چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
قیمت اتریوم

تاثیر کاهش قیمت بیت کوین بر ارز دیجیتال اتریوم

تقریبا تمام تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال بر این باورند هنگام تصحیح قیمت بیت کوین، سایر آلت کوین‌ها نیز کاهش قیمت را تجربه می‌کنند. روز گذشته نیز سقوط قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا سبب کاهش قیمت اتریوم و سایر آلت کوین‌ ها شد.

کاهش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال که در سال 2020 به 300 میلیارد دلار هم رسیده بود با کاهش 15 درصدی مواجه شده و حدود 30 میلیارد دلار سقوط کرده و ارز دیجیتال اتریوم هم کاهش قیمت 15 درصدی را تجربه کرد.

ارز دیجیتال بیت کوین در سال جاری تصحیح قیمت 13 درصدی را تجربه کرد ولی سرمایه‌گذاران این رمز ارز در مقایسه با دارندگان سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم ضرر کمتری متحمل شدند. طبق پیش بینی تحلیل‌گران، هنگامی که بیت کوین در نگه داشتن سطح حمایتی خود ناموفق عمل کرد آلت کوین ها نیز کاهش قیمت زیادی را تجربه کردند.

ارز دیجیتال اتریوم با تجربه تصحیح قیمت 19 درصدی خود از بیشترین قیمت ثبت شده در سال 2020 به سطوح کنونی رسید. دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا طی 24 ساعت گذشته با کاهش قیمت 11 درصدی همراه بوده و از 265 به 235 دلار رسید.

قیمت ارز دیجیتال اتریوم

ارتباط قیمت بیت کوین و اتریوم

در حقیقت سه قله شکل گرفته در نمودار قیمت ارز دیجیتال اتریوم در اواسط ماه فوریه انعکاس رفتار قیمت بیت کوین در بازار بوده است و همین دلیل سبب شد اتریوم همچنان جایگاه خود را به عنوان برادر بزرگتر بیت کوین حفظ کند.

تحلیل‌گران  در حالی این همبستگی را مشاهده کردند که امیدوار بودند امسال شاهد استقلال عمل بیشتری از ارز دیجیتال اتریوم باشند. پس نتیجه می‌گیریم که رفتار اتریوم تا حد زیادی وابسته به عملکرد قیمت بیت کوین در بازار است.

یکی از تحلیل‌گران برتر ارزهای دیجیتال بر این باور است اگر کاهش قیمت بیت کوین ادامه داشته و به محدوده 9,000 دلار برسد،  رسیدن قیمت اتریوم به سطح 225 دلار نیز دور از انتظار نیست.

با بررسی نمودار قیمت اتریوم در بازه‌های زمانی بزرگ‌تر درمی‌یابیم قیمت بزرگ‌ترین آلت کوین دنیا از ابتدای سال 2020 تا کنون حدود 80 درصد افزایش داشته است و چنین افزایش قیمت قدرتمندی تصحیح قیمت مناسبی را نیز در پی خواهد داشت. به نظر می‌رسد ارز دیجیتال اتریوم نیز امسال روند صعودی مناسبی را تجربه کند.

در حقیقت رفتار ارز دیجیتال اتریوم طی دو ماه گذشته شباهت زیادی به تغییرات قیمت این ارز دیجیتال در ماه ژوئن و جولای سال گذشته دارد با این تفاوت که بیشترین قیمت ثبت شده این ارز دیجیتال طی سال جاری از سال پیش کمتر بوده است. ارز دیجیتال بیت کوین برای شروع رالی افزایش قیمت خود باید یک سطح حمایتی در محدوده بالای سطح 6,500 دلار داشته باشد که در این صورت رالی افزایش قیمت اتریوم نیز آغاز خواهد شد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.