سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

آیا بیت کوین قادر به ادامه روند صعودی افزایش قیمت خود خواهد بود؟

در حال حاضر می‌توانیم الگوی سر و شانه ( h&s ) را در سمت راست نمودار  ارز دیجیتال بیت کوین مشاهده کنیم. هرچند الگوی تشکیل شده زیبا نیست ولی انتظار می‌ رود که خط گردن ( مربوط به نمودار سر و شانه ) به زودی شکسته شود.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

در سمت چپ نمودار هم شاهد وجود یک سطح مقاومت قوی در محدوده 12500 دلار هستیم. بنابراین اگر موفق به شکست این سطح نشویم و بازار نتواند از حجم معاملات مناسب بهره ببرد ناچار به تست سطوح پایین‌تر خواهیم بود. برای از بین بردن بازار خرسی کنونی که به صورت موقت شکل گرفته است، شکست سطح 12500 دلار قدم بزرگی محسوب می‌شود و پس از آن، ارز دیجیتال بیت کوین درگیر چالش بزرگتر خواهد شد و تمام توان خود را جهت شکست 13000 دلار به کار خواهد گرفت. پس از شکست این سطح، شاید رالی افزایش قیمت تند و مستقیم شکل نگیرد ولی در هر صورت این ارز دیجیتال افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد.

کاهش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

در حال حاضر با توجه به الگوی سرو شانه شکل گرفته در نمودار و در نظر گرفتن سطح مقاومت، هنوز هم می‌توانیم بگوییم که بازار گاوی بیت کوین به پایان راه خود  نرسیده است. البته فراموش نکنید که هیچ کدام از الگوهای شکل گرفته در نمودار قابل اعتماد نیستند.

در سمت راست شاهد کشش نیروی گاوها برای تکمیل نمودار سر و شانه معکوس هستیم، این الگوها در نمودار ارزهای دیجیتال تشکیل می‌شوند ولی در اکثر مواقع با شکست روبه رو می‌شوند. اگر بخواهیم تصویر این نمودار را از فاصله دورتر بررسی کنیم، به نظر می‌رسد ارز دیجیتال بیت کوین در حال تجربه تصحیح قیمت قبل از شروع رالی افزایش قیمت است. البته به این نکته توجه کنید که احتمال دستکاری در قیمت ارزهای دیجیتال توسط نهنگ‌ها در اواخر هر هفته بسیار بالاست و همیشه کاهش حجم معاملات انجام شده در بازار با کاهش قیمت ارز دیجیتال همراه بوده است و بلعکس. البته این نکته را در نظر داشته باشد که معمولا ارزهای دیجیتال در اواخر هر هفته، جهت صحیح و منطقی از خود در نمودار‌ها نشان نمی‌دهند. برخی افراد که قصد معامله کوتاه مدت دارند ممکن است از تغییرات آخر هر هفته سود ببرند ولی همیشه اتفاقات باب میل ما پیش نخواهد رفت.

با کمی دقت در نمودار این ارز دیجیتال متوجه میشویم کانال شکل گرفته در وسط نمودار شکسته نمی‌شود و اگر نمودار را از نمای دورتر در نظر بگیریم ( به دلیل وجود موج‌های کوتاه بسیار ) به این نتیجه می‌رسیم که خط روند شکل گرفته در سمت چپ بسیار حائز اهمیت است، بنابراین در حال حاضر رفتار بیت کوین در محدوده‌های 11700 و 12400  دلار، از اهمیت بالایی برخوردار است و کاهش قیمت قبل از شروع رالی افزایش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین دور از انتظار نیست. حرکات این ارز دیجیتال در نمودار را به صورت زیگزاگ رو به بالا می‌توانیم مشاهده کنیم و این زیگزاگ‌های رو به بالا همیشه به عنوان یک نشانه برای تجربه رالی افزایش قیمت در نظر گرفته شده‌اند. به صورت کلی ارز دیجیتال بیت کوین در یک کانال صعودی قرار دارد ولی در طول مسیر خود به بازارهای خرسی کوتاه مدت هم سرک خواهد کشید.

منبع: tradingview

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.