کاهش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

 

روز گذشته، ارز دیجیتال بیت کوین در محدوده 7,889 تا  8,244 دلار در دسترس خریداران قرار گرفت و قیمت کنونی این ارز دیجیتال معادل  8,093 دلار است.

بیت کوین در نمودار هفتگی و ماهانه خود به ترتیب با کاهش 20.4 و 18.16 درصدی روبه رو بوده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین از زبان تحلیل گران

با نگاهی به نمودار قیمت بیت کوین، چند سطح قدیمی را خواهید دید که هنوز هم زمین بازی را خالی نکرده و در نمودار قیمت این ارز دیجیتال نقش مهمی ایفا می‌کنند. ابتدا به بررسی سطوح افقی موجود در این نمودار می‌پردازیم. اولین سطح مهم در نمودار زیر در محدوده 7,610 دلار قرار دارد که این سطح، پیش از این بارها میزبان موقعیت‌های فروش و خرید بوده است. سطح فوق برای تشکیل روند جهانی در طولانی مدت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سطح مهم بعدی در محدوده 11,890  دلار قرار دارد که این نقطه به عنوان دومین سطح مقاومت در نظر گرفته می‌شود و از لحاظ قدرت و اعتبار، توانایی رقابت با سطح 20,000 دلار را نیز دارد.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

از طرفی نقطه شروع بازار گاوی در سال 2017 هم به عنوان یک سطح حمایت مهم عمل کرده است که ارز دیجیتال بیت کوین از توانایی کافی برای نگهداری این سطح برخوردار نبوده و سطح مذکور شکسته شد.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن این موارد، نگاهی به ترکیب سطوح فوق می‌اندازیم.

در حال حاضر یک سطح حمایتی قوی در محدوده 7,610 دلار تشکیل شده است که از افت قیمت به سمت سطوح پایین‌تر جلوگیری می‌کند. این سطح در ماه ژوئن سال جاری نیز نقش مهمی ایفا کرده بود. از طرفی حجم معاملات انجام شده در محدوده این سطح حمایت هم با رقم شگفت انگیز 900 میلیون دلار همراه بوده است. همه این عوامل سبب تقویت این باور شده است که این سطح از قدرت کافی برای جلوگیری از  افت قیمت کنونی ارز دیجیتال بیت کوین برخوردار است.

در حال حاضر، دو سطح مقاومتی و یک سطح حمایت در نمودار قیمت این ارز دیجیتال وجود دارد که با نگاهی به رفتار قیمت بیت کوین در بازه زمانی نوامبر سال 2018 تا آپریل 2019 تشکیل یک مثلث با یک سطح مقاومت را  نیز می‌توانیم مشاهده کنیم. هم اکنون هم شاهد شکل گیری الگوی مشابه با سطح مقاومتی قوی در محدوده 11,890 دلار و یک سطح حمایتی مهم ( در پایین مثلث ) هستیم. این نکته را در نظر داشته باشید که با تشکیل این مثلث در نمودار قیمت، احتمال شروع بازار گاوی و شکست سطح مقاومت نیز افزایش می‌یابد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.