اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۱ اردیبهشت)

کوین اولیری: بیت کوین همیشه طلاست

کوین اولیری (Kevin O’Leary)، تاجر معروف کانادایی، گفت بیت کوین (Bitcoin) در درازمدت از همه رمز ارزها مانند اتریوم (ethereum) بهتر عمل می‌کند و تاکید کرد بیت کوین همیشه طلا خواهد بود. او در گفتگوی روز چهارشنبه با سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت موسسات مختلف در حال نشان دادن علاقه به بیت کوین هستند. این سرمایه‌گذار معروف تاکید کرد اتریوم همیشه در جایگاه دوم نسبت به بیت کوین خواهد بود.

منبع: bitcoin.com

درآمد ۱ میلیارد دلاری شرکت معروف از فروش ۱ درصد سهام کوین‌بیس

شرکت اینترکانتینتال اکسچنج (Intercontinental Exchange Inc.)، اوپراتور بازار بورس نیویورک (New York Stock Exchange)، با فروش ۱.۴ درصد سهم خود از سهام صرافی کوین‌بیس (Coinbase) موفق به کسب ۱.۲ میلیارد دلار (بدون کسر مالیات) درآمد شد. در ۳ ماه اول سال جاری (۲۰۲۱)، کوین‌بیس ۲ برابر کل سال ۲۰۲۰ درآمد داشته است. عرضه اولیه عمومی سهام کوین‌بیس ۲ هفته پیش در بازار سهام نزدک (NASDAQ) آغاز شد. 

منبع: beincrypto

پاول: صعود ناگهانی داج‌کوین و گیم‌استاپ نشان از حرکت حبابی در بازار سهام دارد

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا (Federal Reserve)، پس از چند روز برگزاری کمیته فدرال بازار باز (FOMC)، گفت فدرال رزرو به دنبال حفظ ثبات مالی است ولی بعضی اتفاقات در بازار سرمایه کمی حبابی هستند. او ادامه داد که کمیته FOMC به دنبال تورم کمی بالاتر از ۲ درصد است. در ارتباط با ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی (CBDC)، پاول گفت: ما خود را موظف به درک خوب این فناوری و سیاست‌های مربوطه می‌دانیم.

منبع: bitcoin.com

صعود ۱۵ درصدی توکن ریپل (XRP) در روز جمعه

در پی انتشار خبری در مورد امکان عرضه عمومی سهام ریپل (Ripple) پس از حل مناقشه حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، ارزش توکن بومی این شرکت (XRP) شاهد یک جهش ۱۵ درصدی در روز جمعه بود. این خبر توسط یکی از بزرگترین سهامداران خارجی ریپل یعنی گروه مالی اس‌بی‌آی (SBI Group)، یک غول مالی ژاپنی، منتشر شد.

منبع: businessinsider

خرید موسسه تحلیل داده‌های رمز ارز توسط صرافی کوین‌بیس

شرکت صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، ۲ هفته پس از آغاز عرضه عمومی سهامش در بازار بورس نزدک (NASDAQ)، اولین خرید بزرگ خود را انجام داد و شرکت پردازش داده‌های رمز ارزی اسکیو (Skew) را خریداری کرد. اسکیو این خبر را روز جمعه اعلام کرد. کوین‌بیس قصد دارد اطلاعات اسکیو را در شرکت زیرمجموعه کوین‌بیس پرایم (Coinbase Prime) استفاده کند تا با شفافیت بیشتر در بازار رمز ارزها امکان دسترسی بیشتر را برای سرمایه‌گذاری موسسات مالی ایجاد کند.

منبع: bitcoin.com

بانک مرکزی انگلستان در پی استخدام متخصصان ارز دیجیتال

بانک مرکزی انگلستان (Bank of England) با انتشار آگهی‌ استخدام به دنبال جذب متخصص با تجربه در حوزه ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی (CBDC) است. تاکنون، بیش از ۶۰ کشور مطالعات اولیه برای بررسی و آزمایش فناوری ارز دیجیتال را آغاز کرده‌اند ولی بانک مرکزی انگلستان همچنان هیچ تصمیم رسمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.  

منبع: beincrypto

سنای استرالیا خواهان بکارگیری از فناوری بلاک‌چین در این کشور شد

کمیته فن‌‌آوری و امور مالی سنای استرالیا، با انتشار گزارشی، خواستار استفاده از فناوری بلاک‌چین برای یک شبکه ملی ثبت اطلاعات املاک در این کشور شد. این گزارش خواستار شفافیت بیشتر در قوانین مربوط به قراردادهای هوشمند و ادامه تلاش‌ها برای برپایی یک استاندارد بین‌المللی برای فناوری دفترکل توزیع شده (distributed ledger technology) شد.

منبع: cointelegraph

فروش توکن‌های غیرمثلی از عکس‌های منتشر نشده کرت کوبین (Kurt Cobain)

عکس‌های دیده‌نشده از کرت کوبین، خواننده معروف گروه نیروانا (Nirvana)، به شکل توکن‌های غیرمثلی (NFT) از روز دوشنبه در قالب حراج به فروش گذاشته می‌شوند. این ۱۰۰ عکس را جسی فرومن (Jesse Frohman) تصویر برداری کرده است. کوبین در ۵ آوریل ۱۹۹۵ خودکشی کرد.  

منبع: bitcoin.com

کاردانو برای تامین ارتباط اینترنت پایدار در تانزانیا و زنگبار

بلاک‌چین کاردانو به عنوان زیرساخت لازم برای تامین ارتباط اینترنت پایدار در تانزانیا و مجمع‌الجزایر زنگبار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اینپوت آوتپوت (Input Output)، شرکت مهندسی تحقیق و توسعه محصول، با همکاری ورلد موبیل گروپ (World Mobile Group) اجرای این پروژه را بر عهده دارند.

منبع: bitcoin.com

ویزا: بیت کوین طلای دیجیتال است

آلفرد کلی (Alfred Kelly)، مدیرعامل شرکت پرداخت ویزا (Visa)، اعلام کرد این شرکت بیت کوین و سایر دارایی‌های رمز ارزی را به عنوان طلای دیجیتال تلقی می‌کند و قصد دارد فعالیت در این زمینه را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد خدمات پرداخت رمز ارزی را به مجموعه خدمات خود اضافه کند.  

منبع: cryptopotato

افزایش کاربران و تراکنش پلتفرم فانتوم پس از آپگرید اخیر

تعداد تراکنش های انجام شده بر بستر فانتوم (Fantom)، سریعترین پلتفرم بلاک‌چین، روز شنبه ۱ می (۱۱ اردیبهشت) رکورد جدیدی ثبت کرد و از عدد ۳ میلیون عبور کرد. آخرین آپگرید این شبکه امکان انجام هر تراکنش در ۱ ثانیه را فراهم کرده است.  

منبع: businesswire

مقام آمریکایی: یوآن دیجیتال جایگزین دلار نخواهد شد

هستر پیرس (Hester Peirce) از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، معتقد است یوآن دیجیتال نمی‌تواند مشکلی برای دلار آمریکا به‌وجود آورد. بانک مرکزی چین استفاده آزمایشی از یوآن دیجیتال را در چند شهر منتخب آغاز کرده است. همین موضوع موجب نگرانی برخی شده که گمان می‌کنند یوآن دیجیتال می‌تواند چالشی برای دلار آمریکا باشد. پیرس می‌گوید گسترش استفاده از استیبل‌کوین‌های با پشتوانه دلار نشانه‌ایی از ثبات و موقعیت محکم دلار است.

منبع: beincrypto

افزایش استقبال زنان آفریقایی از بیت کوین

زنان آفریقایی سرمایه‌گذاری در بیت کوین را به عنوان یک منبع قابل اعتمادتر و مطمئن‌تر از صندوق‌های بازنشستگی می‌دانند و استقبال از بیت کوین درحال افزایش است. در کشورهای آفریقایی تورم و کاهش مدام ارزش ارزهای داخلی باعث شده تا روزبه‌روز حقوق‌های بازنشستگی بی‌ارزش‌تر شوند و همین موضوع موجب شده تا زنان به دنبال منابع مطمئن‌تری برای درآمد در دوران بازنشستگی باشند.

منبع: bitcoin.com

فیدلیتی پلتفرم تحلیل رمز ارز شرلاک را راه‌اندازی کرد

شرکت بزرگ مدیریت دارایی فیدلیتی (Fidelity)، پلتفرم اختصاصی خود برای تحلیل بازار رمز ارزها را با عنوان شرلاک (Sherlock) راه‌اندازی کرد. شرلاک مشابه پلتفرم ترمینال (Terminal) بلومبرگ است و تحلیل‌های فاندمنتال و تکنیکال ارائه می‌دهد. فیدلیتی در حال حاضر ۱۰ تریلیون دلار سرمایه را مدیریت می‌کند.

منبع: cointelegraph  

صرافی کوین‌بیس امکان خرید بیت کوین از طریق پی‌پال را فراهم آورد

صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، که اخیرا سهام آن در بازار نزدک (NASDAQ) عرضه عمومی شد، به مشتریان آمریکایی خود امکان جدیدی ارائه داد تا با کارت‌ها و حساب‌های متصل به پی‌پل (PayPal) رمز ارز خریداری کنند. پی‌پل قصد دارد تا در ماه‌های آتی این امکان را به مشتریان ساکن در سایر کشورها هم ارائه دهد.

منبع: decrypt

ازبکستان در حال بررسی رفع ممنوعیت معاملات رمز ارز

 آژانس مدیریت پروژه ریاست جمهوری ازبکستان (NAFT) طرحی را ارائه داده تا با اعمال برخی اصلاحات در روندهای قانونی، ممنوعیت اعمال شده علیه معاملات رمز ارز در این کشور از سال ۲۰۱۹ برطرف شود. طبق این طرح، شهروندان مجاز خواهند بود با استفاده از ارز ملی و یا ارزهای خارجی با مسئولیت شخصی به دادوستد رمز ارزها و یا سرمایه‌گذاری در این زمینه بپردازند. این طرح همچنین امکان برقراری فرآیندهای برای ثبت، انتشار و یا گردش دارایی‌های دیجیتال را لحاظ کرده است.

منبع: cointelegraph

خروج ۱۱۸۰۰ بیت کوین از کوین‌بیس برای احتکار

اطلاعات شبانه‌روز گذشته نشان می‌دهد، یک نهنگ سازمانی با خرید ۱۱۸۲۷ بیت کوین با مجموع ارزش ۶۷۱ میلیون دلار شروع به احتکار این توکن اصلی بازار در کیف پول سرد کرده است. کریپتو‌کرانت (CryptoQuant) و ویل‌آلرت (Whale Alert) پس از ۱۳ ساعت این خبر را اعلام کردند.

منبع: u.today

بزرگترین پارک ملی کنگو رمز ارز می‌پذیرد

پارک ملی ویرونگو (Virunga)، قدیمی‌ترین پارک حفاظت‌شده آفریقا، که میزبان حیواناتی مانند اسب‌های آبی، فیل‌ها، گوریل‌ها و سایر جانوران وحشی است، اعلام کرد کمک‌های اهدایی از طریق رمز ارزها را می‌پذیرد. این پارک بزرگ در جمهوری دموکراتیک کنگو واقع شده و اعلام کرده به کمک‌های اهدایی برای حفظ گونه گوریل‌های کوهی و ایجاد منابع سبز انرژی است. به علت تولید برق هیدروالکتریک ارزان در این پارک توسط نیروگاه‌هایی که با حمایت مالی اتحادیه اروپا ساخته شده‌اند، این پارک به یکی از هاب‌های استخراج بیت کوین بدل شده است.  

منبع: u.today   

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.