آیا کاهش قیمت این روزهای بیت کوین باعث نابودی ماینینگ بیت کوین خواهد شد؟

آیا کاهش قیمت این روزهای بیت کوین باعث نابودی ماینینگ بیت کوین خواهد شد؟

آیا کاهش قیمت این روزهای بیت کوین باعث نابودی ماینینگ بیت کوین خواهد شد؟

شرکت‏های چینی ماینینگ بیت کوین ، در حال تعطیلی هستند

اخیراً استخر ماینینگ F2Pool که به عنوان یکی از بزرگ‏ترین استخرهای ماینینگ مطرح است، اعلام کرده است که در حدود 800 هزار ماینر در حال اتمام فعالیت هستند. این ماینرها بعد از تعطیلی فعالیت با قیمت‏ های بسیار ارزانی در بازار به فروش رسیده‌‏اند.

این در حالی است که قدرت هشینگ بیت کوین در اواخر ماه آگوست از 61.8 میلیون تراهش، اخیراً به مقدار پایین 36.7 میلیون تراهش کاهش یافته است که این موضوع، در نوع خود به عنوان یک فاجعه تلقی می‏‌گردد.

ماینرهای روسی، با وجود پایین بودن قیمت برق مصرفی، در حال فروش تجهیزات ماینینگ خود هستند

در روسیه گزارش شده است که ماینرهای خانگی حتی در مناطقی که هزینه برق مصرفی به صورت قابل توجهی پایین است، در حال اتمام فعالیت ماینینگ خود هستند.  تولیدکنندگان به جای ادامه فعالیت در ماینینگ بیت کوین، قصد دارند تا تجهیزات ماینینگ قدیمی خود را به فروش برسانند.

آیا این وضعیت به معنای پایان کار بازار استخراج است؟

و اما بعد از شنیدن اخبار تعطیلی گسترده ماینر ها در اثر کاهش قیمت بیت کوین؛ در میان اخبار منتشر شده اخباری نیز در خصوص افزایش ظرفیت ماینینگ به چشم می‌خورد.

سوئد در حال جذب شرکت‏‌های ماینینگ بیت کوین

ببعد از آن که کشور نروژ تصمیم گرفت تا یارانه‏‌های انرژی به ماینرهای بیت کوین را قطع نماید، بی‏‌تردید شاهد افزایش چشم‌گیری در نرخ برق مصرفی در اوایل 2019 خواهیم شد. در پاسخ به این اقدام، سوئد قصد دارد با آغوشی باز، از ماینرهایی که قصد ادامه فعالیت ماینینگ خود را دارند، حمایت نماید. در این بین شهر Boden سوئد که در حال حاضر میزبان 10 مزرعه متفاوت بیت کوین در منطقه است ، انتظار دارد تا به زودی با موج ورود ماینرهای جدیدی به منطقه مواجه شود. مدیر آژانس تجاری محلی در Boden، این چنین بیان نمود که از همین حالا، شرکت‏‌های ماینینگ بیت کوین نروژی در حال پرس و جوی امکانات شهر Boden برای ماینینگ هستند که در این بین باید گفت که شهر Boden، از علاقه‏‌مندی و فعالیت آن‏‌ها در این منطقه بسیار خوشحال خواهد بود.

کشور پاراگوئه قصد حمایت از پروژه ” Golden Goose ” که یک پروژه استخراج بیت کوین است را دارد

معاون رئیس جمهور پاراگوئه عنوان داشت که قصد دارد از پروژه ” Golden Goose ” حمایت نماید. این موضوع باعث خواهد شد تا بنیاد بلاک چین کره‌‏ی جنوبی نسبت به ساخت 5 مزرعه ماینینگ در زمین‏‌های کشور پاراگوئه اقدام نماید. به طوری که دیتاسنتر این پروژه، درست در نزدیکی سد آبی Itaipu قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است که این سد آبی، در سراسر دنیا بیش‌‏ترین میزان انرژی را در مقایسه با سدهای آبی دیگر تولید کرده است.

این در حالی است که میزان تولیدات انرژی سد تا آن حد بالا است که در گام اول نیاز و تقاضای محلی به برق را فراهم نموده و در گام بعدی قادر خواهد بود تا کمک بسیار مناسبی به ماینر هایی که در کنار سد آبی، قصد ساخت بزرگ‏ترین مزارع ماینینگ بیت کوین را دارند، باشد. البته این موضوع فقط به عنوان یک ایده بوده و در این خصوص هنوز هیچ کار عملی‏‌ای صورت نگرفته است.

افتتاح یک مزرعه ماینینگ بزرگ بیت کوین در ارمنستان

در ارمنستان یک مزرعه 50 میلیون دلاری جدید بیت کوین شروع به فعالیت نموده است که این مزرعه توسط شرکت مشاوره املاک Multi Group Concern تحت حمایت قرار گرفته است. این فعالیت در گام نخست با تهیه 3 هزار دستگاه ماینینگ آغاز شده است و در ادامه قرار است که در حدود 120 هزار دستگاه ماینینگ بیت کوین جدید نیز وارد فعالیت شود. این پروژه، ارمنستان را وارد نقشه جهانی ماینینگ بیت کوین خواهد کرد.

در کل می‌‏توان نتیجه گرفت که فورک  بیت کوین کش و بهم ریختگی بازار ارزهای دیجیتال هنوز نتوانسته است باعث نابودی بازار ماینینگ شود. حتی اگر  طبق پیش‏ بینی های بد بینانه  کارشناسان بازار ، قیمت بیت کوین به زیر 2 هزار دلار نیز کاهش یابد، باز هم دستگاه‌ ‏های ماینینگ بیت کوین با مدل‏‌های جدیدی وارد بازار خواهند شد که  مصرف برق بسیار پایین‏‌تری خواهند داشت و در نتیجه فعالیت بازار ماینینگ همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت.

 

منبع : coinnounce

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.