پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آیا بلاک چین اتریوم در خطر است؟

هزینه‌های مربوط به پردازش تراکنش‌های ارز دیجیتال اتریوم ممکن است برای برخی از کاربران بسیار بالا باشد. در همین راستا، ویتالیک بوترین ( Vitalik Buterin ) یکی از بنیانگذاران اتریوم، نگرانی های خود را در مورد این ارز دیجیتال و بلاک چین اتریوم ابراز کرده است، اما این موارد برای بزرگ‌ترین آلت کوین دنیا با مقدار کل سرمایه گذاری در بازار 20 میلیارد دلاری به چه معناست؟

آیا بلاک چین اتریوم در خطر است؟

به گفته وی به دلیل بالا رفتن کاربرد این شبکه، بازداشتن سازمان‌ها از پیوستن به این بلاک چین امری بسیار دشوار است.

اگر سازمان بزرگی قصد پیوستن به این بلاک چین را داشته باشد نه تنها موجب پر شدن بلاک چین خواهد شد، بلکه یک فضای رقابتی برای انجام تراکنش‌ها شکل خواهد گرفت. در حال حاضر این رقم بسیار بالا است و در آینده ای نزدیک افزایش 5 برابری هم خواهد داشت. هم اکنون امکان جلوگیری از پیوستن افراد به این بلاک چین وجود ندارد ولی با افزایش مقیاس پذیری می‌توان به بهبود این روند کمک کرد. ویتالیک بوترین، در ادامه افزود:

با وجود پشت سر گذاشتن مشکلات مربوط به پیوستن برخی سازمان‌ها به این بلاک چین، گزارش ها حاکی از آن است که این شبکه هم اکنون در حال آماده سازی خود برای میزبانی از یکی از معروف‌ترین استیبل کوین‌های جهان، تتر ( USDT ) است.

در حال حاضر میزان سرمایه گذاری کل بازار ارز دیجیتال تتر، به عنوان ششمین آلت کوین برتر دنیای ارزهای دیجیتال مبلغی برابر 4 میلیون دلار است. طبق اطلاعات به دست آمده از شبکه اتریوم، حدود 1.5 میلیارد دلار ارز دیجیتال تتر بر روی شبکه اتریوم در گردش است که این مقدار برابر با حدود 40 درصد از کل ذخایر موجود این ارز دیجیتال است. با پراکندگی هر چه بیشتر ارز دیجیتال تتر روی شبکه بلاک چین اتریوم، فضای کمتری در اختیار سایر ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد که این مورد هم بر نگرانی‌های بوترین افزوده است.

در همین راستا جف دورمن ( Jeff Dorman ) سرمایه گذار ارشد بخش مدیریت دارایی شرکت Arca بیان کرد: به نظر می‌رسد بسیاری از توسعه دهندگان در صف انتظار به سر می‌برند.

لازم به ذکر است  شبکه اتریوم تمام تلاش خود را برای انتقال الگوریتم فعلی خود یعنی گواه اثبات کار ( POW ) که الگوریتم اصلی اجماع در شبکه بلاک چین است، به سمت الگوریتم گواه اثبات سهام ( POS )به کار گرفته است. از طرفی، این تیم برنامه‌هایی جهت بهبود اجرای مقیاس پذیری شناخته شده  sharding  و plasma در نظر گرفته‌اند ولی سوال اینجاست که این تیم تا زمان وقوع این اتفاقات، چگونه ظرفیت در حال تکمیل و مسائل مربوط به مقیاس پذیری خود را حل خواهند کرد.

این اتفاقات چه تاثیری در قیمت ارز دیجیتال اتریوم خواهد داشت؟

در حالی که چگونگی تاثیر مسائل جاری بر قیمت ارز دیجیتال به یک مبحث چالش برانگیز تبدیل شده است ولی جالب است بدانید تنها در 60 روز گذشته ارز دیجیتال اتریوم حدود 40 درصد از ارزش خود را از دست داده و هم اکنون در محدوده قیمت 186 دلار مورد معامله تریدرها و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

این ارز دیجیتال در نمودار سالانه خود و از اوایل ژانویه سال جاری تا کنون، با افزایش قیمت 40 درصدی همراه بوده است.

 

 

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.