پلتفرم پرداخت بلاک چینی سنگاپور در آستانه راه اندازی

پلتفرم پرداخت بلاک چینی سنگاپور در آستانه راه اندازی

مقامات سنگاپور امروز اعلام کردند که پروژه پرداخت بلاک چین آن‌ها به نام پروژه Ubin کامل و آماده راه‌اندازی تجاری است.

شورای اقتصادی سنگاپور (MAS) برای اولین بار پروژه Ubin را در سال 2017 با هدف توسعه دلار دیجیتال این کشور (SGD) راه‌اندازی کرد. قدم بعدی این پروژه شامل توسعه شبکه‌ بلاک چین و استفاده از تکنولوژی غیر متمرکز لجر به منظور ساخت سیستمی برای پاکسازی و ایمن سازی پرداخت‌ها به وسیله دلار دیجیتال سنگاپور می‌شد.

شورای اقتصادی سنگاپور در فاز آخر این پروه با شرکت سرمایه‌گذاری Temasek و بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی جی پی مورگان نیز دست به همکاری زد.

سنگاپور موفق شد اولین نسخه آزمایشی این شبکه پرداخت بلاک چینی را در نوامبر 2019 تست کند. پس از این اتفاق وزارت دارایی تلاش کرد تا این سیستم را با برنامه‌های بلاک چین تجاری تلفیق کند.

طبق اطلاعیه‌ این ارگان شبکه پرداخت بلاک چین سنگاپور قابلیت یکپارچه‌سازی با دیگر شبکه‌های بلاک چین را خواهد داشت. در مقام مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، این سیستم می‌تواند تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری در مبادلات ارزی فراهم کند.

پیشتاز نوآوری‌های بلاک چینی و رمز ارزی

بانک سنگاپور

راوی منون (Ravi Menon) رییس وزارت دارایی سنگاپور، ماه گذشته اعلام کرد که این کشور قصد دارد برای تاسیس ارز دیجیتال ملی خود با چین همکاری نزدیک داشته باشد.

سنگاپور در کنار پروژه‌های بلاک چین محور دولتی خود، در بخش خصوصی نیز دست به نوآوری‌های زیادی در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال زده است. تا آنجا که طی 12 ماه گذشته تعداد شرکت‌های بلاک چینی این کشور با رشد 50 درصدی همراه بوده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.