سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
حمایت قیمتی بیت کوین

سطوح قیمتی سرنوشت‌ساز برای بیت کوین

قیمت بیت‌ کوین در روزهای پایانی ماه فوریه وارد یک فاز اصلاحی (کاهشی) شده است؛ به‌طوری که قیمت این رمز ارز طی چند روز، از قله قیمتی 58 هزار دلار به حدود 44 هزار دلار کاهش یافته است. در چینین شرایطی به‌نظر می‌رسد سرخوشی ناشی از رشد مداوم قیمت بیت کوین، برای مدتی متوقف خواهد‌ شد؛ با این حال، روند قیمتی بیت کوین در بازه‌های زمانی بلندمدت همچنان پر قدرت است و بعید به نظر می‌رسد که این کاهش قیمت برای مدت طولانی ادامه یابد. در ادامه، با اکسکوینو همراه باشید تا سرنوشت‌ساز ترین محدوده‌های حمایتی بیت کوین را بررسی کنیم. ‍‍‍‍‍‍

شاخص ترس و طمع بیت کوین که شاخصی برای اندازه گیری احساسات معامله‌گران و بازار است، در روزهای اخیر ، به عدد 56 کاهش یافته است؛ در حالی که این شاخص برای یک ماه تمام برابر با عدد 90 یا بالاتر از آن بود. هرچه عدد شاخص ترس و طمع بالاتر باشد؛ به‌معنای طمع بیشتر ‌سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین و افزایش قیمت این رمز ارز است. برعکس، هرگاه این شاخص نزولی شود، نشان دهنده افزایش نگرانی معامله‌گران از ریزش بیشتر قیمت‌ها و تمایل آن‌ها به خروج از بازار خواهد بود. ‍‍‍‍‍‍

 

نقاط قیمتی سرنوشت‌ساز برای بیت کوین

نباید فراموش کرد که ریزش قیمتی بیت کوین در چند روز گذشته، ممکن است به سرعت متوقف و روند افزایش قیمت این رمز ارز بار دیگر آغاز شود؛ چراکه بیت کوین، در یک بازار گاوی (رشد تقاضا و افزایش قیمت‌ها) قرار دارد. در یک بازار گاوی، ممکن است قیمت برای مدتی نزولی شود یا درجا بزند؛ اما در نهایت با قدرت به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین، این کاهش قیمت در همه بازارهای گاوی رخ می‌دهد. 

روند کاهشی بیت کوین پس از برخورد به سد مقاومتی 58 هزار دلار به‌طور مداوم ادامه داشته است؛ به طوری که قیمت این رمز ارز چند حمایت مهم را از دست داده است. در واقع، زمانی که حمایت 55 هزار دلاری برای بیت کوین از دست رفت، قیمت آن طی چند روز به حمایت مهم 45 هزار دلاری رسید؛ با این حال، باز هم قیمت بیت کوین کاهش یافت تا نگاه معامله‌گران به کانال قیمتی 42 هزار و 500 دلار باشد. اگر قرار باشد قیمت بیت کوین به روند صعودی بازگردد، این حمایت باید حفظ شود؛ در غیر این صورت، محدوده حمایت بعدی برای بیت کوین بین 37 هزار 500 تا 39 هزار دلار خواهد بود. 

بررسی نمودار بیت کوین در بازه‌های زمانی بلندتر، نشان از قدرت روند قیمت بیت کوین دارد؛ اگرچه ممکن است در بازه‌های کوتاه‌تر، روند قیمتی این رمز ارز تضعیف شده باشد. اگر محدوده حمایتی 42 هزار و 500 دلار برای بیت کوین حفظ شود، می‌توان انتظار داشت که در صورت شکست مقاومت 50 تا 51 هزار دلار، این رمز ارز به قیمت‌های بالاتر نیز برسد. حتی، کاهش قیمت بیت کوین تا کف محدوده حمایت 37 هزار دلاری نیز طبیعی و منطقی است و همچنان می‌تواند در یک بازار گاوی رخ بدهد. به زبان ساده، اگر تا پایان سال 2021، قیمت بیت کوین همچنان بالاتر از 30 هزار دلار باقی بماند، می‌توان بازار بیت کوین را همچنان گاوی دانست. 

 

معمولا قیمت بیت کوین در مارس کاهش می‌یابد

تاریخچه بازار بیت کوین نشان می‌دهد که عملکرد بیت کوین در ماه مارس، درخشان نبوده است. در سال‌های گذشته، قیمت بیت کوین در این ماه، وارد فاز اصلاحی شده است. به ویژه، کاهش 15 تا 60 درصدی قیمت بیت کوین در ماه مارس سال‌های 2015، 2016، 2018 و 2020 از دیگر سال‌ها شدیدتر بوده است. 

البته که ریزش بازار بیت کوین در ماه مارس 2020، به دلیل پاندمی‌کرونا رخ داد؛ با این حال، اغلب دوره‌های کاهش قیمت این رمز ارز در ماه مارس رخ داده‌اند؛ بنابراین، ممکن است در مارس امسال نیز شاهد کاهش قیمت بیت کوین باشیم. 

به‌طور کلی، اصلاح قیمت یک دارایی مثل بیت کوین، می‌تواند برای چندین هفته ادامه داشته باشد و نباید تصور کرد که این کاهش قیمت در یک بازه کوتاه به پایان می‌رسد؛ از این رو، کاهش قیمت بیت کوین به محدوده 35 هزار تا 40 هزار دلار، قابل پیش‌بینی است. 

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.