سه‌شنبه 28 فروردین 1403
هاردفورک اتریوم

اتریوم و پیگیری برای هاردفورک های کوچکتر!

بر اساس اخباری که از نشست های مربوط به توسعه دهندگان ارز دیجیتال اتریوم منتشر شده است، توسعه دهندگان اتریوم تصمیم دارند تا هاردفورک های کوچکتر و در بازه زمانی کمتر را پیاده سازی کنند.

صحبت های توسعه دهندگان در مورد شبکه اتریوم

تیم بیکو (Tim Beiko) که مدیر این نشست است، موضوع بازه زمانی بین هاردفورک‌ها و به‌ روزرسانی‌های مربوط به شبکه را مطرح کرد و گفت که این بحثی است که همچنان ادامه خواهد داشت. سپس، یکی از توسعه دهندگان به نام الکسی آخونف در مورد بازه زمانی کوتاه‌تر برای پیاده‌سازی هاردفورک صحبت کرد.

در همین راستا الکسی آخونف که می خواست از نظر توسعه دهندگان دیگر در مورد زمان بندی هاردفورک ها مطلع شود، به یک نظرسنجی سه ماهه پرداخت. در این نظرسنجی سه پاسخی که در ابتدا در مورد این پیشنهاد مطرح شد، منفی یا غیر قطعی بودند.

در این بین، جوزف دلونگ ( joseph delong ) هم تغییر موضعی را در این بازه زمانی حرکتی سریع خواند. پس از آن هم شخص دیگری به نام مارتین هولست سویند ( Martin Holst Swende ) که یکی دیگر از اعضای تیم توسعه دهنده است، در مورد نظراتی که مطرح شده است، به صورت خلاصه صحبت کرد و گفت مدت زمان طولانی ای است که ما یک هاردفورک را در مدت سه ماه پیاده سازی نکردیم و زمانی که کارها به پایان برسد، این اتفاق بیشتر شبیه به این است که دریچه ای جدید از فرصت ها باز شده است.

پس از آن یکی دیگر از اعضای گروه توسعه دهنده اشاره کرده است که این گروه هنوز در حال تکمیل کردن یک هاردفورک 6 ماهه است و برای این که نتیجه بهتری حاصل شود و این کار به نتایج خوبی برسد، پیشنهاد داد که احتمالا نیاز است این کار خودکارسازی شود. او همچنین در مورد یکی از موضوعاتی که قبلا در اتریوم مجیشنز ( Ethereum Magicians ) انجمن توسعه‌دهندگان اتریوم، مورد بحث و گفتگو قرار گرفته بود، اشاره کرد.

بحث های پی در پی برای هاردفورک اتریوم

اولین پستی که در مورد این بحث صورت گرفته بود، مربوط به تاریخ 15 مارس است، یعنی حدود یک ماه پیش، و در آن بیکو به بررسی جنبه های مثبت و منفی هاردفورک هایی که پیشهاد شده بود پرداخت. سپس بیکو اعلام کرد که این موضوع در همان روز، باید در فراخوان توسعه دهندگان مورد بحث قرار گیرد.

بر اساس برخی استدلال‌هایی که با قضیه هاردفورک اتریوم موافق بودند، این حرکت باعث خواهد شد که پروتکل به صورت مکرر به روز رسانی داشته باشد. همچنین گروه توسعه دهنده این اجازه را دارد که تغییرات دغدغه‌ها را بهتر جدا کند و زمان استقرار آن هم بر اساس فورک های به روز رسانی شده کاهش پیدا می کند.

علاوه بر تمام این ها، بهبود شبکه اتریوم برای آزمایش و انجام تعاملات نیاز به بررسی دقیق دارد و این موضوع باعث می شود روند آزمایش به طرز قابل توجهی آسان تر از گذشته شود.

البته همچنان بحث‌هایی درباره هاردفورک‌هایی که مکرر و بزرگ‌تر هستند، وجود دارد. مثلا برای این کار لازم است تا زمان زیادی گذاشته شود و ارزیابی های امنیتی انجام شود. برای این که یک هاردفورک در بازه زمانی بیشتری اجرا شود، باید کلاینت ها به روز رسانی شود و هماهنگی های مربوط به کاربر در بازه زمانی طولانی تری انجام شود. بحث دیگری که مطرح می شود، هاردفورک‌های پی در پی است، که در این مدل یک اشکال نرم افزاری در فورک وجود دارد، و ممکن است هاردفورک بعدی با خطر به تعویق افتادن روبرو شود.

 

 

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.