چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

چرا افراد صبور تریدرهای موفقی می شوند ؟ – پادکست

صبر یک مهارت مهم سرمایه‌گذاری است که اتفاقا کمتر از همه مهارت‌های لازم مورد استفاده قرار میگیرد. صبور بودن به سرمایه‌گذار در رسیدن به اهداف مالی خود کمک میکند.

در این اپیزود از رادیو اکسکوینو به بررسی این مسئله میپردازیم که صبر کردن در دنیای رمزارزها و تصمیم‌گیری‌های این حوزه چقدر حائز اهمیت و تاثیرگذار است؟

پادکست امروز را بشنوید:

وارن بافت یه جا گفته بود بازار سهام یک وسیله هست تا پول را از دست افراد عجول دربیاره و برسونه به دست آدمای صبور.

اکسکوینی‌  ها سلام عصر یکشنبه 11 مهرماهتون بخیر من ساحل اختری هستم و امروز می خوام در کنار شما بررسی کنم که  صبر کردن در دنیای رمزارزها و تصمیم گیری های این حوزه چقدر حائز اهمیت و تاثیرگذاره

صبر یک مهارت مهم سرمایه‌گذاری هست که اتفاقا کمتر از همه مهارتهای لازم مورد استفاده قرار میگیره. همین که یه سرمایه گذار یاد بگیره که باید صبور باشه میتونه بهش کمک کنه تا به اهداف مالی خودش برسه.

اما بذارید با یه مقدمه شروع کنم:

سرمایه‌گذارای موفق کسایی هستن که در طول عمرشون یک سری مهارتهای باارزش را در خودشون توسعه میدن. ماها با مهارت نحوه تحقیق درمورد بازار و یا نحوه به کارگیری تفکر انتقادی برای بررسی یک فرصت سرمایه‌گذاری به دنیا نمیایم.

اینا مهارت هایی هستن که سرمایه‌گذارا یاد میگیرن و در خودشون پرورشش میدن. در میون مهارتهایی که یه سرمایه‌دار باید داشته باشه صبر از جمله کمتر دیده شده و استفاده شده ترین اون هاست. در حالی که اغل افراد نیار دارن نه تنها این مهارت را یادبگیرن بلکه اون را به کاملترین شکل در خودشون توسعه بدن.

ما صبور به دنیا نمیایم. وقتی سنمون کمتر هست همش میخوایم که زود پاداش کارامون را ببینیم. میتونید الز هر پدر و مادری در مورد لج کردن بچه‌ها بپرسید.

 اما نگران نباشید. صبر یادگرفتنی هست. و خب اگه شما یک سرمایه‌گذار مالی هستید باید بدونید که صبر میتونه شما را پولدار کنه و به اهدافتون برسونه.

صبر معمولا به معنای آروم بودن در شرایطی هست که ما معمولا کنترلمون را از دست میدیم. حتی اگر شما در موقعیت‌هایی از زندگیتون صبور و شکیبا هستید، باید یاد بگیرین تا صبر را تمرین کنید و در خودتون نهادینه کنید تا در موقعیت‌های تاره هم صبور باشید. فقط به این علت که شما صبورانه در صف بانک می‌ایستید به معنای این نیست که شما آدم صبوری هستید.

خب پرسش اولمون اینه که چرا صبور بودن انقدر سخته: به زبان ساده مغز ما کار را برامون سخت کرده. انسان‌ها جوری خلق شدن که به طور طبیعی در برابر تهدیدها، حالا چه واقعی و چه ساخته ذهنمون، واکنش نشون بدن. موقعیت‌های پر استرس یک پاسخ روحی و روانی را در آدمهای فعال میکنن.

که حالا پاسخ میتونه موندن و جنگیدن با تهدید باشه و یا فرار کردن از تهدید. به هر حال در اون موقعیت شما به دنبال راهی هستید که اون تهدید را چاره کنید.

خب مشکل اینجا اینه که ذهن ما نمیتونه بین یک تهدید فیزیکی واقعی و یک موقعیت ذهنی مثل یه فیلم ترسناک تفکیک قائل بشه. خب صبور بودن اینجا سخته چون به معنی غلبه بر یک غریزه ذاتی انسان هست. یک بازار پر تلاطم هم میتونه منجر به فعال شدن این پاسخ طبیعی بدن انسان باشه.

اما این بار بر خلاف یک فیلم ترسناک، بازار میتونه عواقب واقعی براتون داشته باشه که باید با صبر برش غلبه کنیم.

وقتی بازار الا کلنگی میشه و شما به شدت مورد حمله رسانه‌هایی قرار میگیرید که مرتب اخبار منفی بازار را مخابره میکنن، ذهن شما پیام تهدید از دست دادن سرمایه‌های مالیتون را دریافت میکنه.

هرچند نوسانات بازار یک تهدید فیزیکی نیست اما سازوکار بایست و بجنگ و یا فرار کن در ذهن شما فعال میشه و مدام از شما میخواد که دست به کار شید و یه کاری بکنید: «سرمایه‌ات داره از دست میره. یه کاری بکن. همین الان.»

 خب این کاری بکن در دنیای سرمایه‌گذاری به این معنیه که یه چیزی را بفروش. چون شما احساس میکنید با فروختن جلوی ضرر بیشتر را میگیرید. اما فروختن در زمان غلط مثلا در هنگام یک چرخش مهم به پایین یکی از بزرگترین اشتباهات سرمایه‌گذاری هست.

اما اهمیت صبر در سرمایه‌گذاری چیه؟ بنجامین گراهام یه جا گفته بود: اینکه سرمایه‌گذاریتون چطور پیش رفته در آخر کار خیلی کم اهمیت تر از اینه که شما چطور رفتار میکنید.

گراهام معروفه به پدر سرمایه‌گذاری ارزش و اون خیلی خب به اهمیت صبر در سرمایه‌گذاری پی برده بود. صبر و سرمایه‌گذاری در حقیقت دو رفیق طبیعی هم هستن. سرمایه‌گذاری یه دورنمای بلندمدت هست که منافعش معمولا بعد سالها به جیب شما برمیگرده. صبر هم همین سازوکار را داره و میوه‌اش در دراز مدت به دست میاد.

صبر رفتاریه که منافعش در بلندمدت خودشو نشون میده. صبور بودن یعنی تحمل سختی‌های کوتاه مدت برای پاداشی که در آینده نصیب ما میشه.

وارن بافت هم معتقده صبر یه ویژگی تعیین کننده در موفقیت سرمایه‌گذاری هست.

چرا؟ چون سرمایه‌گذاران عجول و بی صبر اجازه میدن تصمیم گیریشون کاملا تحت اداره اضطراب و احساسات شون باشه.

 این گرایش به این که حتمن کاری بکن به رفتارهای مالی مخرب و چک کردن مدام تراز مالی منجر میشه که در نهایت منتهی به خرید و فروش در زمان غلط، تمرکز بر نوسانات کوتاه مدت، و کنار گذاشتن استرتاژی بلندمدت میشه.

 و همه این رفتارهای غلط هم آورده‌ایی برای سرمایه‌گذار نداره جز ضرر و یا کم کردن سود در بلند مدت.

 اما باید چه کرد؟ من اینجا خیلی گذرا به سرفصلها میپردازم و شما میتونید بعد با مطالعه وبلاگ اکسکوینو بیشتر با این موضوع آشنا بشید:

یک طرح داشته باشید و دیدتون را بلند مدت کنید.

به این درک برسید که نوسان و افت و خیز یک بخش طبیعی از بازار هستند.

در مواقع ریزش بررسی کنید که علت صرفا ترس سرمایه‌گذاراست و یا خبر فاندا موجبش شده.

و به یاد داشته باشید که زمان به نفع شماست چون همه بازارهای مالی در دراز مدت رشد دارند. همراهان عزیز رادیو اکسکوینو ممنونم که در این اپیزود هم همراه ما بودید در اپیزودهای بعدی درباره باقی پروژه‌های با قیمت زیر یک دلار صحبت خواهیم کرد.  

شما میتونید از حالا به بعد برای شنیدن پادکست های ما به همه اپلیکیشن های پادکست از جمله کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.