سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

پایان بحران رمزارزها

طی گزارشی، بانک آمریکایی سیتی بانک Citibank اعلام کرد که اوضاع بحرانی بازار ارزهای دیجیتال به دلیل مشکلات اقتصادی در سراسر جهان رو به پایان است. بر اساس گزارش این بانک، تاثیرگذاری بازار رمزارزها بر سیستم مالی در حال حاضر کم است اما تاثیر بسیار زیادی برروی روحیه سرمایه‌گذاران دارد.

شواهد نشان می‌دهد که بحران نقدینگی در بازار رمزارزها ممکن است بدترین وضعیت را داشته باشد. این نتیجه‌‌گیری‌ است که بانک آمریکایی سیتی بانک Citibank در آخرین تحقیقات خود ارائه کرده است.

از زمان اوج خود در نوامبر سال گذشته، ارزش بیت کوین بیش از نصف کاهش یافته است و باعث سقوط کل بازار رمزارزها شده است.

ترا Terraو ترا یو اس دی TerraUSD شاهد افت شدیدی از جمله بیت کوین بوده‌اند که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را نگران کرده است.

چه کسی پیش‌بینی می‌کرد که وقتی هر دو ارز دیجیتال، یک ماه پیش در بهترین حالت خود بودند، چنین سقوط دردناکی را تجربه کنند؟

سرمایه‌گذاران وجوه خود را از بازار رمزارز خارج کردند که باعث شد تتر (USDT) وابستگی قیمت خود با دلار را از دست بدهد و برخی از بزرگترین شرکت‌های بیت کوینی مجبور شوند اکثر کارمندان خود را اخراج کنند.

پیامدهای اقتصادی در سراسر جهان این مشکل را تشدید کرد و منجر به کاهش قیمت توکن و کاهش نقدینگی شد. با این وجود، اکنون شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد بدترین بخش پایان یافته است.

بانک سیتی معتقد است تاثیر بازارهای رمزارز بر بخش مالی یا کل اقتصاد بسیار کم هستند اما با این وجود می‌توانند بر روحیه سرمایه‌گذاران تاثیر بسزایی بگذارند. ارزیابی بانک نشان می‌دهد که ترس از سرایت احتمالا به طور موقت به اوج خود رسیده است.

تحلیلگران مالی اخیرا به سی ان بی سی CNBC گفته‌اند که به دلیل این واقعیت که کریپتو با اوراق بدهی مرتبط نیست، نگران تاثیر کامل کریپتو بر اقتصاد کلان ایالات متحده نیستند.

به گفته یک اقتصاددان از دانشگاه تورنتو، جاشوا گانز Joshua Gans:

«مردم به ندرت از رمزارز به عنوان وثیقه برای تعهدات در دنیای واقعی استفاده می‌کنند. بدون آن، اینها صرفا ضرر سرمایه هستند. بنابراین، این موضوع در بین نگرانی‌ها و مسائل اقتصادی کم اهمیت است.»

بر اساس داده‌های سیتی، جریان خروج نقدینگی از استیبل‌کوین‌ها و صندوق‌های ETF نشانه‌هایی از تثبیت شرایط بازار را نشان می‌دهد.

ارز کل بازار رمزارز
ارز کل بازار رمزارز

تحلیل سیتی نشان می‌دهد که ارز دیجیتال با ۹۹۰ میلیارد دلار در مقایسه با ۳۴ تریلیون دلار بازار سهام ایالات متحده، آنقدرکوچک است که نمی‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر بازارهای مالی بگذارد.

این ارزیابی با ارزیابی دیگو ورا Diego Vera از بودا دات کام Buda.com قابل مقایسه است که اعلام کرد بیت کوین در گذشته دوره‌های متعددی را گذرانده است و همیشه با پایان دادن به بحران بازگشته است.

سام بنکمن-فرید Sam Bankman-Fried، مدیر عامل صرافی اف تی اکس FTX، اعلام می‌کند که فاجعه به طور قابل توجهی بدتر از آن چیزی بود که او پیش‌بینی می‌کرد. طبق گزارش رویترز Reuters در ۷ جولای، این میلیاردر ۳۰ ساله احساس می‌کند که بدترین بحران نقدینگی علیرغم زمستان کریپتو از بین رفته است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.