کاهش قیمت اخیر بیت کوین و بررسی علت آن

در حالی که بسیاری از تحلیل گران و افراد آشنا با صنعت کریپتو انتظار افزایش قیمت بیت کوین در روزهای پایانی سال را دارند، قیمت این ارز دیجیتال با ثبت کاهش 3 درصدی روزانه به محدوده 6,800 دلار قدم کذاشت.

قیمت بیت کوین

هنگام نوشتن این مطلب، قیمت بیت کوین با یک سطح حمایت در منطقه 6,800 دلار روبه رو شده و به صورت آهسته سمت نقطه 6,900 دلار در حرکت است. اگر بیت کوین موفق به نگه داشتن سطح 6,800  دلار نشود احتمال رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به سمت محدوده 6,400 دلار ( منطقه‌‌ای که سیر کانال نزولی آغاز خواهد شد ) دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش قیمت و فرصت خرید بیت کوین

در این صورت سطوح احتمالی بعدی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در محدوده 5,500 تا 5,800 دلار شکل خواهد گرفت. این منطقه دقیقا جایی‌ است که باعث تحریک خریداران این ارز دیجیتال خواهد شد. از طرفی معامله‌گران ریسک گریز نیز تا بسته شدن شمع روزانه و اطمینان از پایان روند نزولی برای خرید این ارز دیجیتال صبر خواهند کرد.

کاهش قیمت بیت کوین

برخی از معامله‌گران کاهش قیمت بیت کوین را به منزله فرصتی برای خرید این ارز دیجیتال و افزایش دارایی خود می‌دانند.

این مورد را به وضوح می‌توان در آمار مربوط به خرید دارایی از صرافی‌های مختلف هنگام کاهش قیمت مشاهده کرد.

کاهش قیمت بیت کوین

یکی از تحلیل‌گران مطرح ارزهای دیجیتال عنوان کرده است کاهش قیمت اخیر به عنوان بخشی از یک روند نزولی 6 ماهه مورد انتظار بوده و عنوان کرده است روند نزولی تشکیل شده در این ارز دیجیتال را می‌توان یکی از نشانه‌های عرضه بیش از اندازه در بازار دانست.

علت کاهش قیمت بیت کوین

برخی از افراد معتقدند کاهش قیمت اخیر بیت کوین می‌تواند شانس خروج دوباره ماینرها از شبکه را افزایش دهد و این  موضوع می‌تواند یکی از دلایل افت قیمت بیت کوین در دسامبر سال 2018 محسوب شود.

زمانی که ماینرها احساس کنند  استخراج بیت کوین دیگر سوددهی قبل را ندارد اقدام به خروج از بازار می‌کنند. در حقیقت با کم شدن سوددهی، ماینرها معمولاً در جواب به بدتر شدن وضعیت بازار، ذخیره‌های بیت کوین خود را به فروش می‌رسانند. این اقدام ماینرها برای فروش بیت کوین هایشان در بازار، فشار فروش بیت کوین را در بازار بیشتر خواهد کرد و در نتیجه این فشار می‌تواند مانعی برای طی روند صعودی ارزهای دیجیتال اصلی محسوب شود.

در همین خصوص دان آلت، یکی از تحلیل گران برتر ارزهای دیجیتال بر این باور است گذشتن بیت کوین از سطوح مقاومتی تایم فریم‌های بالاتر ( محدوده بین قیمت‌های ۷,۶۰۰ و  ۸,۵۰۰ دلار ) را می‌توان به منزله شروع یک حرکت صعودی در نظر گرفت.

مقدار کل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال برابر است با 188.7 میلیارد دلار که ارز دیجیتال بیت کوین حدود 66.9 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است.

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.