اکسکوین چیست

همه چیز درباره اکسکوین

این روزها ابهاماتی در خصوص اکسکوین مطرح شده است که لازم می دانیم به منظور شفاف شدن ابعاد موضوع، توضیحات زیر را برای تنویر افکار عمومی اعلام کنیم.

اکسکوین یک توکن ساخته‌شده بر بستر اتریوم بوده که تیم فنی اکسکوینو آن را به عنوان یک پروژه تحقیقاتی فنی ایجاد کرده است و وایت پیپر (white paper) آن نیز موجود است.

اکسکوین یک توکن است که سامانه اکسکوینو از آن به‌عنوان یک روش امتیازدهی به کاربران وفادار درون سامانه خود استفاده می‌کند. یعنی افرادی که در سامانه اکسکوینو  به ترید رمز ارزها می‌پردازند، به‌عنوان امتیاز وفاداری، جایزه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود که به شکل اکسکوین به آن‌ها پرداخت می‌شود. بنابراین اکسکوینو، قرار نیست با فروش اکسکوین سود کند یا کاربری را وادار کند که اکسکوین خریداری کند، بلکه از آن برای پرداخت جایزه به مشتریان خود بهره می‌گیرد.

اکسکوین یک توکن ERC-20 است، اما کاربرد داخلی دارد

توکن اکسکوین بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده ، اما همه زنجیره تامین (کل تعداد موجود) آن به داخل پلتفرم اکسکوینو منتقل شده است تا از آن به‌عنوان یک امتیاز وفاداری برای پاداش به مشتریان استفاده شود.

توجه به این نکته مهم است که اکسکوینو هیچگاه توکن اکسکوین را در هیچ پلتفرم خارجی ثبت نکرده و برای آن تبلیغی انجام نداده است. بنابراین، اکسکوین یک امتیاز داخلی درون سامانه اکسکوینو است و تا امروز نیز در داخل پلتفرم استفاده گردیده است، لذا کارمزد تبدیل‌ها در داخل سیستم با کارمزد انتقال داخل شبکه متفاوت است. استفاده داخلی از اکسکوین هیچ گونه کارمزدی ندارد و دقیقا مانند دیگر صرافی‌ها است که کارمزد معاملات در داخل پلتفرم خود را با کمترین قیمت و با بالاترین سرعت انجام می‌دهند.

اکسکوین در هیچ پلتفرم دیگری به جز اکسکوینو عرضه نشده است

اگر قرار بود اکسکوین نیز به‌عنوان یک استیبل کوین مثل تتر در پلتفرم‌های مختلف مبادله شود، در آن صورت باید پیش از انتشار، قواعد خاصی را اعمال می‌کرد، اما همانطور که گفته شد اکسکوین فقط یک امتیاز داخلی پلتفرم اکسکوینو بوده که به شکل توکن است و به شکل پاداش به مشتریان وفادار پرداخت می‌شود. آن‌ها نیز می‌توانند پاداشی که به صورت اکسکوین دریافت می‌کنند را به سایر دارایی‌های دیجیتالی تبدیل کنند.

کاربرد اکسکوین برای تبلیغات

جشنواره‌هایی که در سامانه اکسکوینو برگزار شده و در آن توکن اکسکوین به کاربران اعطا شد، یکی از روش‌های تبلیغاتی آنلاین است که به‌صورت ریفرال (معرفی دوستان) انجام می‌شود و این استراتژی مارکتینگ در همه استارتاپ‌ها و شرکت‌های ایرانی و خارجی انجام می‌شود. همچنین، بخشی از کارمزدی که برای مبادلات رمز ارزها از کاربران دریافت می‌شود، در قالب کش بک (cashback) و با استفاده از اکسکوین به‌عنوان یک روش تبلیغاتی برای تشویق کاربران، به آن‌ها بازپرداخت می‌شود.

2 نظرات

  1. خسته نباشید عرض می کنم

  2. سلام چرا مدتی است توکن اکسکوینو غیر فعال شده و نمی شود به آن واریز کنی ضمنا چرا برای معرفی دوستان جایزه واریز نمی شود

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.