هشدار FBI درمورد کلاهبرداری ماینینگ با نقدینگی

دفتر تحقیقات فدرال اف‌ بی‌ آی FBI هشداری برای سرمایه‌گذاران صادر کرد و به صاحبان رمزارزها در مورد کلاهبرداری که آن‌ها را هدف قرار می‌دهد هشدار داد.

 اف‌بی‌آی این اطلاعیه خدمات عمومی را برای هشدار به شهروندان آمریکایی در مورد کلاهبرداری رمزارزها با استفاده از یک استراتژی سرمایه‌گذاری به نام لیکوییدیتی ماینینگ Liquidity Mining منتشر می‌کند که در آن کلاهبرداران از صاحبان رمزارزها، معمولا تتر و یا اتریوم سرقت می‌کنند.

اف‌بی‌آی توضیح داد: ماینینگ با نقدینگی یک استراتژی سرمایه‌گذاری است که برای کسب درآمد غیرفعال با رمزارزها استفاده می‌شود. در عملیات استخراج نقدینگی قانونی، سرمایه‌گذاران رمزارزهای خود را در یک استخر نقدینگی به اشتراک می‌گذارند تا نقدینگی لازم برای انجام معاملات را به معامله‌گران ارائه دهند. در ازای آن، سرمایه‌گذار بخشی از کارمزد معاملات را دریافت می‌کند.

با ادعا، کلاهبرداران، قربانیان را متقاعد می‌کنند که کیف پول‌‌های رمزارزی خود را به برنامه‌های استخراج نقدینگی تقلبی مرتبط کنند. اف‌ بی‌ آی هشدار داد که کلاهبرداران وجوه قربانیان را بدون اطلاع یا اجازه از قربانی سرقت می‌کنند.

این اطلاعیه نشان می‌دهد که کلاهبرداران از طریق یک پیام مستقیم ناخواسته در رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های دوستیابی یا سرویس‌های پیام‌رسانی مانند فیس بوک Facebook، اینستاگرام Instagram، توییتر Twitter، لینکدین LinkedIn، واتساپ WhatsApp و غیره به قربانیان احتمالی نزدیک می‌شوند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.