ریپل

یکسال انتظار برای ریپل، تکلیف دارندگان ریپل چه می‌شود؟ – پادکست

کمتر کسی هست که در دنیای کریپتو فعالیت داشته باشه و در جریان دادگاه‌های پر سروصدای ریپل نباشه. در جدیدترین اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، پرونده ریپل رو بررسی کردیم تا ببینیم بالاخره تکلیف هفتمین رمزارز بزرگ بازار به چه صورت خواهد بود؛

پس اگه شما هم توی سبد سرمایه‌گذاریتون ریپل دارید؛ این پادکست رو از دست ندید!

پادکست امروز را گوش کنید:

یازده ماه پیش، درست زمانی که جامعه رمز ارزی خیره‌ی حرکت قدرتمند ریپل از محدوده ۳۰ سنت به قله ۸۰ سنت بود، یک خبر شوکه کننده، ریپل رو ضربه فنی کرد و ریپل با یک شتاب مرگ آور، به دره ۱۷ سنت سقوط کرد.

ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل با عنوان عرضه ریپل به عنوان اوراق بهادار، بدون اخذ مجوز از این کمیسیون، سرنوشت این رمز ارز رو تغییر داد و تا امروز هم، ریپل هنوز درگیر دادگاه و کمیسیونه.

حالا سوال اینجاست … تکلیف دارندگان ریپل چی میشه ؟ با این اپیزود ما همراه باشید.

اکسکوینویی ها سلام عصر دوشنبه 24 آبان ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و در اپیزود 105 م از مجموعه پادکستهای رادیو اکسکوینو به سراغ بررسی ریپل میریم و می خوایم ببینیم با توجه به شواهد موجود، بالاخره پرونده ریپل توی دادگاه پیروز میشه یا نه !

حدود ۱۱ ماه پیش بود که سومین رمز ارز جهان، درگیر یک پرونده قضایی توی آمریکا شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار یا همون SEC، از ریپل شکایت کرد، چرا که SEC معتقده ریپل مثل بیت کوین و اتریوم غیر متمرکز نیست.

این جنجال باعث سقوط بیش از ۶۰ درصد ارزش توکن‌های ریپل شد. توی چند ماه اخیر، کشمکش‌های زیادی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار وجود داشت و هر ماه اخبار ضد و نقیضی درباره موفقیت احتمالی ریپل توی دادگاه منتشر میشد.

این در حالی بود که صرافی‌های مختلفی از جمله بایننس آمریکا، ریپل رو از فهرست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده خودشون حذف کردن.

توی این چند ماه، فعالیت ریپل کم نمیشه و با قدرت، به توسعه خودش توی حوزه مالی ادامه میده. تا جایی که خیلی از کشورها مثل ژاپن به صورت رسمی از اکوسیستم ریپل دفاع میکنن. مثلا اداره خدمات مالی ژاپن که یکی از نهادهای قانون‌گذار ژاپنه، بصورت رسمی اعلام میکنه که ریپل یک ارز دیجیتاله و اوراق بهادار به حساب نمیاد.

چند وقت بعد هم دادگاه با درخواست وکلای شرکت ریپل لبز (labs) برای امکان دسترسی به اسناد داخلی SEC ، موافقت میکنه و ریپل به اسناد خودش و رویکرد کمیسیون نسبت به تعریف ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا میکنه. از طرف دیگه هم به ریپل اجازه داده میشه تا در روند تامین ادله خود، از صورت جلسات و یادداشت های داخلی کمیسیون، استفاده کنه.

این خبر یکی از بزرگترین موفقیت‌های ریپل در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا محسوب میشد. این موفقیت باعث رشد بیش از ۲۰۰ درصدی قیمت ریپل میشه و اون رو از محدوده ۶۰ سنت، به نزدیکیای ۲ دلار میرسونه!!

در حال حاضر، امیدواری های زیادی نسبت به موفقیت کامل ریپل در جامعه رمز ارزی دیده میشه. تا جایی که بعضی ها پیش بینی میکنن که اگر ریپل با قاطعیت پیروز دادگاه بشه و به عنوان یک کالا پذیرفته بشه، قیمتش میتونه به بالای ۵۰۰ دلار هم برسه!!

این اتفاق نه تنها برای ریپل، بلکه برای کل جامعه ارزهای دیجیتال میتونه سرنوشت ساز و درخشان باشه.

البته این رو هم باید در نظر بگیریم که پذیرش رسمی ریپل لزوما ارتباطی با افزایش قیمت اون نداره، چرا که بانک هایی که از ریپل برای انجام تراکنشهای مالی خود استفاده میکنن، بخاطر نگرانی از نوسانات قیمتی، ریپل رو به صورت طولانی مدت نگه نخواهند داشت . درسته که این موضوع باعث افزایش حجم معاملات ریپل میشه اما لزوما باعث رشد چشمگیر قیمت نمیشه.

باید منتظر بمونیم تا ببینیم بعد از اعلام نتیجه نهایی و قطعی دادگاه، چه سرنوشتی در انتظار این ارز دیجیتال پر طرفدار خواهد بود.

خب دوستان نظر شما چیه؟ به نظرتون ریپل میتونه پاداش اعتماد و صبر هودلرهای خودش رو بده؟ آیا موفقیت میتونه تاثیر بزرگی توی صنعت ارزهای دیجیتال بذاره ؟ 

لطفا نظرات خودتون رو توی همین پست برای ما بنویسید تا بتونید با خوندن نظرات دیگران، تصمیم گیری بهتری نسبت به نگهداری این ارز دیجیتال داشته باشید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.