قیمت

آیا فشار فروش جدیدی پس از هالوینگ بیت کوین در بازار شکل می‌گیرد؟

پس از هالوینگ صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال اقدام به فروش سکه‌هایی که از کارمزد تراکنش‌ها به دست آورده‌اند خواهند کرد و از آنجایی که استخراج کنندگان سود کمتری به دست می‌آورند، این موضوع می‌تواند بزرگ‌ترین تهدید برای افزایش قیمت بیت کوین باشد.

عموما معامله‌گران انتظار کاهش قیمت بیت کوین پس از هالوینگ پیش رو را دارند. از این رو یکی از تحلیلگران برجسته ارزهای دیجیتال معتقد است پس از هالوینگ با فشار فروش زیاد در بازار روبه‌رو خواهیم بود.

قیمت بیت کوین

ویلی وو تحلیلگر، فعال بازار ارزهای دیجیتال و بنیانگذار هایپرشیت ( Hypersheet ) در همین رابطه بیان کرد به احتمال زیاد صرافی‌های ارزهای رمزپایه اقدام به فروش دارایی‌هایی که از کارمزد تراکنش‌ها به دست آورده‌اند خواهند کرد. صرافی‌های آنلاین عمدتا هزینه‌های مربوط به انجام معاملات را به صورت ارزهای دیجیتال دریافت کرده و برای تامین هزینه‌های عملیاتی آن‌ها را می‌فروشند.

از طرفی صرافی‌های آنلاین روزانه چیزی حدود 1,200 بیت کوین معادل 11.6 میلیون دلار از کارمزد تراکنش‌های انجام شده وارد بازار می‌کنند و این موضوع می‌تواند سبب کند شدن روند افزایش قیمت بیت کوین شود.

فشار فروش صرافی‌های ارزهای دیجیتال تهدیدی برای بهبود قیمت بیت کوین

با فرا رسیدن سومین هالوینگ بیت کوین، پاداش استخراج کنندگان در ازای استخراج هر بلوک از شبکه بیت کوین نصف خواهد شد.

بیت کوین

ویلی وو تخمین می‌زند سکه‌هایی که ماینرها به صورت روزانه برای استخراج بلوک‌های بیت کوین دریافت می‌کنند پس از هالوینگ از 18,000 به 9,000 بیت کوین کاهش خواهد یافت.

 پس از هالوینگ درآمد بخش استخراج حدود 33 درصد کمتر از بازار صرافی‌های آنلاین خواهد شد. بنابراین احتمال فشار فروش از سمت صرافی‌ها بیشتر از استخراج کنندگان خواهد بود.

قیمت بیت کوین

وی در ادامه با اشاره به اینکه فروشندگان عمده بیت کوین، استخراج کنندگان و صرافی‌های آنلاین هستند گفت:

در حال حاضر دو فشار فروش در بازار وجود دارد. اول استخراج کنندگانی که با سبک کردن منابع بیت کوین آن‌ها را وارد بازار می‌کنند و دیگری صرافی‌هایی که کارمزدهای انجام معاملات خود را وارد بازار می‌کنند.

در این میان برخی معتقدند بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر کارمزدهای دریافتی در ازای تبدیل ارزها به پول نقد قرار خواهد گرفت.

فشار فروش جدید در بازار شکل نمی‌گیرد

یکی از سرمایه‌گذاران شناخته شده بیت کوین با نام مستعار I am Nomad بیان کرد که تمام صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال قسمت اعظم درآمد به دست آمده از تبدیل ارز به پول نقد را از طریق بازار یا با یک استراتژی بلند مدت به فروش می‌رسانند.

وی در ادامه بیان کرد به دلیل اینکه من در سمت خریدار معامله‌ها قرار دارم می‌توانم این موضوع را درک کنم. این موضوعی نیست که مردم به عنوان فشار فروش شکل گرفته در بازار از آن هراس داشته باشند. روند جدیدی وجود ندارد و همه چیز مانند قبل است.

اگر روند تبدیل ارز به پول نقد در صرافی‌ها از قاعده منظمی پیروی کند، پس از هالوینگ فشار فروش جدیدی در بازار شکل نخواهد گرفت.

منبع: Cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.