چهارشنبه 29 فروردین 1403

کریپتو بانک‌ها را به دردسر بزرگی انداخته است

کتی وود بنیانگذار شرکت مدیریت دارایی آرک اینوست Ark lnvest اظهارکرد که میزان علاقه ای که سرمایه گذاران به امور مالی غیرمتمرکز نشان می دهند می تواند دنیای بانکداری سنتی را تهدید کند.

کتی وود، مدیرعامل آرک اینوست اعلام کرد: ارزهای دیجیتال در ابتدا برای دور زدن نهادهای سنتی ایجاد شدند و کسب و کار بانک‌ها در نهایت ممکن است که دچار اختلال شود.

کتی وود که به استراتژی پاداش با ریسک بالا معروف است، روز پنجشنبه در مورد فضای رمزارز به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی CNBC گفت که میزان علاقه سرمایه گذاران در حوزه دیفایDeFi یا برنامه ها و امور مالی غیرمتمرکز می تواند دنیای بانکداری سنتی را تهدید کند. او گفت وقتی صحبت از وام در حوزه دیفای می شود امکان «انتقال سهام» وجود دارد.

وود در کنفرانس بیت کوین که در سال ۲۰۲۲ در میامی برگزار شد گفت: «بانک ها با مشکل بزرگی روبرو هستند» نیروی کار با استعداد از سمت بانک ها به سوی کریپتو سوق داده شدند، بنابراین مجبورند تا برای جذب استعدادها، سطح دستمزدها را افزایش دهند و از طرفی، کسب و کارشان را به دلیل وجود امور مالی غیرمتمرکز از دست می دهند.

سیستم وام دهی و پس انداز در حال حاضر بیشتر از طریق امور دیفای صورت می گیرد.

امور مالی غیرمتمرکز یک اصطلاح کلی برای محصولات و خدمات مالی مختلف است که به صورت همتا به همتا، بر روی بلاک چین ساخته شده‌ است و نیاز به نهادهای سنتی که در طول تاریخ خدمات، ارائه کرده اند را از بین می‌برند.

وود گفت: نهادهای سیاسی بخش دیگری از نظام هستند که رویکرد مثبت تری نسبت به رمزارزها را شروع کردند.

او گفت: آنچه که امروز می بینیم 180 درجه متفاوت از یک سال پیش است.

او به تغییر موضع جانت یلن Janet Yellen، وزیر خزانه داری ایالات متحده اشاره کرد که قبلاً در مورد کریپتو ابراز نگرانی کرده بود و با مشکلات بالقوه زیست محیطی و خطر فعالیت غیرقانونی آن مخالف بود.

وود گفت: به یاد دارم که در آن زمان از من پرسیدند و من گفتم که او با تکنولوژی آشنایی ندارد و ابزارهای مربوط به دارایی های جدید را بررسی نکرده است پس، به نظر می رسد که او در حال یادگیری است.

آرک اولین شرکت در زمینه مدیریت دارایی متمرکز بود که در سپتامبر 2015، سبدگردانی بیت کوین را بر عهده گرفت.

وود در سخنانش اظهار کرد که پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ میلادی، به یک میلیون دلار خواهد رسید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.