پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

آینده قیمت بیت کوین در سال 2019 (قسمت اول)

پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال همیشه برای تحلیل گران و سرمایه گذاران موضوع جذابی بوده است و حتی مورد توجه رسانه‌ها هم قرار می گیرد. پیش تر در مقاله ای با نام ” پیش بینی قیمت بیت کوین توسط افراد خبره “ نظرات اشخاص تاثیر گذار و چهره های معروف در حوزه ارز دیجیتال را بیان کردیم و در مورد آینده بیت کوین صحبت کردیم اما گذشت زمان باعث شد برخی از این پیش بینی ها از دور خارج شود و همین موضوع باعث تحقق یافتن برخی نظرات دیگر شد. در این مقاله با توجه به افزایش قیمت ناگهانی ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر خصوصا بیت کوین نظرات افراد خبره را بررسی می کنیم. نظرات جنجالی چهره‌های معروف که موافق یا مخالف بیت کوین هستند و قیمت هایی که به عنوان آینده بیت کوین پیش‌بینی کرده اند، در ادامه مطرح خواهد شد.

 

پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط افراد خبره

در این مقاله و مقاله بعد تلاش کرده ایم تا نظراتی که طی این چند روز گذشته در مورد قیمت بیت کوین وجود داشته است، جمع آوری کنیم تا بر اساس آن ها راحت تر بتوانید به سرمایه گذاری در آینده فکر کنید.

سانی سینگ ( Sonny Singh )

سانی سینگ مدیر ارشد بازرگانی شرکت بیت پی است که یک شرکت معتبر در زمینه درگاه پرداخت ارز دیجیتال است. او اعلام کرده است که ورود سازمان‌های بزرگ مثل فیدلیتی و بورس بین‌ قاره‌ای به حوزه ارز دیجیتال می تواند قیمت بیت کوین را تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار برساند.

جان پفر ( John Pfeffer )

جان پفر که یک سرمایه‌گذار و کارآفرین موفق است، همچنان بر نظرش که بیت کوین باید جایگزین طلا شود و به عنوان ابزار ذخیره ارزش استفاده شود و به ذخایر ارزی تبدیل شود، استوار است. او برای این پیش بینی زمان خاصی مشخص نکرده است اما اعتقاد دارد که قیمت بیت کوین به مرز ۷۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

او می گوید اگر ارزش فعلی کل حجم طلا با بیت کوین جایگزین شود، قیمت بیت کوین و ارزش آن دست‌کم به ۹۰ هزار دلار می رسد. او همچنین گفته است که از این پس قیمت بیت کوین همچنان صعودی خواهد بود و به همین دلیل 700 هزار دلار را برای آینده بی کوین در نظر گرفته است. با این حال به نظر می رسد او در مورد این پیش بینی تردید دارد چون در اظهاراتش گفته است احتمال وقوع قیمت ۹۰ هزار دلار فقط ۸ درصد و ۷۰۰ هزار دلار فقط ۱ درصد است.

سم داکتر ( Sam Doctor )

سم داکتر در حوزه مالی و مهندسی برق تحصیل کرده است و تجربه زیاد او در مدیریت سهام و داشتن استراتژی های مالی و فعالیت به عنوان مشاوره های کسب و کار باعث شده است تا بتواند در حوزه ارز دیجیتال ورود کند.

به نظر سم داکتر ارز دیجیتال بیت کوین تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی قیمت ۳۶ هزار دلار را رد خواهد کرد. او برای این پیش بینی اش دو دلیل ارائه کرده است. اولین دلیل او این است که او فکر می کند ماینرها دوست دارند بیت کوین را در قیمت‌های پایین‌تری نگه دارند تا بتوانند آن‌ها را در روند صعودی بفروشند و دومین دلیل او این است که قیمت افزایشی بیت کوین و پیشرفت‌هایی که در سخت‌افزارهای ماینینگ در حال رخ دادن است، همین موضوع باعث می شود نقطه سر به سر شدن سود و هزینه برای بیت کوین بالا رود. او اعتقاد دارد که قیمت بیت کوین بین ۲۰ هزار تا ۶۴ هزار دلار نوسان خواهد داشت.

مایک نووگراتز ( Mike Novogratz )

مایک نووگراتز  یک سرمایه گذار مطرح است که فعالیت خود را از سال ۱۹۸۹ در بازارهای مالی شروع کرده است. او در حال حاضر به یکی از چهره‌های برجسته دنیا در حوزه ارز دیجیتال بدل شده است. این سرمایه‌گذار معروف بشر دوست که رزومه کاری خوبی دارد، در شرکت‌های بزرگی از جمله گلدمن ساکس، فورترس، هادسون ریور پارک و… فعالیت کرده است.

او در حال حاضر مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری معروف و معتبر به نام گلکسی دیجیتال است. او توانست با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ به ۲۵۰ میلیون دلار سود برسد. او پیش بینی کرده است که ورود شرکت‌های بزرگ مثل فیدلیتی می تواند آینده خوبی برای بیت کوین رقم بزند. همچنین راه‌اندازی بکت بیت کوین باعث می شود تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار برسد.

کنث روگوف ( Kenneth Rogoff )

کنث روگوف پروفسور دانشگاه هاروارد و رئیس سابق صندوق بین‌‌المللی پول است. در دنیای ارز دیجیتال همه او را به عنوان یکی از مخالفان سر سخت بیت کوین می شناسند. او همچنان بر نظری که سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با شبکه CNBC اعلام کرده بود استوار است. او در این مصاحبه بیان کرد که احتمال این که قیمت این ارز دیجیتال بعد از گذشت ۱۰ سال به قیمت ۱۰۰ دلار برسد، خیلی بیشتر از آن است که قیمت ۱۰۰ هزار دلار را تجربه کند. او بر اساس کاربردهای اندکی که این ارز دیجیتالی دارد این حرف را زده است و گفته است اگر مواردی مانند پولشویی و فرار مالیاتی حذف شوند، عملا موارد استفاده واقعی از بیت کوین دیگر وجود نخواهند داشت.

جوزف استیگلیتز ( Joseph Stiglitz )

جوزف استیگلیتز که یکی از اقتصاددانان مشهور و معاصر آمریکایی است و در سال 2001 هم برنده جایزه نوبل اقتصاد شده است، نظر جالبی در مورد بیت کوین و آینده آن دارد. او که از نمایندگان مکتب اقتصاد کینزی نو است، بیشترین دلیل شهرتش انتقادهای شدیدی بود که از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی کرده است. او از مخالفان ارزهای دیجیتال و خصوصا بیت کوین است و اعتقاد دارد در آینده بیت کوین به فراموشی سپرده می شود و قیمت آن به ۱۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. او همیشه بیت کوین را به دلیل پذیرفته نشدن در بازارهای جریان اصلی ملامت کرده است و شاید بتوان گفت یی از دلایل مخالفتش با ارزهای دیجیتال و بیت کوین همین باشد اما هیچ گاه دلیل اصلی مخالفتش را برای این منفی نگری بازگو نکرده است.

جو دیویس ( Joe Davis )

جو دیویس اقتصاددان ارشد شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ونگارد با ۵.۳ تریلیون دلار سرمایه است. این اقتصاددان معتقد است که قیمت بیت کوین فقط تابعی از سفته بازی است. او گفته است بیت کوین به دلیل نوساناتی که دارد نمی تواند به عنوان ابزار ذخیره ارزش جایی داشته باشد و گفته است برای سرمایه گذاری بهتر است از دارایی‌های واقعی استفاده شود.

 

ادامه دارد…

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.