حریم خصوصی در ارز دیجیتال بیت کوین

پنج روش ساده برای افزایش حریم خصوصی تان در ارز دیجیتال

کریپتو کارنسی یا ارز رمز نگاری شده بدون وجود حریم خصوصی بی معنی است.
اگر سکه های شما قابل تبدیل نباشند، شما نمی توانید از مزایای ارز رمزنگاری شده استفاده کنید.
حریم خصوصی عموما فقط برد و باخت در تراکنش های انجام شده روی بلاک چین (onchain) نیست و در حقیقت حفظ حریم خصوصی در خرید و فروش و تجارت ارز دیجیتال در تراکنش های خارج از بلاک چین (offchain) و به‌خصوص وقتی کسب و کار شما از طریق وب است، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

تقاضای نامحدود حریم خصوصی

حریم خصوصی به نوعی شبیه به تناسب اندام است و در حقیقت یک سبک زندگی به شمار می رود و چیزی بیشتر از انجام یک کار روزانه که در چک لیست‌مان وجود دارد است. فقط این موضوع ممکن است کمی زمان بر باشد و همان طورکه در باشگاه برای رسیدن به تناسب اندام با پشتکار و تمرکز روی عضله های خود کار می کنیم ، در مورد تقویت حریم خصوصی هم با به‌کارگیری تمرینات منظم می توانیم جلوی لو رفتن اطلاعات را بگیریم.

هربار که اقدامی بصورت انلاین انجام می‌دهید، در واقع گنجینه ای از اطلاعات را تحت نفوذ قرار می‌دهید و این مورد می تواند به ویژه به کاربران ارز دیجیتالی که تراکنش‌های  onchain آنها بطور نامحدود ثبت می‌شود آسیب بزند . وقتی که داده های offchain مشترک مثل ادرس ایمیل یا شماره تلفن وجود داشته باشد ، کپی برداری از نسخه هدف، برای رقیب امر بسیار آسانی است. با توجه به افزایش ظرفیت سه حرفی آژانس‌ها، دور از انتظار نیست که دولت بتواند نظارت دقیق تری به جزئیات کارکرد کاربران ارز دیجیتال، در آینده ای نه چندان دور داشته باشد.

در اینجا پنج مورد برای بالا بردن حریم خصوصی تان به شما پیشنهاد می شود

یک فرضیه وجود دارد که استفاده از وی پی ان نیازمند دانش فنی خاص است و فقط متعلق به متعصبان حریم خصوصی است. در صورتی که وی پی ان ها به راحتی و با چند کلیک در دسترس کاربران قرار داده می‌شوند و حتی  opera یک نسخه وی پی ان روی دسکتاپ خود و همچنین مرورگرش قرار داده و ادعا می کند که حفظ حریم خصوصی حق مسلم هر فرد است. ادعای آنها درست است و استفاده از وی پی ان میتواند یک لایه حریم خصوصی بیشترفراهم کند وقتی که تراکنش های بیت کوین مرتبط با ادرس ip انجام می شود.

ایمیل شخصی خود را از ایمیل مربوط به ارز دیجیتال جدا کنید.

ایجاد یک حساب ایمیل جداگانه برای هر سرویس مربوط به ارز دیجیتال که انجام می‌دهید، تقریبا عملی غیر ممکن است. با این حال شما می توانید تمام ایمیل های مربوط به ارز دیجیتال را در یک حساب جداگانه نگه دارید. این کار دو فایده دارد : فایده اول این است که اگر حساب اصلی شما به خطر افتاده باشد، هکر به اطلاعات کریپتوکارنسی شما دسترسی نخواهد داشت.دومین فایده این است که اگر شما از یک حساب ایمیل کاملا رمزنگاری شده مانندtutanota  استفاده کنید،آژانس‌های دولتی خارجی و سیستم های کنترل خارجی، هیچگونه دسترسی به اطلاعات رمزنگاری شده و اطلاعات تجاری شما نخواهند داشت.

آدرس های اینترنتی را رها کنید.

بیش از نیمی از تمام تراکنش های بیت کوین ، درگیر ادرس هایی هستند که قبلا استفاده شده است. ساختن آدرس جدید بیت کوین ، رایگان و سریع است و باعث افزایش حریم خصوصی می‌شود. اگر کیف پول یا پلت فرمی که شما استفاده می کنید به شما امکان ساختن آدرس جدید را نمی‌دهد لطفا از آن استفاده نکنید، چون به دلیل وجود فضای رقابتی نیرومند، انتقال به متغیر حریم خصوصی دیگر،به راحتی در عرض چند دقیقه انجام می‌شود .اگر تراکنش های شما فقط در زمینه ارزهای خصوصی مثل monero است یا یک سیستمی بر مبنای حساب دارید و از سیستم های بر مبنای  utro،مانند اتریوم استفاده نمی‌کنید،شما هر بار باید از یک آدرس جدید استفاده کنید.

کدها و کلیدهای خود را بصورت افلاین نگه دارید.

شما کدهای fa2 را برای حساب تجاری خود و کلیدهای خصوصی برای کیف های ارز دیجیتال خودتان را کجا نگه‌داری میکنید؟ آیا آنها را نوشته اید یا به قطعات کوچکتر تقسیم کرده‌اید و در مکان های بسیار امن نگه داشته اید؟یا داخل پوشه ساده ای در لپ تاپتان با عنوان anime ذخیره کرده اید؟ قطعا بعد از دانستن اینکه چه تعداد از افراد با مورد آخر دست و پنجه نرم می کنند سورپرایز خواهید شد. حتی اگر شما پوشه حاوی اطلاعات کدها و کلید های خودتان را رمزگذاری کرده باشید، باز هم احتمال دسترسی مهاجمین به آن اطلاعات وجود دارد، هرچند که شما مرتب رمز خود را تغییر دهید.

نگه داشتن کلیدهای خصوصی به صورت افلاین

این مزیت را دارد که در صورت به خطر افتادن کامپوتر شما از لحاظ فیزیکی یا دیجیتالی، خطری این اطلاعات را تهدید نمی کند. اگر نمی توانید یک گاو صندوق تهیه کنید، جدا کردن اطلاعات کلیدها و مخفی کردن آن ها در جاهای امن هم کارساز خواهد بود.

اگر مردم سکه های خود را، قبل از اینکه از کیف های پول سخت افزاری پس بگیرند، توسط افراد دیگری از دست می‌دادند،بیت کوین بسیار تبدیل پذیرتر می شد و شرکت های تحت نظارت بلاک چین ضرر قابل ملاحظه ای را متحمل می شدند.اگر به اندازه کافی انگیزه برای جمع کردن سکه هایتان به منظور رسیدن به هدف بزرگتر ندارید لااقل بخاطر خودتان این کار را انجام دهید. سرویس هایی مثل cashshuffle برای BCH می تواند در مبهم نگه داشتن منبع سکه های شما به شما کمک کند و این در حالی است که coinjoin نیز همانند BCH کیف پول های فوق محرمانه wasabi  را ارائه می دهد.

چیزهای راحتی درباره داشتن یک منبع ارز دیجیتال وجود دارد که نمی تواند به امنیت هویتی شما، در کیف پول سخت افزاری که بک آپ گرفته شده ارتباط داشته باشد.
این موضوع میتواند مصداق دیجیتالی داشتن انبار کوچکی مملو از مواد غذایی کنسروی و مهمات برای مکاشفه باشد. قطعا محرمانه نگه داشتن اطلاعات مهم، حس بسیار خوبی برای هر فرد به همراه دارد.

اگر شما هم پیشنهادی در مورد حریم خصوصی دارید با ما در میان بگذارید.

منبع: bitcoin

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.