چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
بیت کوین

4 دلیل که برای خرید رمز ارز متقاعدتان می‌کند!

طی ماه‌های اخیر و با رشد چشمگیر قیمت‌ رمز ارزها، معامله‌گران متعددی به این بازار وارد شده‌اند؛ با این حال هنوز هم هستند کسانی که نسبت به آینده رمز ارزها، خوشبین نیستند و آن‌ها را یک دارایی واقعی نمی‌دانند. در این مطلب، چهار دلیل مهم که می‌تواند به خرید رمز ارز ترغیب‌تان کند را بررسی می‌کنیم.

1-رشد استقبال عمومی از رمز ارزها

در یک سال گذشته، رشد استقبال عمومی از بیت کوین و دیگر رمز ارزها بین موسسات سرمایه‌گذاری بزرگ و سرمایه‌گذاران خرد، افزایش چشمگیری داشته است. به ویژه، برخی از بزرگ‌ترین و نوآورانه‌ترین شرکت‌های حوزه مالی در جهان، در حال ورود به حوزه رمز ارزها هستند تا از این روند عقب نمانند. در ماه فوریه، شرکت خودروسازی تسلا، یکی از ارزشمندترین شرکت‌های جهان، تعداد قابل توجهی بیت کوین را به ارزش 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد.  شرکت پرداخت‌های دیجیتالی اسکوئر (Square) نیز در همین ماه تصمیم به خرید 170 میلیون دلار بیت کوین گرفت. شرکت‌ پی پل (PayPal) نیز از این پس امکانی را برای کاربرانش فراهم کرده است که کاربران بتوانند با حساب پی پل خود از بیت کوین برای پرداخت‌ها استفاده کنند.  مدیر عامل صرافی بایننس نیز اعلام کرده است که موسسات سرمایه‌گذاری بیشتری به خرید بیت کوین روی آورده‌اند و به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه خواهد یافت. 

2- بی‌نیاز از اعتماد به دولت‌ها و حکومت‌ها

رشد استقبال شرکت‌های بزرگ، تنها دلیل قدرت فناوری بلاکچین که رمز ارزها بر اساس آن ساخته می‌شوند، نیست. از دیدگاه یک سرمایه‌گذار باهوش، ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم می‌توانند موجب از بین رفتن یک ریسک مهم شوند: اعتماد به دولت‌ها و موسسات مالی بزرگ. 

سرمایه‌گذاری در رمز ارزهای معتبری مثل بیت کوین، روش‌های مسالمت‌آمیزی هستند که نیاز افراد برای اعتماد به دولت‌ها و موسساتی مالی را کاهش می‌دهد. این نهادها نتوانسته‌اند در این سال‌ها، از افراد در برابر زیان‌های ناشی از نوسانات بازارهای سنتی مثل بازار سهام محافظت کنند. مبادلات و پرداخت‌هایی که با ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند، نیاز به طرف سوم مثل بانک‌ها یا موسسات ندارند و تحت مدیریت آن‌ها نیستند؛ بلکه بر اساس پروتکل‌های کدنویسی شده و بر بستر بلاک چین انجام می‌شوند.

3-کاهش ریسک سرمایه‌گذاری

پاتریک وارد، بنیان‌گذار نانوگلوبالز (NanoGlobals) و از مدیران سابق شرکت اوراق بهادار ودبوش (Wedbush Securities) درباره رمز ارزها می‌گوید:« در سال 2017، بسیاری از شرکت‌های بزرگ وال‌استریت تصور می‌کردند که بیت کوین هیچ ارزشی ندارد. در همان سال، جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان، بیت کوین را یک کلاه‌برداری بزرگ دانست که هر کس بابت آن پولی پرداخت کند، یک روز باید تقاصش را بدهد! حالا، در زمانی که قیمت سهام شرکت‌ها روبه افول است و شرایط اقتصادی جهان به دلیل کرونا وارد مخمصه شده است، خرید بیت کوین به یکی از راه‌های متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری این افراد برای کاهش ریسک تبدیل شده است.»

4-دارایی‌هایی با زنجیره تامین محدود

بیت کوین و برخی از رمز ارزهای دیگر از نظر ذخایر، شبیه به طلا و نقره هستند و از این نظر، می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش سرمایه افراد مورد استفاده قرار بگیرند. 

دنیل پولوتسکی، مدیرعامل کوین‌فلیپ (coinflip) که بزرگترین زنجیره دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در جهان را داراست، استدلال می‌کند که ترکیب علاقه روزافزون موسسات سرمایه‌گذاری به بیت کوین و حجم پول بالایی که در آمریکا به این بازار وارد می‌شود، موجب می‌شود که بسیاری از آمریکایی‌ها به‌طور بی‌سابقه‌ای به حضور در بازار بیت کوین ترغیب شوند. به اعتقاد او، کل بیت کوین قابل عرضه بر اساس پروتکل این رمز ارز تعداد 21 میلیون واحد است که 18 میلیون از این بیت‌کوین‌ها، اکنون در حال چرخش هستند و 3 میلیون دیگر نیز هنوز استخراج نشده‌اند؛ از این رو، بیت کوین به دلیل زنجیره تامین محدود، با رشد ارزش مواجه می‌شود.

منبع: Decrypt 

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.