4 اشتباه تکنیکال در بازار خرسی

4 اشتباه تکنیکال ممنوعه در بازار خرسی ! / پادکست

در اپیزود قبلی به طور مفصل با بازار خرسی آشنا شدیم. حالا همونطور که قولش رو بهتون داده بودیم، قراره 4 اشتباه تکنیکال و مهمی که به هیچ عنوان نباید در بازار خرسی مرتکب بشید رو با هم مرور کنیم. اگه دوستی دارید که مدام توی بازارهای خرسی ضرر می‌کنه، همین حالا این پادکست رو براش بفرستید.

این اپیزود رو می‌تونید در پلتفرم پادگیر انکر هم بشنوید!

این اپیزود جذاب و کاربردی رو از دست ندهید!

پادکست رادیو اکسکوینو: 4 اشتباه تکنیکال ممنوعه در بازار خرسی

اکسکوینویی‌های عزیز سلام. من ساحل اختری هستم و اینجا رادیو اکسکوینوعه. امروز قراره که با 4 تا از مهم‌ترین و زیان‌آورترین اشتباهات تکنیکال بازار خرسی آشنا بشیم. پس تا آخر این اپیزود همراه اکسکوینو باشید. خب یک راست بریم سر اصل مطلب!

اشتباه تکنیکال اول:

تلاش برای گرفتن چاقوهای در حال سقوط

اولین و بزرگترین اشتباهی که می‌تونید در بازار نزولی مرتکب بشید، اینه که تلاش کنید در این روندهای نزولی مدام در کف خرید کنید. ممکنه فکر کنید در بازار خرسی، یک رمزارز زیر قیمت واقعی خودش معامله می‌شه و فرصت خوبی برای خریده، اما باید این موضوع رو هم در نظر بگیرید که امکان داره بازار به سقوطش ادامه بده.

به همین خاطر، بعضی وقتا تلاش برای خرید در کف، کاری شبیه گرفتن چاقوهای در حال سقوطه. حالا در صورتی که مطمئن بودید قیمت یک دارایی در سطح بسیار جذابی برای خرید قرار داره، می‌تونید با استفاده از روش میانگین معادل دلاری به مرور، خریدهای پله‌ای خودتون رو انجام بدید. این روش، روشی ثابت‌شده و موثره که باعث می‌شه خریدهای منظم و کوچک میانگین قیمت خرید یا فروش شما رو متعادل کنه و این شکلی، به شما در غلبه بر نوسانات کمک کنه.

اشتباه دوم:

2-            سرمایه‌‎گذاری روی رمزارزهای پرنوسان

توی بازار خرسی لازمه که در رابطه با تقسیم‌بندی پورتفوی خودتون یک تجدید نظری داشته باشید. در چنین شرایطی، معمولا اکثر فعالای حرفه‌ای بازار از آلت‌کوین‌ها فاصله می‌گیرند و اکثر سبد سرمایه‌گذاریشون رو به بیت‌کوین و اتریوم اختصاص می‌دن. دلیل هم اینه که وقتی نوسانات بازار بالا می‌ره، سرمایه‌گذارها برای کم کردن ریسک سبدشون، از رمزارزهای پرنوسان فاصله می‌گیرند و به دارایی‌های مطمئن‌تر روی می‌یارن.

اگه تصمیم دارید که در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنید، حتما این نکته رو در نظر بگیرید که بخش اصلی سرمایه خودتون رو به این دارایی‌های مطمئن اختصاص بدید. اینکه چه آلت‌کوینی رو برای تکمیل سبد سرمایه‌گذاری خودتون انتخاب می‌کنید، به دیدگاه و استراتژی شخصی شما بستگی داره. تنها چیزی که باید در نظر بگیرید اینه که در بازارهای خرسی، معمولا بیت‌کوین عملکرد بهتری نسبت به آلت‌کوین‌ها داره که داده‌های تاریخی هم گواه این موضوع هستند. البته این رو هم یادتون نره که هیچ تضمینی نیست چرخه‌های قبلی این بار هم عینا تکرار شوند و دقیقا همان روندها رو در بازار شاهد باشیم.

3-            بی‌توجهی نسبت به عرضه در گردش هر رمزارز

پروژه‌های زیادی وجود دارند که آزادسازی حداقل درصدی از توکن‌های خودشون رو در برنامه دارند. حالا ایراد کار کجاست؟ در طرح‌های آزادسازی توکن، احتمال اینکه افراد بخواهند توکن‌های آزاد شده رو در این بازار نزولی بفروشند، نسبت به اینکه بخواهند آن‌ها رو نگه دارند، بیشتره. یعنی ممکنه در دوره آزادسازی توکن‌‎ها، احتمالا ما با افزایش عرضه مواجه می‌شیم. در نتیجه، شما باید به پروژه‌هایی که عرضه آزاد شده زیادی دارند، توجه ویژه‌ای داشته باشید. با مقایسه ارزش بازار کاملا رقیق‌شده یا FDV در کوین‌مارکت‌کپ با ارزش واقعی بازار، متوجه می‌شید که حجم کل بازار وقتی که تمام کوین‌ها عرضه شده باشند، چقدر خواهد بود.

حجم بازار کاملا رقیق شده که به آن Fully Diluted Valuation  یا به اختصار FDV هم گفته می‌شه، به معنی ارزش کل بازار یک دارایی دیجیتال در زمانیه که تمام کوین‌ها یا توکن‌های آن عرضه شده باشند. پس لازمه به معیار FDV یک پروژه و برنامه سرمایه‌گذاری آن توجه بیشتری داشته باشید.

حالا وقت اونه که به سراغ اشتباه تکنیکال بعدی برویم.

4-            استفاده از معاملات اهرم‌دار شورت

ممکنه بازار نزولی باشه؛ اما باز هم نمی‌شه گفت که تمام قیمت‌ها به طور خودکار و همزمان از سطح فعلی پایین‌تر میان. یکی از مخرب‌ترین اشتباهات در بازار خرسی، سفارش شورت روی هرکدام از رمزارزهاست. چون معمولا سفارش‌های شورت با استفاده از مشتقات یا ابزارهای اهرمی انجام می‌شن. حتی اگه فکر می‌کنید که قیمت یک شت‌کوین در نهایت سقوط می‌کنه، نباید توان جامعه قدرتمندی که حاضره هرکاری انجام بده تا قیمت پایین‌تر نره رو نادیده بگیرید. آنها می‌تونند قیمت رو خیلی بیشتر از مدتی که فکرش رو بکنید بالا نگه دارند و همینجوری، باعث لیکوئید شدن شما بشن. ریسک معاملات اهرمی به قدری بالاست که می‌تونه صندوق‌های تامین سرمایه چند میلیارد دلاری رو ورشکست کنه. پس حواستون رو جمع کنید!

خب به پایان این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو رسیدیم! حالا وقتشه که توی کامنت بنویسید تا به امروز، کدوم یک از این اشتباهات تکنیکال رو بیشتر انجام می‌دادید؟

شما خودتون چه راه‌حلی برای روزهای قرمز بازار دارید؟

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.