سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

2 اصل مهم برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال – پادکست

در جدیدترین اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، به بررسی فوت کوزه‌گری سرمایه‌گذاری در رمزارزها پرداخته‌ایم. اگر شما هم یکی از سرمایه‌گذاران دنیای ارزهای دیجیتال هستید؛ این اپیزود را از دست ندهید!
با رادیو اکسکوینو به‌روز باش!

پادکست امروز را بشنوید:

نوسان قیمت در بازار ارزهای دیجیتال، همیشه وجود داشته و این روند، احتمالا در آینده هم ادامه داره. بنابراین، بهتره در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که کمترین ریسک ضرر رو دارن.

اکسکوینویی‌ها سلام . عصر دوشنبه 3 آبان ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم همراه شمام با یک پادکست کریپتویی دیگه از رادیو اکسکوینو .

قراره در این اپیزود، اصول مهمی رو بهتون آموزش بدیم که تا حد امکان، ریسک سرمایه‌گذاری در رمزارزها رو کاهش می‌دن.

از نوسان بالای ارزهای دیجیتال همین بس که ارزش این بازار ابتدای سال 2020، 361 میلیارد دلار بود ولی در پایان همین سال، چهار برابر رشد کرد و به 1 تریلیون دلار رسید. فقط چند ماه بعد یعنی در ماه می 2021، ارزش بازار کریپتو دو و نیم تریلیون دلار رو هم رد کرد.

ولی بعدش و فقط تو چند هفته، 800 میلیون دلار از ارزش همین بازار، دود شد و به هوا رفت.

واقعیت اینه که این نوسان‌ها در بازار کریپتو، چیز جدیدی نیستن و قدیمی‌تر‌ها کاملا با اون آشنایی دارن. ولی آمارها نشون می‌ده که در یک سال گذشته، 25میلیون آدرس کیف پول جدید روی بلاکچین‌ها ثبت شده. این عدد نشون می‌ده که تعداد کاربران جدید در بازار هم به شدت بالا رفته. خیلی‌ از این تازه‌واردا هم احتمالا تا حالا این نوسان‌ها رو تجربه نکردن.

برای این دسته از سرمایه‌گذارا، نوسانات بازار کریپتو واقعا می‌تونه وحشتناک باشه. ولی میشه با استفاده از دو اصل مهم، ترس ریزش بازار و از بین رفتن سرمایتون رو برای همیشه از خودتون دور کنید.

اصل اول: کاربرد پروژه و جامعه کاربری

همیشه این سوال رو از خودتون بپرسید که: آیا این پروژه کاربردی داره؟ و چه کسی از اون حمایت می‌کنه؟ جدا از اینکه کاربردی بودن می‌تونه آینده یک رمزارز رو تضمین کنه، اما جامعه‌ای که پشت این ارز هستن هم خیلی مهمه. یه مثال خوب برای این موضوع، دوج‌کوینه. دوج با اینکه واقعا کاربرد خاصی نداره، ولی با جامعه‌ای قدرتمندی که پشتش داره، امسال تونست پرواز چند هزار درصدی داشته باشه.

با اینکه خیلی‌ها معتقد بودن که دوج‌کوین اصلا رمزارز نیست و به هیچ دردی نمی‌خوره، دوج نوآوری جدیدی رو وارد بازار کرد. دوج‌کوین تونست از جامعه قدرتمندی که پشتش داره، به‌عنوان یک اهرم قوی استفاده کنه.

البته اینطور نیست که دوج‌کوین هیچ کاربردی نداشته باشه، بلکه درست تر اینه که بگیم کاربرد ساده‌ای داره. اتفاقا شاید ساده بودن کاربرد دوج‌کوین به‌عنوان یه روش پرداخت دیجیتال، باعث شده که فهم اون بین عموم سرمایه‌گذاران بیشتر شه.

طول عمر پروژه

طول عمر پروژه هم یکی از کلیدی‌ترین معیارهاس. پروژه‌ها نیازی ندارن که از ابتدا به ثبات برسن، اما برای اینکه در بلندمدت به فعالیتشون ادامه بدن،  ثبات خیلی اهمیت پیدا می‌کنه. به‌علاوه، باید بدونید که پروژه‌ها از چه روش‌هایی قراره درآمدزایی بکنن. برای اینکه طول عمر پروژه‌ها رو بتونین تشخیص بدین، بهتره این سوال رو از خودتون بپرسید که آیا این پروژه، قراره یه راه حل بلاکچین واقعی رو ارائه بده؟

به این نکته هم توجه کنید که بلاکچین رمزارز مورد نظرتون، تا چه اندازه کاربردهای عملی داره و چه تیم توسعه‌دهنده‌ای اونو ساختن؟ اگر یک بلاکچین رو به درستی و با دقت و دانش بالا نساخته باشن، ممکنه کلی ایراد امنیتی و نقص فنی داشته باشه و سرمایه شما رو در آینده به خطر بندازه.

جدا از این موارد، یادتون باشه که ماهیت بازار رمزارزها، با نوسانات بالا همراهه و به نظر هم نمی‌رسه که این عامل از بین بره. ولی با وجود این چالش بزرگ، همچنان می‌تونید با توجه به این دو اصل فاندامنتال که براتون گفتیم، این ریسک رو کاهش بدید.

به نظر شما کدوم پروژه‌ها از بنیاد و آینده بهتری در بازار رمزارزها برخوردارن؟ می‌تونید نظراتتون رو برای ما کامنت بذارید.

همراهان عزیز رادیو اکسکوینو ضمن تشکر از همراهی شما تا این بخش از پادکست، به اطلاعتون میرسونم که شما میتونید برای شنیدن پادکست های ما به کانال ما در کست باکس و ناملیک مراجعه کنید .

با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.