یک کیف‌ پول متعلق به بنیاد لونا ممکن است عامل سقوط اکوسیستم ترا باشد

بعد از یک ماه از فروپاشی اکوسیستم ترا Terra، UST و لونا LUNA، افشائیات جدیدی همچنان صورت گرفته است که علت واقعی این حادثه ناگوار را آشکار می‌کنند.

طبق گزارش شرکت‌ امنیت بلاک چین آپسالا سکیوریتی Uppsala Security و کوین‌دسک کره نشان می‌دهد که ممکن است ترافورم لبز Terraform Labs یا بنیاد لونا مستقیما عامل سقوط و فروپاشی اکوسیستم ترا در هفته دوم ماه مه باشد. این گزارش نشان می‌دهد، کیف‌پولی که توسط چندین نهاد مستقل مانند نانسن و جامپ کریپتو به‌عنوان مقصر اصلی و عوامل اولیه سقوط ترا شناخته می‌شود، ممکن است تحت مالکیت یا کنترل ترافورم لبز یا بنیاد لونا باشد.

حالا تحلیل شرکت امنیت بلاک چین آپسالا سکیوریتی بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای، تجزیه و تحلیل تراکنش‌های منجر به سقوط ترا، ارتباط این کیف‌پول با چند حساب بایننس، کیف پول‌های ترافورم لبز و بنیاد لونا به این نتیجه‌گیری رسیده که احتمالا ترافورم لبز یا بنیاد لونا صاحب این کیف‌پول هستند. این امر بدان معناست که ترافورم لبز یا بنیاد لونا یک تراکنش مالی انجام داده‌اند که باعث سقوط ترا شده است. لازم به دکر است که مسئولین بنیاد لونا چنین ادعایی را رد کرده‌اند.

برخلاف گزارش‌ها مبنی بر سقوط توکن‌های ترا، فروپاشی ترا ناشی از اقدامات داخلی است. بر اساس این گزارش، یک کیف‌پول منجر به فروپاشی گسترده توکن های ترا شد که متعلق به آزمایشگاه ترافورم است.
پس از اینکه TerraUSD (UST) پیوند خود را با دلار از دست داد، این موضوع سقوط لونا و سایر ارزهای دیجیتال را در پی داشت.
شرکت‌ امنیت آپسالا و همچنین کوین‌دسک تحقیقاتی را برای کشف علت اصلی سقوط ترا آغاز کردند.
گزارش ها نشان می‌دهد که این کیف پول در ۷ می ۲۰۲۲، درست همان روزی که UST پیوند خود را با دلار از دست داد، ساخته شد.

اپراتورهای کیف پول، USDC را به صرافی کوین‌بیس Coinbase مستقر در سانفرانسیسکو واریز کردند و همچنین مقادیر زیادی از UST را به سایر پلتفرم‌های معاملاتی در سطح جهان واریز کردند، حرکتی که باعث از بین رفتن استیبل‌کوین الگوریتمی ترا شد.

این اولین بار نیست که دوکوان و شرکت او قبل از سقوط ترا متهم به انجام کارهای غیرقانونی می‌شوند. همانطور که در گزارش‌ها آمده است، دوکوان بیش از ۲ میلیارد دلار را قبل از فروپاشی ترا نقد کرد.

دیروز، فت من FatMan اینفلوئنسر محبوب ترا اشاره کرد که دوکوان دارای یک کیف پول مخفی است که از آن برای دستکاری رای‌گیری در مورد پیشنهادات جدید استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که همه چیز مطابق میل او پیش می‌رود.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.