شبکه تست نت TON

غیر فعال شدن شبکه آزمایشی TON تا یک ماه آینده

پروه بلاک چین تلگرام که شبکه متن باز تلگرام (TON) نام دارد در ماه می 2020 لغو شد اما به نظر می‌رسد شبکه آزمایشی TON طی یک سال گذشته به فعالیت خود ادامه داده است.

گروه رسمی توسعه دهندگان TON در جریان به روز رسانی انجام شده در تاریخ 6 ژوئن اعلام کردند که حمایت خود از شبکه آزمایشی TON را متوقف خواهند کرد. سایر اعتبار سنج‌های این شبکه نیز تا تاریخ 1 آگوست دست از کار خواهند کشید. توصیه می‌شود که شرکت کنندگان در این شبکه تمام اطلاعات خود را ذخیره کرده و فرآیندهای آزمایش خود را متوقف کنند.

با اینکه غیر فعال شدن این شبکه طی یک ماه آینده در دستور کار قرار دارد ولی شرکت‌کنندگان در شبکه آزمایشی TON  همچنان می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. برای این منظور کاربران می‌توانند اعتبار سنج شبکه آزمایشی خود را نصب کنند. این موضوع با جزییات کامل در سه سند مجزا شامل دستورالعمل های لازم برای نود کامل، تاییدکنندگان و توکن‌های آزمایشی گرام توضیح داده شده است.

عرضه شبکه آزمایشی TON در سپتامبر 2019

شبکه تلگرام
توقف تون توسط تلگرام

تلگرام در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۹، شبکه آزمایشی TON را عرضه کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تاریخ ۳۱ اکتبر سال گذشته نسخه آزمایشی آلفای کیف پول iOS را برای توکن اصلی خود یعنی توکن گرام عرضه کرد. اما برنامه‌های TON هرگز به طور کامل محقق نشد، زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ناگهان ICO تلگرام به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار را غیرقانونی خواند.

تلگرام پس از پشت سر گذاشتن کشمکش‌های طولانی با قانونگذاران آمریکایی تصمیم گرفت پروژه TON را متوقف کرده و طبق حکم نهایی دادگاه و طبق اعلان رسمی پاول دوروف (Pavel Durov) مدیرعامل تلگرام 1.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاران را به آن‌ها بازگرداند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.