پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۵ اردیبهشت)

عبور حجم بازار داج‌کوین از توییتر و فورد

با ادامه روند صعودی داج‌کوین، حجم بازار آن اکنون از حجم بازار توییتر و فورد عبور کرده و در لحظه نگارش خبر در رتبه ۲۵۵ بعد از شرکت استخراج طلا نیومونت (Newmont) قرار گرفته است. برخی تحلیلگران روند صعودی فعلی را مرتبط با حضور ایلان ماسک (Elon Musk) در قسمت آتی برنامه اس‌ان‌ال (Saturday Night Live) در ۸ می (۱۸ اردیبهشت) می‌دانند.  

منبع: beincrypto

بانک دی‌بی‌اس‌: حجم معاملات رمز ارز ۱۰ برابر شده است

بانک دی‌بی‌اس‌(DBS)، بزرگترین بانک جنوب شرق آسیا، اعلام کرد حجم معاملات رمز ارز انجام شده در صرافی این بانک ۱۰ برابر شده و به مبلغی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار رسیده است. این بانک با همکاری جی‌پی‌مورگن (JPMorgan) در حال کار بر روی طرح یک پلتفرم تسویه بلاک‌چین است تا بدینوسیله اولین عرضه توکن اوراق بهادار خود را در سه ماهه دوم سال داشته باشد.

منبع: bitcoin.com

افزایش تعداد خودپرداز بیت کوین به بیش ۱۹ هزار دستگاه

شرکت بیت کوین دپو (Bitcoin Depot)، مجری دستگاه‌های خودپرداز (ATM) رمز ارز در آمریکا، اعلام کرد تعداد ۳۵۵ دستگاه جدید را در ماه گذشته راه‌اندازی کرده است و با این حساب تعداد خودپرداز‌های مبدل رمز ارز به ارزهای فیات و بالعکس در جهان از ۱۹ هزار هم عبور کرد. یک ماه پیش‌تر این شرکت ۱۱۵ دستگاه خودپرداز جدید راه‌اندازی کرده بود.
منبع: bitcoin.com

حجم بازار بایننس از ۱۰۰ میلیارد دلار عبورکرد

با ادامه روند صعودی توکن بومی صرافی بایننس (BNB) و عبور آن از محدوده ۶۵۴ دلار، حجم بازار این صرافی نیز روند خیزشی خود را دنبال می‌کند و از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده‌است. رشد اخیر از شنبه ۱ می (۱۰ اردیبهشت) و با اعلام تصمیم این صرافی برای راه‌اندازی پلتفرم معاملاتی توکن‌های غیرمثلی (NFTs) در ماه ژوئن آغاز شد.   

منبع: u.today

انتشار نسخه سوم یونی‌سوآپ از پنج‌شنبه

با انتشار نسخه سوم از پنج‌شنبه، صرافی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار ‌می‌دهد. بنابر اطلاعیه منتشر شده، آپدیت آتی شبکه امکان تامین نقدینگی را سرعت می‌بخشد و ریسک معاملاتی را کاهش می‌دهد. همچنین استفاده آپدیت جدید از اوراکل (oracle) به‌روز‌تر موجب مي‌شود تا سرعت به‌روز‌رسانی اطلاعات در آن افزایش یابد. یونی‌سوآپ با پروتکل‌های معاملاتی سوشی‌سوآپ (SushiSwap) و پن‌کیک‌سوآپ (PancakeSwap) در رقابت است.

منبع: decrypt

فروش بلیط بازی‌های بیس بال به قیمت ۱۰۰ داج کوین

لیگ برتر بیسبال آمریکا و کانادا (MLB) اعلام کرد از این پس طرفداران این ورزش می‌توانند بلیط بازی‌های بیس‌بال را به قیمت ۱۰۰ داج کوین تهیه کنند. علاقمندان می‌توانند پرداخت‌های خود را از طریق Bitpay انجام داده و صدور بلیط‌ها با اپلیکیشن MBL Ballpark انجام خواهد شد.
منبع: cointelegraph

حراج‌‌خانه ساتبیز از پذیرش بیت کوین و اتریوم خبر داد

شرکت حراج‌‌خانه چند ملیتی ساتبیز (Sotheby’s) اعلام کرد از این پس در حراج‌های خود بیت کوین و اتریوم نیز قبول می‌کند. در حراج هفته آینده یک نقاشی هنری معروف به نام Love is in the air که در این حراج‌خانه به فروش خواهد رفت، پیشنهادهای رمز ارزی نیز می‌پذیرد.
منبع: u.today

همکاری بانک مرکزی چین و علی بابا برای توسعه یوآن دیجیتال

برنامه چین برای توسعه سریع سی‌بی‌دی‌سی (CBDC)، یا ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی، با قدرت به جلو می‌رود و بانک مرکزی چین (PBoC) اعلام کرد با گروه انت (Ant Group)، یکی از شرکت‌های تابعه علی بابا (Alibaba)، به توافق رسیده تا به انتشار یوآن دیجیتال (e-CNY) سرعت ببخشند. به گزارش روزنامه گلوبال تایمز (Global Times)، بانک مرکزی چین ۳ سال است که با همکاری تنسنت (Tencent) و انت روی این پروژه کار می‌کند.

منبع: cryptopotato

جی‌پی‌مورگان: تمایل مشتریان به بیت کوین افزایش یافته است

جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان، اعلام کرد که مشتریانش تمایل به سرمایه‌گذاری دربیت کوین را دارند. جی‌پی مورگان (JPMorgan) قصد دارد تابستان امسال یک صندوق سرمایه‌گذاری برای بیت کوین معرفی کند.
منبع: u.today

وکیل سابق SEC: شکایت از ریپل پس‌گرفته نمی‌شود

لیندا جنگ (Linda Jeng)، وکیل سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، با ابراز تاسف از طرح دعوی این کمیسیون علیه شرکت ریپل (Ripple)، گفت دیگر برای عقب‌نشینی دیر است و این کمیسیون از شکایت خود صرف‌نظر نخواهد کرد. او همچنین طرح شکایت پس از چندین سال از آغاز فعالیت ریپل را موجب تضعیف اعتبار کمیسیون بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد رگلاتور دانست.

منبع: u.today

شبکه هدرا (Hedera)، با توکن بومی هدرا هش‌گراف (Hedera Hashgraph) با نماد (HBA)، شبکه اصلی (mainnet) خود را به نسخه ۰.۱۳.۲ (V0.13.2) ارتقا خواهد داد. این آپگرید برای پنج‌شنبه ۶ می (۱۶ اردیبهشت)، ساعت ۲۰:۳۰ (به وقت تهران) برنامه‌ریزی شده است.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

بورس کالای شیکاگو امکان معاملات آتی بیت کوین با مبالغ خرد را فراهم کرد

بورس کالای شیکاگو (CME)، بازاری برای معاملات مشتقه، محصول جدید خود با عنوان مایکرو بیت کوین فیوچرز (Micro Bitcoin futures) را راه‌اندازی کرد. این محصول جدید امکان انجام معاملات آتی برای مبالغی به ارزش یک دهم بیت کوین را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود این محصول جدید کاربران بیشتری را به سمت معاملات آتی بیت کوین جذب کند.

منبع: cyprus-mail

رشد ۸۰ درصدی ارزش کل دارایی قفل شده در ۹۰ روز گذشته

بنابر اطلاعات دپرریدر (Dappradar)، مجموع ارزش کل دارایی قفل شده (TVL) در همه پروتکل‌های غیر متمرکز (DeFi) به رکورد تاریخی ۷۸ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به ۹۰ روز گذشته یک صعود ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد. بخش بزرگی از این جهش به رشد ارزش اتریوم (Ethereum) نسبت داده می‌شود. یونی‌سو‌آپ (Uniswap) ۱۲ درصد از این مبلغ را، یعنی حدود ۹ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار، در قراردادهای هوشمند خود قفل کرده است.

منبع: cryptopotato

استفاده از بلاک چین برای  مقابله با دستکاری بازار

جنبش مردمی وال استریت بتس (WallStreetBets) اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) خود را جهت مبارزه با دستکاری و شکل دهی مصنوعی (manipulation) به بازار راه‌اندازی کرد. در این سامانه، تمامی کاربران حق رای دارند و می‌توانند با رای خود در اختصاص و تراز منابع جامعه مالی دخالت کنند. این جنبش که ابتدا با اشغال وال استریت آغاز شد و بعدا بدل به یک صفحه ردایت (Reddit) شده بود، حالا قصد دارد با بهر‌ه‌گیری از فناوری بلاک چین جلوی سواستفاده‌ها را در بازارهای مالی بگیرد.

منبع: beincrypto

انتظار رشد ۲.۸ میلیارد دلاری بازار سخت‌افزار‌های استخراج رمز ارز

بنابر‌ آخرین گزارش تکناویو (Technavio)، بازار سخت‌افزار‌های استخراج رمز ارز تا سال ۲۰۲۴ شاهد یک رشد ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری خواهد بود که به معنی نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۷ درصد خواهد بود. همین گزارش می‌افزاید، افزایش تعداد استخرهای استخراج موجب رشد بیشتر ماینینگ رمز ارزها خواهد بود. تکناویو اضافه می‌کند، این رشد پیش‌بینی شده می‌تواند فرصتی برای کشورهای آمریکا و کانادا باشد.

منبع: beincrypto

توکن‌های غیرمثلی آیتم‌های کلکسیونی جنگ ستارگان را دیجیتال می‌کنند

بیش از ۸۰۰ قلم از آیتم‌های کلکسیونی جنگ ستارگان (Star War) در بازار توکن‌های غیر مثلی(NFT) استارکال (Starcoll) به حراج گذاشته می‌شوند. یک کلکسیونر بزرگ از فناوری بلاک چین (blockchain) برای عرضه این اقلام استفاده می‌کند. با گذشت زمان، توکن‌های غیر مثلی به حدی محبوب شده‌اند که حتی کلکسیونرهای جنگ ستارکان هم نمی‌توانند آن‌ها را نادیده بگیرند. استارکال بر بستر بلاک چین کیو‌ای‌ان (QAN blockchain) قرار دارد.  

منبع: bitcoin.com

توکن غیر مثلی برج ایفل به ارزش ۳۸ اتریوم فروخته شد

سایت OVR.ai، توکن غیر مثلی برج ایفل را از طریق حراجی اوپن سی (OpenSea) به قیمت ۳۸.۶۱۵۹ اتریوم (ETH)، تقریبا برابر با ۱۰۷ هزار دلار ، فروخت.

منبع: bitcoin.com

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری صندوق مالتی‌کوین کپیتال در پروژه‌های دیفای و توکن‌های غیر مثلی

توشر جین (Tushar Jain)، یکی از مدیران صندوق مالتی‌کوین کپیتال (Multicoin Capital) در یک پست توییتری در روز چهارشنبه اعلام کرد: موسسه سرمایه‌گذاری خطرپذیر مالتی‌کوین کپیتال مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را در پروژه‌های خدمات مالی غیر متمرکز (DeFi) و توکن‌های غیر مثلی (NFT) مبتنی بر پلتفرم سولانا (Solana) سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

منبع: beincrypto

آغاز عرضه تتر در صرافی کوین‌بیس

استیبل کوین تتر (Tether) با نماد یو‌اس‌دی‌تی (USDT) در صرافی کوین‌بیس (Coinbase) عرضه می‌شود. این اتفاق در ادامه روندی است که کوین بیس در چند ماه گذشته در اضافه کردن توکن‌های محبوب بازار داشته است. تتر حجم بازاری بیش از ۵۰ میلیارد دلار دارد.  

منبع: beincrypto

فورمیشن فی (Formation Fi)، موفق به جذب ۳.۳ میلیون دلار سرمایه شد

سینثتیکس (Synthetix)، بنکور (Bancor) و پلی‌گان (Polgyon) در پروژه فورمیشن فی سرمایه‌گذاری کردند. این پروتکل امکان کشت سود (Yield Farming) اختصاصی را می‌دهد. قرار است یک میلیارد توکن فرم (FORM) در طی ۱۰ سال ضرب (mint) شود. این پروژه مبتنی بر لایه دوم کشت هوشمند (Smart Farming 2.0) است.

منبع: beincrypto

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.