اولین کنسول بازی ان اف تی NFT

به تازگی کنسول جدیدی با هدف بازی بر بستر وب ۳ (Web 3) معرفی شده که بلافاصله با انتقاد برخی از بازیکنان و فعالان حوزه ان اف تی NFT مواجه شده است.

شرکت وب ۳ پولیوم ادعا می‌کند که سیستم پولیوم وان Polium One آن‌ها اولین کنسول بازی چند زنجیره‌ای جهان خواهد بود که توانایی اجرای بازی‌های ساخته شده بر بلاک ‌چین‌های مختلف را خواهد داشت.

پولیوم ادعا می‌کند که:

این کنسول قدرت کافی برای اجرای بازی‌های سنگین خواهد داشت و استفاده از آن برای گیمرهای سنتی که وب ۳ را درک نمی‌کنند، آسان است.

این کنسول که به گفته پولیوم در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد، تنها توسط بازیکنانی قابلیت پیش‌خرید خواهد داشت که پولیوم پس Polium Pass را خرید کرده باشند، یک ان اف تی در شبکه اتریوم که ۱۰ هزار عدد از آن ساخته خواهد شد.

طبق گفته پولیوم، کنترلر این کنسول شامل یک اسکنر اثر انگشت برای امنیت و یک دکمه کیف پول برای دسترسی سریع بازیکنان به کیف پول چند زنجیره‌ای کنسول است که برای تجارت، مبادله، شرط‌بندی و دریافت رمزارزها طراحی شده است.

علیرغم اعتراف پولیوم مبنی بر اینکه تنها چهار نفر روی این سخت‌افزار کار می‌کنند، ادعا کردند که این کنسول قادر به اجرای 8K HDR با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و قابلیت رهگیری پرتو خواهد بود.

این اعلامیه با انتقادات و شک و تردید زیادی از جانب بازیکنان روبرو شده که در بهترین حالت هنوز در مورد شایستگی بازی‌های بلاک‌ چین متقاعد نشده‌اند و در بدترین حالت معتقدند که این یک کلاهبرداری است.

برخی همچنین اشاره کردند که به نظر می‌رسد لوگوی کنسول برداشتی وارونه از لوگوی گیم کیوب GameCube است. این شرکت در توییتر پاسخ داد:

به نظر آشنا است، اما گیم کیوب یک جی G دارد و مکعب نشان دهنده نام آن‌ها است. مکعب ما نشان دهنده بلاک‌ چین است و پی P مخفف پولیوم Polium است.

البته آن‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند «از لوگوی GameCube کپی نکردیم. اما یک تصویرگر جدید استخدام می‌کنیم تا لوگوی جدید و منحصر به فردی برای ما طراحی کند».

در رابطه با عدم وجود هیچ بازی تایید شده، پولیوم گفت:

بازی‌هایی برای کنسول وجود خواهد داشت و به زودی اطلاعیه‌های آن‌ها را اعلام خواهیم کرد. در حال حاضر با توسعه‌دهندگان بازی صحبت می‌کنیم.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.