معرفی کامل پلتفرم پی‌ ان‌ تی نتورک PNT Network به همراه پیش‌بینی قیمت

پی‌ان‌تی یکی از توکن‌های بر پایه اتریوم است. این نوع توکن‌ها در حال حاضر بخش بزرگی از تمام بلاک چین‌های معرفی شده را تشکیل می‌دهند و علت آن توانایی و قابلیت‌های بلاک چین اتریوم و پشتیبانی قوی این سیستم از رمزارزهای دیگر است. اتریوم درواقع توکن نسل دوم است و بسیاری از امکانات و قابلیت‌های آن بر روی بلاک چین‌های دیگر وجود ندارد. در ادامه به بررسی ارز دیجیتال پی‌ان‌تی نتورک، نحوه کار آن، تیم پروژه، توکنومیک، صرافی‌ها، کیف‌پول‌‌ها و آینده آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

ارز دیجیتال پی‌ ان‌ تی نتورک PNT Network چیست؟

پی ‌ان ‌تی نتورک با نماد اختصاری PNT یک پروتکل مسیریابی چند زنجیره‌ای منبع باز برای ارائه قابلیت همکاری در بین انواع بلاک چین‌های مستقل است. این قابلیت‌های متقابل بلاک چین، به‌عنوان مثال، انتشار توکن‌های پیچیده‌شده به نام پی توکن pToken را امکان‌پذیر می‌سازد که متکی به حفظ یک پیوند ۱ به ۱ بین بلاک چین بومی و بلاک چین میزبان (مثلا بیت‌کوین‌های پیچیده شده برای کار بر روی بلاک چین اتریوم هستند. توکن پی‌ان‌تی نتورک به عنوان توکن حاکمیتی برای پی‌ان‌تی نتورک دائو، ارز سرمایه‌گذاری برای نودهای پی‌ان‌تی نتورک و ارز پاداش برای خدمات ارائه شده توسط این نودها عمل می‌کند.

پروژه پی‌ ان‌ تی نتورک در اواخر سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد که در ابتدا پی‌توکن نامیده می‌شد به عنوان یک راه حل میان زنجیره‌ای که چندین بلاک چین و دارایی را به هم متصل می‌کند، با اولین راه حل که بیت کوین و اتریوم را به هم متصل می‌کند در ۵ مارس ۲۰۲۰ تولید می‌شود.

ارز دیجیتال پی‌ان‌تی نتورک PNT Network چیست؟
ارز دیجیتال پی‌ان‌تی نتورک PNT Network چیست؟

به دنبال راه‌اندازی انواع دیگر اتصالات زنجیره‌ای برای فعال کردن جابه‌جایی دارایی‌ها و بعدا ان اف تی NFT و داده‌ها در میان اکوسیستم‌ها انجام شد. امروزه، پی‌ان‌تی نتورک اتصالات را در بیش از ۱۵ شبکه از جمله چندین محیط بلاک چین بسیار متفاوت و شبکه‌های مقیاس‌پذیر اتریوم، تقویت می‌کند. به موازات آن، این پروتکل، تحولات بعدی را با هدف غیرمتمرکز کردن سیستم به طور فزاینده‌ای تجربه کرد.

با انتشار پی‌ان‌تی نتورک وی۲ (pNetwork V2) پی توکن‌ها در زنجیره‌ها قابل‌تعویض می‌شوند به این معنی که کاربران می‌توانند پی توکن‌ها را مستقیما در هر یک از زنجیره‌های پشتیبانی شده بدون نیاز به بازگشت به بلاک چین اصلی جا‌به‌جا کنند.

علاوه بر این، نه تنها دارایی‌ها را می‌توان به صورت میان زنجیره‌ای جابه‌جا کرد، بلکه ان‌ اف تی‌‌ها و انتقال‌های میان زنجیره‌ای و تعاملات قراردادهای هوشمند را نیز می‌توان انتقال داد. این پروتکل قبلا تراکنش‌هایی را به ارزش ۱ میلیارد پردازش کرده است.

توکن پی‌ ان‌ تی PNT

توکن پی ان تی در مرکز اکوسیستم ای‌دو Eidoo است. ای‌دو یکی از بهترین پلتفرم‌های دیفای برای مدیریت دارایی‌ها با کیف پول چند ارزی است که به شما امکان دسترسی به یک اکوسیستم کامل دیفای را می‌دهد و هدف آن دسترسی به انواع خدمات است. در برنامه کیف پول ای‌دو، می‌توانید با استفاده از پی‌ان‌تی در چندین بلاک چین معامله کنید تا هزینه‌های شبکه را در صرافی ترکیبی هایبرید اکسچنج Hybrid Exchange پرداخت کنید.

توکن پی‌ان‌تی تغییرات عمده‌ای را در پلتفرم دیفای دپ‌ها ایجاد می‌کند، این پلتفرم برای غلبه بر محدودیت‌های پروتکل بلاک چین طراحی شده است، زیرا این ارتقاء در سیستم فعلی بیشتر مورد انتظار بود. در اقتصاد غیرمتمرکز کنونی، بسیاری از شبکه‌ها هنوز با کمبود قابلیت همکاری میان زنجیره‌ای مواجه هستند، زیرا این موضوع نقش مهمی در بلاک چین و رمزارزهای آینده خواهد داشت. بنابراین، پی ان تی به دنبال ایجاد یک سیستم دیفای ایده‌آل است که هر دارایی کریپتو را به صورت امن و فوری جابه‌جا می‌کند، زیرا این فناوری به اتصال هر توکن به هر بلاک چینی کمک می‌کند.

توکن پی‌ ان‌ تی PNT
توکن پی‌ ان‌ تی PNT

هدف توکن پی ان تی ایجاد شبکه کاملا غیرمتمرکز اعتبار سنجی و اعتبارسنجی چندگانه است که از یک نقطه خرابی در شبکه مراقبت می کند. همانطور که شاهد موفقیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر فاینانس مانند ترکیب، شبکه سلسیوس و نکسو Nexo بودیم، بنابراین، پشتیبانی از دو پروژه بلاک چین مختلف پی ان تی نیز در دنیای دیفای توصیه‌های زیادی دریافت کرد. از هفته گذشته، رمزارز پی ان تی در فهرست ترندها، جایی که بیشترین جستجو را در پروژه آلتکوین داشت، سر و صدای زیادی ایجاد کرده است، زیرا در حال حاضر در وبسایت کوین‌جکو CoinGecko فهرست شده است. قیمت راه‌اندازی آن پس از معاوضه با ادو EDO حدود ۰.۶۱ دلار است.

پی ان تی معماری منبع باز است که سیستم پی توکن‌ها را قدرت می‌بخشد و اساسا شبکه‌ای از نودها به نام اعتبارسنج است که سیستم را روشن نگه می‌دارند و اطمینان حاصل می‌کنند که ذخیره و استفاده از پی توکن‌ها به روشی کارآمد و ایمن انجام می‌شود. آن‌ها همچنین اطمینان می‌دهند که هیچ نقطه شکستی وجود ندارد و کاربران نمی‌توانند به سیستم نفوذ کنند یا آن را به خطر بیاندازند.

پی توکن‌ها از توکن حاکمیتی برای حذف واسطه‌های مورد اعتماد استفاده می‌کند. پل پی توکن را می‌توان برای برقراری ارتباط بین دو شبکه مختلف ساخت که به انتقال دارایی‌های رمزارزی به هر بلاک چین دیگری کمک می‌کند، زیرا این توکن در اتریوم به شکل توکن ERC-77 خواهد بود.

پی ان تی راه حلی است برای انتقال دارایی‌ها از یک بلاک چین به بلاک چین دیگر با تراکنش‌های سریع و کارمزد پایین که این کار از طریق پی توکن‌ها انجام می‌شود علاوه بر این، نه تنها دارایی‌ها را می‌توان به صورت میان زنجیره‌ای جابه‌جا کرد، بلکه ان اف تی‌ها و معاملات قراردادهای هوشمند را نیز می‌توان انتقال داد.

پی ان تی یک پلتفرم غیرمتمرکز است و از طریق یک سیستم دائو DAO مدیریت می‌شود که در آن کاربران می‌توانند پی ان تی را به اشتراک بگذارند و حق رای متناسب را دریافت کنند. افراد فعال در دائو فرصتی برای شکل دادن به سرنوشت پروژه دارند و همچنین می توانند تا ۴۲ درصد ای ‌پی ‌وای APY (عملکرد سالانه) کسب کنند.

قابلیت‌ها و روش کار پی ‌ان ‌تی

پروژه پی ‌ان ‌تی، یک پروژه غیرمتمرکز است که بر چهار قابلیت اصلی استوار است:

یک رمزارز غیرمتمرکز بر با سیستم دیفای DeFi: هر کسی می‌تواند به راحتی، به سیستم اعتبارسنجی پی ‌ان ‌تی بپیوندد تا به امنیت و شکل‌گیری آینده شبکه این رمزارز کمک کند.

جامعه محور: پی ‌ان ‌تی نتورک توسط یک فرایند گاورننس Governance (سیستمی بر پایه قراردادهای هوشمند که در آن تمامی کاربران حق رای و نظردهی در رابطه با آینده پروژه را دارند) شفاف برای هرکسی که در آن سهیم باشد، قابل رویت، تایید و قابل اتکا است.

ایمنی بالا در عین سهولت استفاده برای کاربران: پی ‌ان ‌تی توسط پروتکل محاسباتی امن مالتی پارتی کامپوتیشنزMulti Party Computations و تراستد کامپوتینگ Trusted Computing تأمین می‌شود.

مقیاس‌پذیری بالا: شبکه پی ان تی به گونه‌ای طراحی شده است که هر تعداد پل ارتباطی را که لازم به نظر می‌رسد اداره کند تا هرگونه اتصال مفید در میان بلاک چین‌ها در لحظه، قابل ارتقا و بارگذاری باشد.

بنیان‌گذار پی ان تی نتورک

جرمی کریستنسن Jeremy Christensen موسس و مدیر فناوری‌ شبکه فعال پی ان تی است که شبکه‌های کامپیوتری را برای مشاغل کوچک و متوسط ​​در شهر ونکوور Vancouver را مدیریت می‌کند. پی ان تی یک شریک تایید شده مایکروسافت است که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد و خدمات تخصصی و پیچیده فناوری را ارائه می‌دهد. او با بیش از ۱۶ سال تجربه در زمینه فناوری اطلاعات در بخش برون سپاری، بسیار پاسخگو عمل می‌کند. علاوه بر این، چندین شرکت محلی برای توسعه و مدیریت زیرساخت‌های فناوری خود به پی ان تی متکی هستند.

جرمی کریستنسن علاقه زیادی به کمک به کسب و کارهای کوچک برای موفقیت دارد و سال‌ها تجربه در کمک به سازمان‌ها در جهت‌یابی، چالش‌های برنامه‌ریزی، مدیریت و امنیت فناوری اطلاعات دارد. او پس از کار به عنوان مشاور شبکه با چندین شرکت مشاوره دیگر، پی ان تی را تأسیس کرد.

توکنومیک

پی ان تی نتورک با نماد اختصاری PNT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۱.۷۲۹ میلیون دلار، در رتبه ۷۰۸ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

توکنومیک
توکنومیک

هر واحد از پی ان تی نتورک در این لحظه با قیمت ۰.۲۱۰۲ دلار معامله می‌شود و حجم معاملات روزانه آن حدودا ۱.۷۰ میلیون دلار است. بالاترین قیمت پی ان تی نتورک در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، معادل ۳.۶۰ دلار بوده و پایین‌ترین قیمت آن در تاریخ  ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ یعنی ۲ ماه پیش ۰.۱۴۷۶ دلار بوده است.

طبق وبسایت کوین مارکت کپ، کل عرضه در گردش این توکن حدودا ۵۵.۹۲۲ میلیون و عرضه کل آن حدودا ۸۷.۸۹۷ میلیون واحد است و حداکثر ۵۸.۵۰۱ میلیون پی ان تی، توکن دارد.

توکن پی ‌ان ‌تی را از کجا بخریم؟

درحال‌حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن ارز دیجیتال پی ‌ان ‌تی معامله می‌شود، صرافی بایننس Binance با سهم ۱۵.۶۹ درصد از حجم معاملات روزانه است. علاوه بر این صرافی‌های زیادی امکان خرید ارز دیجیتال پی ‌ان ‌تی را برای کاربران فراهم می‌کنند که محبوب‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بایننس :Binance پشتیبانی از جفت ‌ارزهای پی ان تی/ تترUSDT
  • گیت‌دات‌آی‌او Gate.io: پشتیبانی از جفت ‌ارزهای پی ان تی/ اتریوم ETH
  • کوکوین ‌KuCoin: پشتیبانی از جفت ارز پی ان تی / بیت کوین BTC
  • وزیراکس WazirX: پشتیبانی از جفت ارز پی ان تی / تتر

البته کاربران ایرانی به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توانند در این صرافی‌ها فعالیت کنند. جهت جلوگیری از این موضوع می‌توانید از پلتفرم معاملاتی اکسکوینو استفاده کنید که از رمزارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند.

کیف پول‌های پی ان تی

پس از خریداری توکن پی ان تی به مکانی امن برای ذخیره آن نیاز خواهید داشت. کیف پول‌هایی که برای نگه‌داری از رمزارز پی ان تی استفاده می‌شود عبارتند از:

  • متاماسک MetaMask
  • بایننس‌چین والت Binance Chain Wallet
  • تراست والت Trust Wallet
  • آیم توکن imToken
  • کوین بیس Coinbase
  • فری والت Free Wallet
  • آی توکن iToken
کیف پول‌های پی ان تی
کیف پول‌های پی ان تی

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد نگه‌داری یا معامله ارز دیجیتال پی ان تی را دارید، باید کیف‌پول امنی را انتخاب کنید. کیف پول اکسکوینو امنیت بالا را برای ارزهای شما تامین می‌کند و با نگه‌داری دارایی خود در کیف پول‌های اکسکوینو می‌توانید در هزینه‌ها و کارمزدهای خود صرفه‌جویی کنید.

از طرفی به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها بسیاری از کیف پول‌های موجود به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند اما کیف‌پول اکسکوینو خطر تحریم شدن را برای کاربران نخواهد داشت. اگر قصد استفاده از این کیف‌پول را دارید، مقاله آموزش جامع استفاده از کیف‌پول اکسکوینو را مطالعه کنید.

پیش بینی قیمت و آینده پی ان تی نتورک

ارز دیجیتال پی ان تی مدتی کم پس از ارائه، توانست ارزش بسیار بالایی را به دست آورد و از نظر رتبه، در جایگاهی مناسب در میان سایر انواع رمزارزها قرار بگیرد. این عامل و تکیه بر ویژگی‌های چندگانه این رمز ارز، باعث شده تا عده زیادی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به سمت این دارایی دیجیتالی گرایش پیدا کنند چراکه بر این باورند که با سرمایه‌گذاری بر روی این ارز، به سود قابل توجهی دست خواهند یافت.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت توکن پی ان تی با قیمت ۰.۲۱ دلار معامله می‌شود که در یک روند نزولی قرار دارد. شاخص‌های فعلی در نمودار قیمت روزانه نشان‌دهنده روند نزولی پیوسته است. میانگین‌های متحرک نیز نزولی هستند.

پیش بینی قیمت و آینده پی ان تی نتورک
پیش بینی قیمت و آینده پی ان تی نتورک

پی ان تی در ۷ روز گذشته تقریبا ۲۳.۳۵٪ کاهش قیمت داشته است. این کوین ممکن است به لحاظ تحلیل بنیادی ارز خوبی باشد اما به نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت، دارایی سودآوری باشد. در یک ماه گذشته، قیمت پی ان تی ۶۸.۳۰۹ درصد کاهش یافت و میانگین قیمت ۰.۴۲ دلاری را از ارزش فعلی آن حذف کرد. این افت قیمت ناگهانی به این معنی است که این رمزارز می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بلند مدت باشد.

براساس وبسایت پرایس پردیکشن دات نت Priceprediction.net با توجه به نظر کارشناسان و تحلیل‌گران، پیش‌بینی می‌شود که قیمت توکن پی ان تی در پایان سال ۲۰۲۲ به حداکثر قیمت ۰.۲۵ دلار و در سال ۲۰۳۰ به حداقل ۴.۶۲ دلار برسد. قیمت پی ان تی می‌تواند به حداکثر قیمت ۵.۵۸ دلار با میانگین قیمت معاملاتی ۴.۷۸ دلار در سال ۲۰۳۰ برسد.

سخن نهایی

این رمزارز از نظر امنیت و سیستم پشتیبانی در یکی از بالاترین رتبه‌ها قرار دارد. همچنین آینده‌ای که این رمزارز سعی بر تحقق آن دارد، بسیار کاربرمحور و مقیاس‌پذیر است. در نتیجه، استفاده از این رمزارز با تراکنش‌های بالا توسط کاربرا با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد. اما این کوین نیز مانند تمامی رمزارزهای مبتنی بر اتریوم، شدیدا به موفقیت اتریوم نسل دوم (ETH 2.0) بستگی خواهد داشت.

سوالات متداول

قیمت توکن پی ان تی نتورک چقدر است؟

توکن پی ان تی در زمان نگارش این مقاله (۶ تیر ۱۴۰۱) به قیمت ۰.۲۱ دلار با ارزش بازار ۱۱.۸۹۵.۹۰۱ میلیون دلار معامله می‌شود.

آیا پی ان تی برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی است؟

انتظار می‌رود که ارز دیجیتال پی ان تی نتورک به رشد خود ادامه دهد و می‌تواند در بلند‌مدت فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

لطفا توجه داشته باشید که هرگونه سرمایه‌گذاری با ریسک همراه است و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری روی ارز مورد نظر خود، حداکثر تحقیقات ممکن را انجام دهید.

آیا قیمت رمزارز پی ان نتورک افزایش پیدا می‌کند؟

میانگین قیمت پی ان تی نتورک ممکن است تا پایان سال جاری به ۰.۲۵ دلار برسد. با برآورد یه برنامه ۵ ساله، می‌توان تخمین زد که قیمت این رمزارز به راحتی از مرز ۰.۹۵ دلار عبور خواهد کرد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.