بازار خرسی و بازار گاوی ارز دیجیتال

چگونه بتوانیم در بازار خرسی bearish به سود برسیم؟

چگونه بتوانیم در بازار bearish به سود برسیم؟

bearish و bullish  در بازار ارز دیجیتال به چه معناست؟

در حالت کلی بازار ارز دیجیتال در دو شرایط تعریف شده قرار می‌‏گیرد. بازار ارزهای دیجیتال یا در وضعیت افزایش قیمت کلی ارزهای دیجیتال قرار دارد. بدین صورت که ارزش و قیمت اکثر ارزهای دیجیتال موجود در آن، با افزایش قیمت رو به رو هستند و یا این که بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت کاهش قیمت کلی ارزهای دیجیتال موجود در آن قرار دارد. بدین صورت که ارزش و قیمت اکثر ارزهای دیجیتال بازار، با کاهش قیمت رو به رو می‏‌شوند.

در این بین به وضعیت افزایش قیمت کلی ارزهای دیجیتال در بازار، حالت ” bullish ” گفته می‌‏شود و به حالت کاهش قیمت کلی ارزهای دیجیتال در بازار هم حالت ” bearish ” گفته می‏‌شود. حال با در نظر گرفتن تمامی شرایط و وضعیت‏های ممکن پیش آمده برای بازار ارزهای دیجیتال، همواره هدف از سرمایه‏ گذاری در این بازار، بدست آوردن سود و کسب درآمد می‏‌باشد. بدین صورت که سرمایه ‏گذاران بازار ارزهای دیجیتال همواره این انتظار را دارند که از خرید و فروش‏ های خود در بازار ارزهای دیجیتال بتوانند به اهداف تجاری تعیین شده‏ ی خود رسیده و درآمدی را کسب نمایند.

کسب درآمد از بازار خرسی

در این بین کسب درآمد در وضعیت بازار ” bearish ” نسبت به بازار ” bullish ” سخت‏‌تر می‌‏باشد. چرا که در وضعیت ” bullish ” قیمت تقریباً همه‏ ی ارزها، در حال افزایش بوده و با خرید هر ارزی، می‌‏توان به سود رسید ولی در حالت ” bearish “، قیمت تقریباً همه‌‏ی ارزها، در حالت کاهش بوده و سرمایه‏‌گذاران اکثراً با کاهش و از دست رفتن سرمایه‌‏ی خود رو به رو هستند. در این بین باید گفت که در بازار ارزهای دیجیتال، بیش‏تر با وضعیت ” bearish ” رو به رو هستیم. لذا از این رو برای افزایش آگاهی سرمایه‏ گذاران در خرید و فروش‏ های صورت گرفته و کمک در راه کسب درآمد بیش‏تر در بازار ارزهای دیجیتال، در این مقاله قصد داریم به بررسی راه‏ ها و روش ‏های کسب درآمد در وضعیت ” bearish ” بازار بپردازیم.

2018 ، سخت ترین سال در سرمایه گذاری ارز دیجیتال

تاکنون، سال 2018 برای بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از سخت‏‌ترین سال‏‌های سرمایه‏ گذاری لقب گرفته است. به طوری که در این سال ارز دیجیتال بیت کوین، 60 درصد از ارزش خود را از دست داده که این وضعیت برای بسیاری از ” altcoin “ها نیز، در حدود 90 درصد بوده است. ولی با این وجود بسیاری از سرمایه‏ گذاران هستند که در شرایط افت بازار هم توانسته‌‏اند سودهای قابل توجهی را بدست آورند که این کار را با در پیش گرفتن استراتژی‏ های خرید و فروش خاصی، انجام می‌‏دهند.

خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال و استراتژی های مطرح در سرمایه گذاری

در این بین یکی از استراتژی‏ هایی که سرمایه‏ گذاران بازار را به موفقیت رسانده است، استراتژی سرمایه ‏گذاری خنثی می‏‌باشد. استراتژی سرمایه‏‌گذاری خنثی آن نوع از استراتژی در بازار ارزهای دیجیتال است که هدفش کسب سود و درآمد در هر دوی شرایط افزایش و کاهش قیمت کلی بازار می‏‌باشد که این کار را با پرهیز و دوری از ریسک‏‌های کلی بازار انجام می‌‏دهد. در این راستا، زیر استراتژی‏‌های زیادی هستند که در زیر سایه‏‌ی عبارت استراتژی‏‌های سرمایه‏‌گذاری خنثی قرار می‏‌گیرند. از جمله‏‌ی این استراتژی‏‌ها می‏‌توان به استراتژی‏‌های ” convertible arbitage “، ” merge arbitage “، ” relative value arbitage ” و ” equity market neutral “، اشاره نمود.

در این آموزش قصد داریم که تمرکز خود را بر روی استراتژی ” equity market neutral arbitage ” قرار دهیم و به بررسی این استراتژی و این که چگونه می‌‏توان آن را در خرید و فروش‏ های خود در بازار ارزهای دیجیتال اعمال نمود، می‏‌پردازیم. در استراتژی سرمایه ‏گذاری ” equity market neutral “، یک فرد سرمایه‏ گذار بیش‏تر به دنبال سرمایه ‏گذاری دراز مدت و کوتاه مدت در مورد ارزهایی می‏‌باشد که از نظر قیمت و عکس العمل‏ های خود، مشابه یکدیگر می‏‌باشند بدین صورت که در مورد یکی از این ارزها، حالت سرمایه ‏گذاری بلند مدت را انتخاب نموده و در مورد ارز دیگر نیز، حالت سرمایه ‏گذاری کوتاه مدت را انتخاب می‌نماید که بدین وسیله سرمایه‏ گذاران می‌‏توانند از ریسک‏‌های محتمل به وجود آمده در اثر تغییر قیمت ارزهای دیجیتال در بازار بیش‏تر در امان بمانند.

سرمایه گذاری خنثی

در واقع در روش ” equity market neutral ” طوری استراتژی خرید و فروش خود را پیاده‏ سازی می‏‌کنیم که تغییرات وضعیت بازار بر نحوه عملکرد و نتایج حاصل از استراتژی‏‌های خرید و فروش ما تأثیر گذار نباشد. بدین صورت که در خرید طولانی مدت خود، ارز دیجیتالی را برای خرید انتخاب می‏‌کنیم که احتمال قابل توجهی در رساندن ما به سود داشته باشد و در عین حال در خرید کوتاه مدت خود نیز ارز دیجیتالی را برای خرید انتخاب می‏‌کنیم که ممکن است ما را به سود برساند ولی درصد سود احتمالی حاصل در این وضعیت کم‏تر از درصد سود احتمالی حاصل در سرمایه‌ گذاری بلند مدت می‌‏باشد.

حال در این وضعیت، اگر بازار ارزهای دیجیتال دچار نوسانات مالی و تغییرات قیمت نیز شود، باز سرمایه‏ گذاری ما خواهد توانست نسبت به تغییرات شرایط به وجود آمده، بی‏‌تفاوت بوده و ما را به سود برساند. البته قبل از انتخاب ارزهای دیجیتال مورد نظر در این استراتژی، باید نسبت به مطالعه‏ ی نوسانات اخیر این ارزها در بازار ارزهای دیجیتال، مطالعات کاملی‏ را انجام داد و سپس نسبت به خرید آن‏‌ها اقدام کرد تا بدین ترتیب ارزهای مناسبی برای اجرای استراتژی سرمایه‏ گذاری ” equity market neutral “، برگزیده شوند.

استراتژی سرمایه گذاری خنثی در خرید و فروش  ارز ای او اس و اتریوم

مثالی از این استراتژی، بدین صورت می‏‌باشد که شما دو ارز ایی او اس و اتریوم را برای خرید و فروش‏ های خود انتخاب کرده‌‏اید و در این انتخاب با توجه به شرایط فعلی بازار ارزهای دیجیتال، شانس بیش‏تری را برای سودآوری ارز دیجیتال ایی او اس نسبت به اتریوم قائل هستید. بنابراین در استراتژی ” equity market neutral “، ارز دیجیتال ایی او اس را به عنوان سرمایه‏‌ گذاری بلند مدت و ارز دیجیتال اتریوم را به عنوان سرمایه‏ گذاری کوتاه مدت خود وارد عمل می‏‌کنید. البته منظور از شانس بیش‏تر برای سودآوری این است که هر دوی این ارزها را دارای پتانسیل برای سودآوری در نظر گرفته‏ اید ولی احتمال کسب سود بیش‏تر در سرمایه‏ گذاری بلند مدت بیش‏تر از سرمایه‏ گذاری کوتاه مدت می‏‌باشد.

استراتژی رسیدن به سود

حال در این بین اگر شرایط بازار در وضعیت قبلی خود باقی بماند، خواهید توانست در استراتژی بلند مدت خود سود قابل توجهی کسب کرده و در عین حال در استراتژی کوتاه مدت خود نیز به سود برسید و نتیجه‏ ی استراتژی کلی شما، رسیدن به سود باشد. پس تا به این جای کار استراتژی ” equity market neutral “، شما را به سود رسانده است. حال شرایطی را در نظر بگیرید که بعد از اعمال استراتژی‏ های خرید ایی او اس در بلند مدت و اتریوم در کوتاه مدت، وضعیت بازار ارزهای دیجیتال دچار افت گردد که شکل‎گیری این وضعیت را در بیش‏تر ماه‏ های سال 2018 شاهد بودیم.

در این شرایط نیز به خاطر اعمال استراتژی سرمایه‏‌ گذاری ” equity market neutral ” نیازی به نگرانی نبوده و باز خواهید توانست علاوه بر حفظ سرمایه‏ ی خود به سودی نیز در پی این استراتژی دست یابید. بدین صورت که در این حالت سرمایه‏ گذاری بلند مدت شما یعنی خرید و فروش ایی او اس، ممکن است باعث ضرر مالی گردد ولی سرمایه‏ گذاری کوتاه مدت شما یعنی خرید و فروش اتریوم، توانسته‏ است که ضرر کلی ناشی به وجود آمده را جبران نموده و در کل استراتژی خرید و فروش شما را با سود همراه نماید.

تحلیل نوسانات ارزهای دیجیتال لازمه ی سرمایه گذاری موفق

البته در مورد انتخاب این ارزها و اعمال استراتژی باید نکاتی را در نظر داشته باشید. از جمله این که باید به دقت وضعیت نوسانات اخیر این ارزهای دیجیتال را بررسی کرده و در صورتی که ارزهای دیجیتال مد نظر یک حالت همبستگی بالایی نسبت به هم در بازار داشته باشند را برای اعمال در این استراتژی، انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در صورت متفاوت بودن نحوه‏‌ی عملکرد این ارزها، به احتمال زیاد استراتژی ” equity market neutral ” با شکست مواجه خواهد شد. لذا وقت و زمان مناسبی را جهت بررسی و آنالیز نوسانات اخیر قیمت ارزهای دیجیتال مورد نظر خود، صرف نمایید.

پیش بینی درست در سرمایه گذاری خنثی روی ارزهای دیجیتال

در عین حال در پیاده‏‌سازی این استراتژی توجه داشته باشید که هزینه‏ های تبدیلات ارزهای دیجیتال به یکدیگر نیز از اهمیت قابل توجهی در سود حاصل نهایی برخوردار هستند. بدین صورت که اگر هزینه‏ های تبدیل بالا باشند، ممکن است نتوانید به سود مورد نظر خود برسید. همچنین در نظر داشته باشید که اهداف و پروژه‏ های ایجاد شده حول یک ارز دیجیتال مورد نظر برای انتخاب در استراتژی ” equity market neutral “، به چه صورت می‌‏باشند.

هدف از این کار این است تا بتوانیم در مورد آینده‏ ی قیمتی این ارزهای دیجیتال، پیش ‏بینی‏ هایی را داشته باشیم و در مورد این که کدام ارز را به عنوان یک خرید دراز مدت و کدام ارز را به عنوان یک خرید کوتاه مدت در نظر بگیریم، آگاهی‏‌هایی را در دست داشته باشیم. در نهایت نیز باید گفت که پیاده‎سازی این نوع از استراتژی‌‏ها، برای افرادی که همواره به صورت روزانه وضعیت و نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سرمایه‏ گذاری کرده ‏ی خود را دنبال می‏‌کنند، مناسب می‏‌باشد. بدین معنا که پیاده‎سازی استراتژی ” equity market neutral ” در بازار ارزهای دیجیتال، نیازمند بررسی‏‌های پی در پی و روزانه در مورد قیمت ارزهای دیجیتال مورد نظر می‏‌باشد و افرادی که چنین فرصتی را برای بررسی قیمت ارزهای مورد نظر خود ندارند، انجام اعمال این استراتژی، برای این سرمایه‏‌ گذاران پیشنهاد نمی‏‌شود.

حرف آخر

در کل باید توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از پر سودترین پلتفرم‏‌های سرمایه‏ گذاری در سراسر دنیا مطرح می‌‏باشد و سرمایه ‏گذاران ارزهای دیجیتال در این پلتفرم می‏‌توانند به راحتی به کسب درآمد و سودآوری بپردازند البته در کسب این موفقیت سرمایه‏ گذاران بازار ارزهای دیجیتال، باید آگاهی خود را نسبت به بازار و ارزهای دیجیتال موجود در آن افزایش داده و با اعمال انواع استراتژی‏ های ساده و ترکیبی راه موفقیت خود را در این بازار، پر رنگ‌‏تر نمایند.

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.