به عقیده جرارد فرضیه های خوش‌بینانه در مورد آینده بیت کوین و افزایش قیمت این ارز دیجیتال، هنگامی که این دستکاری‌ها متوقف شود رنگ خواهد باخت.

با این حال این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که هیچ کس قادر به پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال نیست و هیچ راهی برای پی بردن به آینده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود ندارد. هر چند ما فکر نمی‌کنیم که دستکاری‌ها در طولانی مدت بتوانند نقش مهمی در آینده این ارز دیجیتال بازی کنند ولی با این حال منطقی ترین راه، سرمایه‌گذاری هوشمندانه و متفکرانه است.

منبع: cryptodaily

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.