پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
سیگنال

چطور سیگنال خرید و فروش بگیریم؟ – پادکست

چی بخرم؟ کی بخرم؟ از کجا سیگنال خرید و فروش بگیرم؟ تو این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، به همه این سوال‌های پرتکرار جواب دادیم.

پادکست امروز را بشنوید :

خیلی موقع ها شده که یه دوستی یه رمزارزی را خریده و هفته بعدش همون رمز ارز چندین برابر رشد قیمت داشته. اینجور مواقع ما خیلی حس بدی داریم و سریع ازش میپرسیم کی بهت سیگنال داد. یا از کجا میدونستی که باید الان همین کوین رو بخری؟ برای اینکه بتونید تشخیص بدید که چطور یه سیگنال درست رو تشخیص بدید، با این اپیزود ما همراه باشید..

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر 5 شنبه ، 20م آبان ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم  و در اپیزود خاص امروزمون قصد داریم یه موضوعی رو بررسی کنیم که شاید دغدغه خیلی از شما باشه.

 قبل از شنیدن کامل این اپیزود، حواستون باشه که این پادکست ابدا یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست به هیچ عنوان برای من و مجموعه اکسکوینو نفع شخصی در بر نداره.

 تلاش ما در رادیو اکسکوینو اینه که با کیفیت‌ترین مطالب در حوزه رمز ارزها، بلاک‌چین و اقتصاد کریپتو را در اختیار مخاطبانمون قرار بدیم. پس، پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم مالی، خوب مطالعه کنید و آگاهانه گام بردارید.

راستی، اگه میخواید در این حوزه‌ها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادکستی مثل  کست‌باکس و ناملیک دنبال کنید.

اگر شما معاملات کریپتو انجام میدید، ولی نمیدونید چه کوینی را باید چه موقع بخرید و یا چه موقع بفروشید، پس حتما به کمک نیاز دارید. چون نمیشه همین طور حیرون و سرگردون وارد بازار شد و از اون طرف با یه جیب پر از سود از بازار خارج شد. همونطور که بازار برای خیلی‌ها محل کسب درآمده، برای افراد نا‌آگاه قاتل سرمایه است.

برای انجام معاملات یا باید شما از راهنمایی یه فرد آگاه و مطلع در بازار استفاده کنید و یا خودتون را انقدر ارتقا بدید که تبدیل به همون آدم آگاه و مطلع بشید.

کسب اطلاعات از منابع آگاه هم دو مدل داره: یا شما بابت مشاوره و اطلاعاتی که میگیرید حق مشاوره و یا حق اشتراک پرداخت می‌کنید و یا از منابعی استفاده می‌کنید که کاملا رایگان هستن. در این میون، منابعی که با دریافت حق اشتراک به شما پیشنهاد خرید و یا فروش میدن قابل اتکاتر هستن.

خب یه سیگنال چی هست؟ سیگنال یه پیشنهاد انجام معامله است که مبتنی بر تحقیق و تحلیل توسط یه کارشناس خبره هست و به ما میگه که چه موقع و در چه قیمتی یه توکن یا کوین را بخریم و یا بفروشیم. این تحلیل و تحقیق با بررسی اخبار، اطلاعات بازار و نمودار قیمت انجام میشه.

اما تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندا دو پارامتر اصلی تشکیل دهنده سیگنال‌ها هستن.

البته باید بین سیگنال و آلرت تفاوت قائل باشیم. یه موقع هست که شما یک قیمت یا شاخص را معیار قرار دادید و بارسیدن اعداد به اون معیارتون، از اپلیکیشن، سایت و یا برنامه معاملاتی خودتون هشدار دریافت می‌کنید، تا نسبت به خرید و یا فروش اقدام کنید، این هشدار دریافتی را آلرت میگن و با سیگنال فرق داره.

همچنین، سیگنال‌های حرفه‌ایی مدت زمان حضور شما در یه ترید را هم مشخص میکنن. یعنی به شما میگن شما ظرف چه زمانی باید به هدفتون برسید. یا این یه ترید کوتاه مدت هست و یا اینکه قراره در میان مدت یا بلندمدت به شما سود بده. همین نکته میتونه به یه تریدر کمک کنه تا تصمیم بگیره که به یه معامله وارد بشه یا نه.

سیگنال‌ها هم باید شامل یه سری از ویژگیها باشن: سیگنال باید بتونه روند حرکت قیمت یه پروژه را پیش‌بینی کنه. همچنین، سیگنال باید شامل محدوده قیمت خرید یا همون محدوده ورود باشه. معمولا زمان خرید به شکل یه محدوده معرفی میشه و تشخیص لحظه دقیق ورود به خود معامله‌گر سپرده میشه.

سیگنال‌های حرفه‌ایی شامل استراتژی خروج هم هستن. یعنی به شما می‌گن چه زمانی باید خالی کنید تا سود کسب شده را ذخیره کنید.

خب اونایی که دنبال معاملات کوتاه مدت هستن، در دسته نوسان‌گیرها و روندیاب‌ها قرار میگیرن. این نوع تریدرها معمولا مدام در حال چک کردن قیمت و نمودار هستن.

از سوی دیگه، اونایی که گزینه‌های میان مدت و بلندمدت را انتخاب میکنن بیشتر به عنوان سرمایه‌گذار شناخته میشن و کمتر خرید و فروش میکنن.

چند تا از منابع غیررایگان که در تلگرام سیگنال میفروشن را هم میتونیم اینجا مرور کنیم:

  مثلا فورسی تریدینگ سیگنال (4C Trading Signal) سه نوع اشتراک ماهیانه ۵۹، ۱۳۹ و ۱۷۹ دلاری برای مبتدی‌ها، پیشرفته‌ها و کارشناسا داره و ۵ تا ۱۰ سیگنال را در هفته ارائه میده.

یا لرن تو ترید (Learn2Trade) با اشتراک ماهیانه ۴۸ دلار و ۵۷ سنت، سه تا ۵ سیگنال در روز ارائه میده.

سیگنالز بلو (Signals Blue) با اشتراک ماهیانه ۳۱۹ دلار و ۱۹ سنت، حداقل۵ سیگنال را در هفته ارائه میده.

فت پیگ سیگنالز (Fat Pig Signals) نیم اتر در سه ماه دریافت میکنه تا حداقل ۳ سیگنال در روز به شما ارائه بده.

کریپتو آلارم (Crypto Alarm) ۲۷۹ دلار در ماه میگیره تا حداقل ۴ سیگنال در ماه به شما ارائه بده و سیگنال‌ها را بهتون اس‌ام‌اس هم میکنه.

حالا بریم سراغ اینکه آیا واقعا میشه به راحتی به این سیگنال فروش‌ها اعتماد کرد؟ الان کلی آدم در تریدینگ ویو و توئیتر و تلگرام هستن که ادعای سیگنال فروشی دارن.

به طور کلی، گفته میشه منابعی که سیگنال را میفروشن از منابع رایگان بهتر هستن چون طمع به دست آوردن درآمد از حق عضویت موجب میشه تا این کانال ها بهترین کار خودشون را ارائه بدن. اما از اون طرف بعضی‌ها میگن که کانال‌های پرطرفدار از تعداد بالای مشترکین خودشون برای پامپ و دامپ توکن‌های کوچیک استفاده میکنن. یعنی در واقع، خود صاحب کانال مقادیر زیادی از یه کوین خرید میکنه و بعد در کانالش سیگنال خرید میده. وقتی قیمت به اوج خودش میرسه و تریدرهای زیادی از اون کوین میخرن، اون وقت صاحب کانال اقدام به پامپ میکنه و قیمت به ناگهان ریزش میکنه.

اما وقتی یه کانالی ادعای ارائه سیگنال داره باید دید منبع سیگنالش چیه و کجاست؟ یعنی باید بدونید کارشناسای اون کانال از کدوم نوع تحلیل استفاده میکنن. فاندا یا تکنیکال؟ و یا اصلا ترکیبی از هر دونوع؟ معمولا تحلیلگری که ترکیبی از هر دو نوع تحلیل را برای بررسی بازار استفاده میکنه،  بیشتر اوقات نتایج بهتری از کسی که متکی به یه نوع تحلیل هست ارائه میده.   

وقتی هم کسی ادعای تحلیل میکنه باید عملکرد تحلیل‌های قبلی ش را بررسی کرد. خب موفقیت صددرصد در تحلیل که چیز غیر ممکنی هست. همیشه از کسایی که ادعای صددرصد موفقیت در تشخیص روندهای بازار دارن بترسید.

و هشدار دیگه اینکه حتمن شرایط و ضوابط استفاده از یه کانال را کامل بخونید و هیمنطور نخونده دکمه موافقم را نزنید.

یه گام احتیاطی دیگه اینکه به راحتی اعتماد نکنین: حتمن با جستجو در گوگل و شبکه‌های اجتماعی صحت ادعاهای این کانالهای سیگنال فروش را بسنجید و به راحتی حرف هر کسی را قبول نکنید.

اما  علاوه بر سنجش آدم‌های پشت یه تحلیل، خود تحلیل‌ها را هم میشه سبک و سنگین کرد: در مورد تحلیل‌ها، میتونید چند تا از اندیکاتورها را بررسی کنید تا ببینید چه میزان ادعای مطرح شده میتونه توجیه تکنیکال داشته باشه:

نکته اول: حجم معاملات را بررسی کنید. حجم معاملات پایه‌ترین اندیکاتور در دسترس هست که میزان فعالیت‌های معاملاتی در یه ظرف زمانی خاص را نشون میده و به شکل ستون‌هایی در نمودار میاد. به خاطر سادگیش، حجم به راحتی نادیده گرفته میشه. در حالیکه تریدرهای حرفه‌ایی میدونن که حجم کلی اطلاعات رو نشون میده که در نگاه اول به چشم نمیاد.

اخبار را همیشه دنبال کنید. نه تنها اخبار کریپتو و یا حتی اخبار اقتصادی. بلکه بعضی مواقع خبر قطعی برق هم میتونه موثر باشه.

اندیکاتور‌ها هم ابزارهای خیلی خوبی هستن که ریاضیات را به دنیای نمودارهای قیمت میارن و یکی از مهمترین جاهایی که اندیکاتورها به کار میان در تشخیص واگرایی هستن.

خطوط حمایت و مقاومت هم بخشی از تحلیل‌های تکنیکال هستن و حتمن باید راجع بهشون مطالعه کنید.

همچنین شاخص قدرت نسبی یا همون آر‌اس‌آی و  اندیکاتور میانگین متحرک همگرا واگرا یا همون مک‌دی هم شاخص‌های مهمی هستن که قبلا در اپیزود شصت و ششم با عنوان بررسی پرکاربردترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال راجع بهشون مفصل صحبت کردیم.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.